printlogo


کد خبر: 131581تاریخ: 1393/10/20 00:00
شکست کویت مقابل میزبان جام ملت‌های آسیا
استرالیا گام اول را محکم برداشت

وقتی حسین فاضل خیلی زود و در میان بهت حاضران در ورزشگاه اولین گل جام را برای آبی‌های کویت به ثمر رساند، خیلی‌ها درباره پیروزی استرالیا دچار تردید شدند. شاگردان پوستکوغلو تا دقیقه 33 و گل تیم کیهیل باتجربه، بشدت از تحمل شکست در افتتاحیه هراسیده بودند. آنها حتی در دقایقی از نیمه دوم که با دو گل برتری از حریف خود پیش بودند نیز از پیروزی خود مطمئن نبودند چرا که کویتی‌ها در دقایقی بی‌دقت و گاهی هم بدشانس بودند که نتوانستند برای بار دوم و سوم دروازه مت رایان را باز کنند. پس هیچ تیمی نمی‌تواند به‌خاطر اسم بزرگ‌تر و بازیکنان سرشناس‌تر خود را از پیش برنده بداند به همین دلیل رقم خوردن هر نتیجه‌ای در این بازی‌ها ممکن است.
هنر دفاع کردن و ضدحمله زدن
هرچند کویت برنده بازی افتتاحیه نبود اما این بازی نشان داد دفاع کردن می‌تواند منجر به کسب نتیجه شود، حتی اگر تماشاگرپسند نباشد. در همین دیدار دفاع چند لایه کویت و بازی صرفاً تدافعی آنها پس از رسیدن به گل، کار را برای زردپوشان میزبان فوق‌العاده سخت کرده بود و چه بسا اگر شاگردان نبیل معلول تونسی در تمام 90 دقیقه می‌توانستند مانند 30 دقیقه ابتدایی با تمرکز بالا و دقت کافی به وظایف دفاعی‌شان بپردازند، کسب امتیاز از بازی نخست دور از انتظار نبود. البته کویتی‌ها خیلی زود نشان دادند چرا در آسیا تیمی درجه 2 محسوب می‌شوند. آنها هیچ برنامه‌ای برای ضدحملات خود نشان ندادند تا از خوب دفاع کردنشان کمترین بهره‌ای نبرند.
حفظ تمرکز، بهره بردن از اشتباهات حریف و نقش پر رنگ باتجربه‌ها
اگر استرالیا پس از خوردن گل آرامش و تمرکز خود را از دست می‌داد آیا بازهم می‌شد نتیجه بازی 4بر یک به نفع آنها تمام شود؟ قطعاً خیر. فوتبال 90 دقیقه است و داشتن صبر و حوصله در بیشتر دقایق می‌تواند حاکمیت میدان را در اختیار تیم منظم و منضبط قرار دهد. کاری که سازماندهی آن بر عهده بازیکنان باتجربه تیم است. در این صورت کافی است منتظر اشتباهات بازیکنان حریف نشست تا با سود بردن از این لحظات، نتیجه دلخواه را رقم زد. تجربه همان برگ برنده‌ای بود که استرالیا در بازی افتتاحیه رو کرد و برد!
تحمل بازی عربی!
تصویربرداری نسبتاً زیبا، ورزشگاه استاندارد و باکیفیت و حضور پرشور تماشاگران هر بیننده‌ای را به شک می‌انداخت که آیا این یک بازی آسیایی است؟ اما وقفه‌های متعدد، ایجاد تأخیر در بازی بویژه مصدوم‌نمایی‌های پرتعداد از حضور یک تیم عربی در بازی خبر می‌داد. جالب آنکه زردپوشان میزبان هیچگاه از کوره در نرفتند و اسیر جنگ‌های روانی حریف خود نشدند. چیزی که ما ایرانی‌ها را بشدت آزار می‌دهد. با توجه به همگروهی تیم‌ملی فوتبال کشورمان با 3 تیم از حاشیه خلیج‌فارس، تحمل این شیوه بازی توسط بازیکنانمان بسیار مهم است. استرالیا دیدار افتتاحیه را با نتیجه‌ای درخشان پشت سر گذاشت اما بردن یک بازی در تورنمنت‌های فشرده‌ای نظیر جام ملت‌های آسیا برای هیچ تیمی نمی‌تواند چندان مهم باشد! هر تیمی برای رسیدن به موفقیت به آمادگی بدنی بالا، توازن نفرات اصلی و رزرو، مدیریت صحیح تیم و نفرات، تعویض‌های بموقع و استفاده از فرصت‌ها و چندین و چند عامل دیگر به‌طور همزمان نیازمند است.
استرالیای میزبان بازی افتتاحیه شانزدهمین دوره مسابقات جام ملت‌های آسیا را با نتیجه 4بر یک به سود خود خاتمه داد تا شروعی قدرتمندانه داشته باشد. البته این پیروزی آنطور که از نتیجه برمی‌آید به آسانی برای کانگوروها به دست نیامد و به جرأت می‌توان گفت کویت در این دیدار فرصت کسب امتیاز را داشت. به همین خاطر به نکاتی از بازی افتتاحیه جام ملت‌های 2015 می‌پردازیم که می‌تواند برای تیم‌ملی فوتبال کشورمان بااهمیت و پندآموز باشد.
بارش باران جشن استرالیایی‌ها را لغو کرد
بارش شدید باران جشن استرالیایی‌ها را پس از پیروزی این تیم مقابل کویت در دیدار افتتاحیه لغو کرد. تیم‌ملی استرالیا دیدار افتتاحیه جام ملت‌ها را با برتری 4 بر یک به سود خود پشت سر گذاشت. شادی هواداران میزبان تا پایان بازی ادامه داشت و قرار بود این شادی در خیابان‌های اطراف ورزشگاه به یک کارناوال تبدیل شود که همزمان شدن بارش شدید باران با پایان مسابقه، باعث شد تا این جشن استرالیایی‌ها نیز لغو شود.
 


Page Generated in 0/0056 sec