printlogo


کد خبر: 131597تاریخ: 1393/10/20 00:00
برگزاری پنجمین همایش همگرایی اصولگرایان
هدف وحدت باید پیروزی باشد

گروه سیاسی: پنجمین نشست همگرایی اصولگرایان روز پنجشنبه از سوی شورای همگرایی اصولگرایان در سالن اجتماعات مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد. به گزارش خبرگزاری‌ها، در این همایش حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی، غلامعلی حدادعادل، اسماعیل کوثری، حسین فدایی، سیدمحمد حسینی، مصطفی محمدنجار، غلامرضا خواجه‌سروی، حسین طلا، حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی، اسدالله بادامچیان، محمدنبی حبیبی، سیدحسین نقوی‌حسینی، محمدحسن غفوری‌فرد، مرتضی تمدن، علی سعیدلو، محمدرضا باهنر، محسن کوهکن، حجت‌الاسلام موسی قربانی، صادق خلیلیان، فاطمه آلیا، کریمی اصفهانی، حسین الله‌کرم، امیری‌فر، محمدمهدی زاهدی، حمیدرضا ترقی و شهاب‌الدین صدر حضور داشتند. غلامعلی حدادعادل،رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در سخنان خود در این همایش، اصولگرایان را به یک نکته مهم متوجه کرد و آن وحدت برای پیروزی بود.  وی خطاب به اصولگرایان گفت:‌ اصولگرایان باید با درک عمیق و درک شرایط، وحدت داشته باشند چرا که امروز شرایط کشور با گذشته فرق کرده است یعنی عواملی که ما روی میز داشتیم و براساس آن تصمیم گرفتیم با گذشته متفاوت است و ما باید براساس شرایط امروز تصمیم بگیریم. رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با تأکید بر اینکه بنای کار ما در انتخابات مجلس آینده باید پیروزی اصولگرایی باشد، گفت: نباید به این فکر کنیم که پیروزی باید از آن تشکل بنده یا فلان شخصی که در آن تشکل عضو است باشد. اگر ما وارد وحدت شده‌ایم و از وحدت صحبت می‌کنیم باید اساس‌مان پیروزی اصولگرایی باشد. حدادعادل ادامه داد:‌اگر به این فکر کنیم که اعضای تشکل ما بیشتر به مجلس رفته یا آن تشکل، قطعا نتیجه نخواهیم گرفت، چرا که در انتخابات رفاقت و دلبستگی به تشکلی خاص و ربط دادن موضوعات به عضویت نباید اصل قرار گیرد.
قهر راه‌حل مناسبی نیست
حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی عضو جامعه روحانیت مبارز هم در همایش همگرایی اصولگرایان، با بیان اینکه اصولگرایی حزب نیست، بلکه جریان مربوط به انقلاب و ولایت‌فقیه است، اظهار داشت: اصولگرایی همه احزاب اصولگرا را زیر چتر خود می‌آورد و ماورای احزاب حرکت می‌کند. وی ادامه داد: اصولگرایی معتقد است کشور باید براساس ارزش‌ها اداره شود؛ ما یک جریان حمایت از نظام راه‌ انداخته‌ایم و در این مسیر دست همه مؤمنین را به گرمی می‌فشاریم. عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه اصل باید بر گفت‌وگو باشد نه منازعه، افزود:‌ از این رو قهر راه‌حل مناسبی نبوده و انسداد می‌آورد؛ از این رو سیاست‌ورزی هنر کار با مخالف است و اگر این ویژگی را نداریم باید از سیاست خداحافظی کنیم. حجت‌الاسلام تقوی با بیان اینکه در نقد نباید از اخلاق و قانون عبور کنیم، افزود: همواره باید منافع ملی را بر منافع جناحی ترجیح دهیم.
شرایط مانند جنگ صفین است
آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، عضو مجلس خبرگان رهبری هم دیگر سخنران همایش بود. علم‌الهدی طی سخنانی گفت: بنده صریح و شفاف می‌گویم وضعیتی که در حال حاضر در عرصه سیاست داریم مانند وضعیت امام علی(ع) در جنگ صفین است که در واقع جنگ با غیرخودی‌ها بود و یک سوی جبهه امام علی(ع) و سوی دیگر معاویه قرار داشت. وی نظام جمهوری اسلامی را قلعه‌ای دانست که هیچ دشمنی نمی‌تواند به آن ورود کند و تصریح کرد: جریانات مقابل ما جریاناتی هستند که اگر امروز دست‌شان با استکبار یکی نباشد اما آرمان‌ها و بینش‌شان طوری تنظیم شده که اگر فردا به قدرت برسند با دشمن یکی خواهند شد. عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: ما استراتژی خود را از اهل بیت(ع) می‌گیریم و باید با حفظ وحدت و انسجام خود پای این
استراتژی باشیم.
علم‌الهدی همچنین در حاشیه همایش همگرایی اصولگرایان در جمع خبرنگاران درباره تلاش جریان نفوذی جهت حاشیه‌سازی برای دولت اظهار داشت: برخی افراد که در فتنه ۸۸ دچار مرگ سیاسی شدند این دولت را برای تجدید حیات سیاسی خود ابزار کرده‌اند. آیت‌الله علم‌الهدی بر همین اساس تاکید کرد: شخص رئیس دولت و دولتمردان باید روی این مساله فکر کنند و گُرده خود را زیر قدم‌های این جریان‌ها ندهند. وی در خصوص همه‌پرسی‌ای که از سوی رئیس‌جمهور مطرح شده است، اظهار داشت: این همه‌پرسی را یک بار بنی‌صدر مطرح کرد و باید از این تعابیر تکراری خودداری کرد. آیت‌الله علم‌الهدی گفت: رئیس‌جمهور باید از حرف‌هایی که مردم از آنها خاطره سوء و مغرضانه دارند خودداری کند، همه‌پرسی تقنینی دست مجلس است و به رای اکثریت نمایندگان نیاز دارد از این رو نمی‌توان این مساله را در برابر نهادهای قانونی نظام علم کرد.


Page Generated in 0/0056 sec