printlogo


کد خبر: 131562تاریخ: 1393/10/20 00:00
سرخط خبر

 وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد صادرات این کشور به ایران در یازدهمین ماه سال ۲۰۱۴ با رشد ۷ درصدی نسبت به ماه قبل از آن به 6/16 میلیون دلار رسید.
  هیات‌وزیران سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی را از فهرست بنگاه‌ها و فعالیت‌های گروه ۲ماده ۲قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی خارج کرد.
 تولید نفت آمریکا در هفته گذشته به 13/9 میلیون بشکه در روز رسید که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل یک میلیون بشکه در روز افزایش داشته است.
 فعالان اقتصادی در نشستی با رئیس سازمان توسعه تجارت، سودهای سنگین بانکی و عدم تسعیر ارز صادرکنندگان با نرخ‌های واقعی را به عنوان مهم‌ترین دلایل افت و موانع رشد صادرات کشور مطرح کردند.
 مبادلات تجاری ایران و امارات در سال ۲۰۱۴ با کاهش ۴۱ درصدی نسبت به سال قبل به ۵ میلیارد دلار رسید.
 منابع هندی اعلام کردند همزمان با کاهش شدید قیمت نفت، ایران فهرستی از کالاهایی را که کشورش قصد دارد از کشورهای ثالث و با پول انباشته شده نفت خود در هند وارد کند به طرف هندی ارائه کرده و احتمالا کل بدهی نفتی هند به ایران تسویه می‌شود.
 سیدحمید کلانتری، معاون وزیر کار از عضویت 11 میلیون نفر در 103 هزار تعاونی کشور خبر داد و گفت: برخی اعضای شورای اقتصاد درباره مزیت‌ها و توانمندی‌های بخش تعاون، ابهاماتی دارند.
 هدایت حسینی، مدیرکل نظارت و ارزیابی موادغذایی و آرایشی سازمان غذا و دارو گفت: فهرست کالاهای آسیب‌رسان به سلامت تدوین و به وزارت بهداشت و سازمان‌های مرتبط ارسال شد تا در برچسب‌گذاری موادغذایی مورد استفاده قرار گیرد. همچنین از سال 92 الزام درج کدرهگیری روی کیسه‌های برنج تصویب و نظارت از 3 سطح شامل مبدأ ورودی، گمرکات و سطح عرضه انجام شد.
 بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی کشور ضمن تأکید دوباره بر لزوم پایبندی و التزام بانک‌ها به توافقات و تفاهمات صورت‌گرفته نحوه محاسبه سود سپرده‌های کوتاه‌مدت عادی را بر مبنای حداقل مانده در هر روز و در پایان هر ماه اعلام و ابلاغ کرد.
 انوشیروان تقی‌پور، معاون امور برنامه‌ریزی اقتصاد کلان و ارزیابی برنامه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: اصلاح قیمت حامل‌های انرژی منجر به افزایش هزینه خانوارها می‌شود.


Page Generated in 0/0053 sec