printlogo


کد خبر: 131568تاریخ: 1393/10/20 00:00
نبض جامعه

رئیس سازمان حج و زیارت خبر داد
اعزام زائران تمتع 94 از اول شهریور
اولین گروه از زائران ایرانی اول شهریور به سرزمین وحی اعزام می‌شوند. سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اعلام فراخوان ثبت‌نام مشمولان حج تمتع بیان داشت: زائرانی که دارای فیش اولویت‌دار تا تاریخ 15/12/84 هستند، می‌توانند با مراجعه به این فراخوان از برنامه‌های حج مطلع شوند. اوحدی  به باشگاه خبرنگاران افزود: 27دی نیز اطلاعیه‌ای مبنی بر اعلام دفاتر خدمات زیارتی، اسامی کارگزاران و گروه‌های قیمتی اعلام خواهد شد. به گفته رئیس سازمان حج و زیارت ثبت‌نام قطعی از متقاضیان دارای فیش اولویت‌دار تا تاریخ 15/12/84 از سوم بهمن آغاز می‌شود  که زائران استان‌های تهران، قزوین، البرز و قم در این  تاریخ می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند و ثبت‌نام زائران سایر استان‌ها نیز روزهای چهارم و پنجم بهمن انجام می‌شود. وی با اشاره به اینکه در تمتع 94 هیچ‌گونه افزایش قیمتی نداریم، تاکید کرد:‌ هزینه تشرف به تمتع در 2 قسط از زائران دریافت می‌شود که بر همین اساس متقاضیان قسط اول را در تاریخ سوم، چهارم  و پنجم پرداخت می‌کنند و قسط دوم در اردیبهشت‌ماه از آنها دریافت می‌شود.  اوحدی درباره زمان اعزام زائران به تمتع یادآور شد: اولین گروه از زائران ایرانی اول شهریور به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.  

تداوم بارش‌ها تا روز یکشنبه
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت آب‌وهوایی کشور را تشریح کرد. احد وظیفه، مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور به ایسنا گفت: براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در روز شنبه (امروز) بارش‌ها با شدت کمتری در برخی نواحی غرب سواحل دریای خزر و شمال غرب کشور تداوم داشته و در غرب، جنوب غرب و جنوب، مرکز و سپس شرق کشور افزایش ابر، رگبار، رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق مرتفع بارش برف نیز خواهیم داشت. وی با بیان اینکه در روز یکشنبه در برخی مناطق جنوب و شرق کشور ابرناکی بارش‌های پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیان داشت: این سامانه در بعدازظهر این روز از مرزهای شرقی کشور خارج خواهد شد. مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت هوای تهران نیز گفت: آسمان تهران روز شنبه (امروز) کمی ابری در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر و بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و حداقل و حداکثر دما در این روز صفر و 3 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود. در روز یکشنبه (فردا) نیز آسمان پایتخت کمی ابری و در بعضی ساعات با افزایش ابر و وزش باد همراه خواهد بود.

رئیس سازمان ثبت اسناد اعلام کرد
کاهش ۹ درصدی آمار ازدواج
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از توقف روند افزایشی طلاق در کشور و کاهش ۹ درصدی آمار ازدواج طی 9ماه نخست سال جاری خبر داد. احمد تویسرکانی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به آمار ازدواج و طلاق در 9 ماهه نخست امسال، گفت: ما در 9 ماهه امسال 516 هزار و 295 واقعه ازدواج را در دفاتر رسمی ازدواج به ثبت رساندیم که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 درصد کاهش داشته است. وی همچنین با اشاره به آمار طلاق به فارس اعلام کرد: در 9 ماهه امسال
116 هزار و 842 واقعه طلاق به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تغییری نداشته و به عبارتی روند افزایشی طلاق متوقف شده است.

وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد
بیمه‌طلایی برای فرهنگیان بازنشسته
وزیر آموزش‌وپرورش از برقراری بیمه‌طلایی برای فرهنگیان بازنشسته خبر داد. علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش‌وپرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا بیمه‌طلایی برای فرهنگیان بازنشسته نیز برقرار شده است»، اظهار داشت: بیمه‌طلایی با همان خدماتی که برای فرهنگیان شاغل در جریان است برای فرهنگیان بازنشسته نیز برقرار شده است. وی همچنین درباره استقرار سازمان بازرسی برای بررسی روند اجرای سند تحول بنیادین در وزارت آموزش و پرورش به تسنیم گفت:‌ جلسه‌ای را با سازمان بازرسی در این زمینه نداشتیم اما این سازمان برای بررسی روند فعالیت و اجرای سند تحول بنیادین در وزارت آموزش و پرورش مستقر شده است. وزیر آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد:‌ نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مراحل پایانی قرار داشته و ویرایش سوم آن تهیه شده و در دست بررسی است که تلاش می‌کنیم تا پایان سال و شاید هم زودتر آن را اجرایی کنیم. فانی درباره رتبه‌بندی معلمان یادآورشد:‌ رتبه‌بندی معلمان تا پایان امسال به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود که با تصویب آن انگیزه معلمان و مهارت‌های حرفه‌ای آنها نیز افزایش می‌یابد.


Page Generated in 0/0062 sec