printlogo


کد خبر: 131563تاریخ: 1393/10/20 00:00
اخبار

 نفت اوپک ۴۵ دلار شد
 قیمت سبد نفتی اوپک پنجشنبه گذشته ۸۹ سنت افزایش یافت و به 74/45 دلار در هر بشکه رسید. به گزارش تسنیم، دبیرخانه اوپک اعلام کرد قیمت سبد نفتی این سازمان در پنجشنبه گذشته با افزایش نسبت به روز قبل از آن روبه‌رو شد. قیمت سبد نفتی اوپک در چهارشنبه گذشته به 85/44 دلار در هر بشکه رسیده بود که این رقم در معاملات روز پنجشنبه و با رو به افزایش گذاشتن قیمت جهانی نفت به 74/45 دلار در هر بشکه رسید. سبد نفتی اوپک شامل متوسط قیمت نفت 12 عضو این سازمان است. اعضای اوپک عبارتند از ایران،‌ عراق،‌ عربستان، امارات،‌ کویت، قطر، ونزوئلا، اکوادور، آنگولا، نیجریه، لیبی و الجزایر.

چرا نان‌های زیرپله‌ای جمع‌ نمی‌شوند؟
به‌رغم دستور وزیر بهداشت نسبت به جمع‌آوری نان‌های زیرپله‌ای، معاونت غذا و دارو تا‌کنون اقدامی در این باره نکرده است. محسن لزومیان، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان نان‌های صنعتی کشور در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه نان‌های صنعتی تنها 10 درصد از بازار نان را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: از این میزان 4درصد توسط نان‌های زیرپله‌ای تامین می‌شود که متاسفانه نظارتی بر آنها وجود ندارد و به‌رغم پیگیری‌های صورت گرفته از سوی اتحادیه هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده است. وی ادامه داد: طبق قانون وزارت بهداشت، همه محصولات مواد غذایی بسته‌بندی شده باید دارای شناسنامه باشند اما وزارت بهداشت درباره نان توجه چندانی ندارد که همین امر نیز سبب شده حدود 40 درصد نان‌های موجود در سوپرمارکت‌ها بدون نام و نشان به فروش برسند که جزو همان نان‌های زیرپله‌ای به حساب می‌آیند.

بحران‌کم آبی‌تهران ادامه دارد
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان اینکه بارش‌های تهران حتی در مقایسه با 2 سال اخیر که سال‌های خشکسالی و کم‌آبی استان تهران بوده است، باز هم کاهش یافته، تاکید کرد: درخواست شرکت ما از شهروندان این است که در زمینه مدیریت مصرف و صرفه‌جویی آب همکاری لازم را داشته باشند. خسرو ارتقایی در گفت‌وگو با میزان، تصریح کرد: حجم بارش‌های نیمه نخست دی‌ماه امسال نیز در حدود 4 میلیمتر گزارش شده که این میزان در مقایسه با دوره بلند‌مدت 79 درصد کاهش نشان می‌دهد. وی گفت: حجم آب موجود در مخازن سدهای تامین‌کننده آب استان تهران با کاهش 55 میلیون مترمکعبی در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته به حدود 362 میلیون مترمکعب رسیده است.


Page Generated in 0/0052 sec