printlogo


کد خبر: 131606تاریخ: 1393/10/20 00:00
نمایش اسلام‌هراسی در زمین سکولاریسم اروپایی
11سپتامبر فرانسوی
هر 2 مظنون حمله به هفته‌نامه شارلی ابدو در محاصره پلیس به قتل رسیدند

گروه بین‌الملل: بزرگ‌ترین عملیات تعقیب مجرمان در تاریخ فرانسه از دیروز با حضور 88 هزار نیروی پلیس و ارتش در پایتخت و حومه صنعتی شمالی آن؛ از پاریس تا  پیکاردی صورت گرفت و طبق پیش‌بینی هیچ مظونی زنده دستگیر نشد. این عملیات برای یافتن «سعید کواشی» (34 ساله) و «شریف کواشی» (32 ساله) 2 برادر الجزایری‌تبار مظنون در حمله تروریستی نیمروز چهارشنبه گذشته (7 ژانویه) به نشریه فکاهی شارلی‌ابدو در شمال پاریس بوده است.«سلم حمید مراد» (18 ساله) که خود را یکی از همدستان این حمله معرفی می‌کرد، همان روز در پاریس خود را تسلیم پلیس کرد و 2 همدستش را معرفی کرد اما هنوز معلوم نیست او یک عامل نفوذی اطلاعاتی است یا نه. سرانجام اعلام شد مظنونان در داخل یک مرکز فرهنگی در روستای «دامارتان‌آنگوئل» در 22 کیلومتری شمال شرق پاریس که به صورت کامل تحت محاصره قرار گرفته بود، مورد حمله پلیس قرار گرفته و کشته شده‌اند. به گفته وزیر کشور فرانسه، مظنونان یک نفر را نیز گروگان گرفتند و پلیس در حال مذاکره با آنها بوده است. فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه نیز برای اینکه از نزدیک در جریان عملیات پلیس برای دستگیری مظنونان قرار گیرد به وزارت کشور رفت. گزارش‌های  تایید نشده حاکی از این است که در جریان تعقیب و گریزهای دیروز 2 نفر دیگر کشته و 20 تن نیز زخمی شده‌اند که این را باید به 12 قربانی و بیش از 20 زخمی حادثه چهارشنبه دفتر هفته‌نامه شارلی افزود. همچنین در یک گروگانگیری دیگری در شرق پاریس در یک فروشگاه مخصوص یهودیان، فرد مهاجم و 4 گروگانش در حمله پلیس کشته شدند. پلیس در شهرهای استراسبورگ و ریمس نیز به خانه برخی اسلامگرایان حمله کرده است. حوادث تروریستی ظاهرا مرتبط با فاجعه چهارشنبه در گوشه و کنار فرانسه ادامه دارد. روز پنجشنبه یک پلیس زن در جریان یک بازرسی در مونت‌روژ در بزرگراهی در شمال پایتخت توسط یک مرد مسلح مشکی‌پوش درست مانند مظنونان تحت پیگرد هدف قرار گرفت و کشته شد. شاهدان کمی پیش 2 مظنون را دیده بودند که از پمپ بنزین حاشیه بزرگراه غذا و بنزین دزدیده و به سمت حومه شهر رفته‌اند.
موج اسلام‌هراسی
اما از صبح پنجشنبه چندین انفجار علیه مساجد گوشه و کنار فرانسه گزارش شد که مهم‌ترین آنها انفجاری در نزدیکی مسجدی در منطقه «ویلفراش سور ساون» در شهر لیون بود. به گزارش خبرگزاری ریانووستی، این حادثه مجروحی نداشته و منطقه توسط پلیس محاصره شده است. انفجار در رستورانی رخ داد که در نزدیکی این مسجد بود و خسارت‌هایی نیز به این رستوران‌ وارد شده است. در ادامه موج اسلام‌ستیزی، شامگاه چهارشنبه در منطقه «اود» 2 گلوله به سمت نمازخانه‌ای در پور لا نوول شلیک شد که تلفاتی نداشت. نیمه‌شب چهارشنبه نیز مسجدی در شهر مانس مورد اصابت نارنجک قرار گرفت. روزنامه محلی «من‌لیبر» از پرتاب نارنجک‌هایی به داخل مسجدی در شهر مانس خبر داد. از 4 نارنجک پرتاب شده تنها یکی از آنها منفجر شده است. این در حالی است که مردم فرانسه روزهای پنجشنبه و جمعه در پاریس و دیگر شهرها به تظاهرات علیه سوءقصد علیه هفته‌نامه شارلی پرداختند و ضمن گرامیداشت یاد قربانیان آن از جمله سردبیر هفته‌نامه، «استفان شاربونیه» گروهی نیز علیه اسلامگرایان شعار دادند. اگرچه مسؤولان نشریه شارلی‌ابدو گفته‌اند مسلمانان را مقصر حادثه نمی‌دانند و امام جماعت نزدیک‌ترین مسجد به دفتر این نشریه برای روزنامه‌نگاران و کاریکاتوریست‌های قربانی نماز خوانده و دعا کرده است اما غالب رسانه‌های غربی نیز عملا به موج اسلام‌هراسی دامن می‌زنند. نشریه تایم آمریکا که رابطه نزدیکی با کاخ سفید دارد و سردبیر آن مسؤول تیم مشاور رسانه‌ای اوباماست، بخش ویژه‌ای به حادثه هفتم ژانویه پاریس و پیامدهای آن اختصاص داده است. در مقالات و گزارش‌های متعدد تایم پیش‌بینی شده احزاب دست راستی اروپا از جبهه ملی فرانسه گرفته تا همتایان آلمانی و هلندی‌شان با حادثه مزبور فعالیت و عضوگیری‌شان را تشدید کنند و اروپا را موج ناسیونالیسم افراطی فرا خواهد گرفت.گاردین نیز حادثه هفتم ژانویه را حمله اسلام‌گرایی به قلب سکولاریسم اروپایی دانسته است.
11سپتامبر فرانسوی
با فرونشستن  گرد و غبار حمله پاریس رفته‌رفته آشکار می‌شود این دقیقا یک روایت هالیوودی دیگر از 11 سپتامبر اما به زبان فرانسوی است، اگرچه ممکن است هدف نهایی سرویس‌های بانی حمله 7 ژانویه 2015  با آنچه کمتر از 12 سال پیش در نیویورک صورت گرفت متفاوت باشد. وحشت‌آفرینی در فرانسه و اروپا، قطعا نخستین هدف حمله خونین چهارشنبه گذشته توسط 3 کماندوی سیاهپوش فرانسوی و عرب‌زبان به دفتر هفته‌نامه فکاهی معروف  شارلی به بهانه انتقام از کاریکاتورهای موهن ضد اسلامی آن بوده است، اقدامی تروریستی از نوع پرچم دروغین که از بسیاری نشانه‌گذاری‌های هالیوودی برای وحشت‌زده کردن و تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی برخوردار است. پلیس فرانسه ادعا می‌کرد 2 برادر الجزایری مظنون، سعید و شریف کواشی را به این خاطر شناسایی کرده است که یکی از آنها کارت شناسایی‌اش را در پژوی دزیده شده برای انجام جنایت جا گذاشته است. مساله اینجاست که  چرا تروریست‌هایی که به گواه شاهدان بسیار حرفه‌ای بوده‌اند باید کارت شناسایی‌شان را همراه داشته باشند و بعد نیز آن را برای ماموران امنیتی یادگار بگذارند؟
رئیس ام‌آی ۵ و پروژه وحشت‌آفرینی
در این میان هشدار رئیس دستگاه اطلاعاتی داخلی بریتانیا درباره برنامه ادامه حملات تروریستی با تلفات زیاد در کشورهای غربی و اشاره به این نکته که شاید سرویس‌های امنیتی غربی قدرت لازم برای جلوگیری از این حملات تروریستی را نداشته باشند، نشانه‌ای روشن از چراغ سبز سازمان‌های جاسوسی بزرگ به تروریست‌های داعشی و شبه‌داعشی است. اگرچه «اندرو پارکر» رئیس ام‌آی ۵ (بخش درون مرزی اینتلیجنس سرویس) بریتانیا، شبه‌نظامیان فعال در سوریه را به برنامه‌ریزی برای حملات تروریستی نظیر آنچه در فرانسه رخ داد متهم می‌کند اما موضوع اینجاست  که گروه‌هایی نظیر القاعده، داعش و جبهه النصره خود حاصل برنامه‌ریزی‌های چندین‌ساله  سیا، موساد، اینتلیجنس سرویس و دژسه  DGSE (اداره کل امنیت خارجی فرانسه) برای به راه انداختن جنگ‌های نیابتی  بوده و هستند. قابل‌تامل‌ترین نکته حرف‌های پارکر، حتی  مهم‌تر از پیش‌بینی علنی او از تکرار حوادث تروریستی نظیر واقعه «شارلی ابدو» این است که او می‌گوید: «گرچه ما و شرکای‌مان نهایت سعی خود را می‌کنیم ولی این را نیز می‌دانیم که نمی‌توانیم جلوی وقوع هر اتفاقی را بگیریم.»  در حقیقت این روباه انگلیسی حرفی را به زبان می‌آورد که رئیس هیچ دستگاه  اطلاعاتی ملی‌ای، حتی کوچک‌ترین آنها حق زدن آن را ندارد چون این اقرار به معنای لو دادن وضعیت و توانایی‌های سازمان مربوطه است. در شرایطی که سازمان اطلاعات مرکزی بریتانیا متهم به بالاترین سطح شنود‌ها و دخالت‌ها در سراسر دنیاست، اعتراف موذیانه رئیس ام‌ای ۵ بیش از آنکه اظهار عجز تلقی شود، خود بخشی از توطئه دستگاه‌های اطلاعاتی غربی برای ایجاد موج وحشت بویژه در اروپا برای سوق دادن اتحادیه اروپا و ناتو به سوی همراهی آمریکا در جنگی دیگر در خاورمیانه بویژه سوریه و عراق است. طی 3 سال گذشته مقامات رسمی سوریه و روسیه بارها درباره دست داشتن سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه و انگلیس (که هر دو تحت نظر شاخه‌های پاریس و لندن خاندان صهیونیست روتشیلد اداره می‌شوند) در انتقال پنهانی افراط‌گرایان تکفیری  و آموزش و تجهیز آنان پیش از پیوستن به داعش و گروه‌های مشابه دست دارند.
 

سمپاشی شیخ داعشی لندن‌نشین
درست در گیر و دار حادثه ترور شارلی‌ابدو، «انجم شودری» شیخ سلفی مشهور انگلیسی که با وجود تقاضایش برای پیوستن به داعش در سوریه، راست راست در خیابان‌های لندن راه می‌رود، در روزنامه تایمز مقاله می‌نویسد و روی آتش احساسات جریحه‌دار شده اروپاییان، بنزین می‌ریزد. درست زمانی که مقامات غربی یک به یک حمله هفتم ژانویه را حمله به آزادی بیان معرفی می‌کنند این روحانی افراط‌گرای پاکستانی‌الاصل در یکی از معتبر‌ترین روزنامه‌های انگلیس می‌نویسد که «آزادی بیان در اسلام  جایی ندارد» تا همه نگاه‌های خشمگین فرانسوی را معطوف به مسلمانان کند. جالب اینجاست که شودری پیش از این از مقامات بریتانیا برای رفتن به سوریه کارت سفید گرفته بود و یک مسؤول وزارت خارجه در پاسخ به حساسیت‌های پیش آمده درباره حمایت علنی‌اش از داعش گفته بود: «بگذارید او هر جا که خواست برود».
 


Page Generated in 0/0059 sec