printlogo


کد خبر: 131610تاریخ: 1393/10/20 00:00
چهارگوشه

نماینده آیت‌الله سیستانی:
عاملان ترور ائمه اهل سنت شناسایی شوند
شیخ مهدی الکربلایی، نماینده حضرت آیت‌الله سیستانی در خطبه‌های نماز جمعه کربلا خواستار شناسایی عاملان ترور ائمه مساجد در بصره شد. به گزارش تسنیم به نقل از المیادین، او  با اشاره به اینکه ائمه مساجدی که به شهادت رسیده‌اند از اهل تسنن بوده و به میانه‌روی مشهور بوده‌اند، خواستار همزیستی و محبت بین ملت عراق بویژه فرزندان 2 طایفه سنی و شیعه شد. الکربلایی گفت: «ما از دستگاه امنیتی می‌خواهیم هرچه سریع‌تر عاملان این جنایت را شناسایی کنند».

هشدار مقتدا صدر به انگلیسی‌ها
مقتدا صدر به انگلیسی‌ها درباره احداث بنای یادبود برای نظامیان کشته شده خود در عراق هشدار داد.به گزارش المسله،دبیر خانه تشکل الاحرار با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «مقتدا صدر از اشغالگران انگلیسی خواسته است احداث مقبره برای نظامیان خود در عراق را منتفی کنند اگرنه ما اقدام لازم را انجام خواهیم داد.»تسنیم این بیانیه را منتشر کرد که در آن آمده است: «مقتدا صدر در گفت‌وگو با مجله هفتگی الهدی اعلام کرده است: از طریق برخی شبکه‌های تلویزیونی مطلع شدم تلاش‌هایی برای احداث مقبره برای انگلیسی‌ها که قبلا و در زمان اشغالگری سابق آنها کشته شده‌اند در جریان است، من از این طریق خواستار لغو آن و برداشتن اجساد و دفن آن در سرزمین خود و میان خانواده‌ها و خویشان آنها هستم و مکانی برای آنها در اراضی ما نیست».

مردم آمریکا قربانیان سلاح گرم
تیراندازی‌ها در آمریکا همچنان قربانی می‌‌گیرد. در ادامه سلسله تیراندازی‌های سریالی، پنجشنبه در حمله‌ای مسلحانه در شهر هوستون ایالت تگزاس 2نفر جان خود را از دست دادند و 3 تن دیگر مجروح شدند. هوستن چهارمین شهر بزرگ آمریکا در تگزاس با 4 میلیون جمعیت است. آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا روزانه به بروز خشونت‌های بی‌شماری در ارتباط با حمل سلاح منجر می‌شود اما لابی‌های سلاح در این کشور به اندازه‌ای قدرت دارند که حتی کنگره نیز حاضر نیست قوانینی را در راستای محدود شدن حمل سلاح تصویب کند.

تشدید جنگ میان تروریست‌ها
در سوریه
درگیری میان گروه‌های تروریستی در سوریه از منطقه‌ای به منطقه دیگر در حال انتقال است و باعث هلاکت ده‌ها تروریست در مناطق مختلف شمال سوریه شده است. درگیری‌های شدیدی میان عناصر جبهه النصره و عناصر ارتش آزاد در مناطق مختلفی  در نزدیکی حومه شمالی شهر حماه، درگرفت که در جریان آن 10 تن از عناصر 2 طرف به هلاکت رسیدند.

احضار گسترده فعالان مذهبی بحرین
بخش آزادی‌های دینی دیده‌بان حقوق بشر بحرین در بیانیه‌ای از احضار شماری از روحانیون، خطبا، مداحان و موذن‌ها ابراز تعجب کرد و اظهار داشت این اقدام رژیم آل‌خلیفه با هدف تداوم محدودیت علیه آزادی‌های دینی است. در این بیانیه به افزایش 56 درصدی نقض حقوق و آزادی‌ها در مراسم ماه محرم امسال نسبت به سال قبل اشاره شده است. رژیم آل‌خلیفه از 28 دسامبر سال گذشته شیخ علی سلمان، دبیر کل جمعیت اسلامی الوفاق را بازداشت کرده است.

پاکسازی قومی مسلمانان آفریقایی
کمیسیون تحقیق سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد شواهدی پیدا کرده است که از پاکسازی قومی مسلمانان در جمهوری آفریقای مرکزی حکایت دارد. در این گزارش که پنجشنبه منتشر شد، در عین حال تصریح شده که کمیسیون نتوانسته است مدرکی دال بر وقوع نسل‌کشی در جمهوری آفریقای مرکزی پیدا کند. در جریان خشونت‌های بی‌سابقه فرقه‌ای در جمهوری آفریقای مرکزی در چند ماه گذشته هزاران نفر کشته شدند. به دنبال ناآرامی‌ها و خشونت‌های چند ماه اخیر در جمهوری آفریقای مرکزی، هزاران نفر از مسلمانان این کشور به خارج گریخته‌اند.

تشکیل کمیته بررسی علل سقوط موصل
حاکم الزاملی، نماینده پارلمان عراق اعلام کرد پارلمان عراق تشکیل کمیته تحقیق و تفحص برای بررسی علل سقوط موصل به دست تروریست‌های داعش را تصویب کرده و این کمیته متشکل از 20 نماینده خواهد بود. طبق گفته وی، این کمیته کار تحقیق و تفحص خود را طی هفته جاری شروع خواهد کرد. داعش خردادماه بخش‌هایی از شهر موصل مرکز استان نینوا و شهرهایی در استان‌های مجاور آن را تصرف کرد. بسیاری از عراقی‌ها معتقدند این کار با همدستی برخی طرف‌های داخلی بویژه بعثی‌ها میسر شده است.


Page Generated in 0/0056 sec