printlogo


کد خبر: 131800تاریخ: 1393/10/23 00:00
واکنش لاریجانی به جنجال علی مطهری
مسأله اصلی معیشت است

گروه سیاسی: ماجرای نطق جنجالی علی مطهری در مجلس شورای اسلامی با همراهی گسترده رسانه‌های حامی دولت مواجه شد و آنها به صورت همزمان تیتر یک خود را به ماجرای جنجال مطهری اختصاص دادند و تلاش کردند تا این موضوع را در چشم مردم پررنگ کنند. به اعتقاد کارشناسان این اقدام حامیان دولت و حامیان فتنه در راستای انحراف اذهان عمومی از مسائل اصلی است چراکه آنان در شرایط فعلی که نارضایتی‌های عمومی نسبت به عدم تحقق وعده‌های معیشتی دولت افزایش یافته و دولت متبوع آنان جایگاه مطلوبی در میان آنان ندارد؛ به دنبال طرح موضوعات حاشیه‌ای هستند تا اذهان از موضوع معیشت اندکی ولو به صورت موقت فاصله بگیرد.
به گزارش «وطن امروز»، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز چنین عقیده‌ای دارد و معتقد است همه بویژه رسانه‌ها باید بر موضوعات اصلی کشور بویژه معیشت تمرکز کنند و به موضوعات حاشیه‌ای مانند آنچه یکشنبه در مجلس اتفاق افتاد؛ توجهی نکنند. لاریجانی که در زمان نطق جنجالی مطهری و واکنش‌های نمایندگان به آن در جلسه علنی حضور نداشت؛ روز گذشته پس از حضور در جلسه کمیسیون تلفیق بودجه 94 در جمع خبرنگاران درباره حواشی ایجادشده در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس، گفت: بنده فکر می‌کنم ما مسائل خیلی مهمی در کشور داریم، همه باید توجه داشته باشند هر چه فضای کشور آرام‌تر و منطقی‌تر باشد تا در شرایط فعلی بتوانیم مشکلات را حل کنیم، این یک وظیفه ملی است. وی افزود: همه باید تلاش کنند در مجلس فضایی باشد که بشود به مسائل اصلی پرداخت و مسائل اصلی در فضای منطقی انجام شود، زیرا این به نفع کشور است. به گزارش تسنیم، رئیس مجلس با تاکید بر اینکه به اعتقاد بنده رسانه‌ها نیز باید همین فضا را دنبال کنند، خطاب به رسانه‌ها گفت: به نظر بنده شما رسانه‌ها هم همین فضا را دنبال کنید و دنبال سوژه‌هایی نگردید که از نظر کار سیاسی خیلی داغ است. لاریجانی در همین زمینه تصریح کرد: بهتر این است که شما (رسانه‌ها) فضایی را ترویج کنید که به سمت آرامش بیشتر باشد. وی در ادامه به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون وحدت و توجه به مسائل اصلی در روز میلاد پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و اظهار داشت: این نکته‌ای است که اخیرا رهبر معظم انقلاب هم در روز میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و نیز در روز 19 دی بر آن تاکید داشتند که وحدت و توافق و ایجاد آرامش در کشور در حال حاضر بسیار ضروری است. رئیس مجلس با تاکید بر اینکه رسانه‌ها تلاش کنند فضای توافق بر کشور حاکم باشد، در توصیه‌ای به نمایندگان نیز گفت: البته شرایط برای نمایندگان هم همینطور است و همه باید این کار را بکنیم. چه احزاب، چه رسانه‌ها و چه نمایندگان و چه رجالی که تریبون دارند، همه باید تلاش کنند فضا، فضای آرامش باشد و به مسائل اصلی کشور یعنی مشکلات معیشتی مردم بیشتر بپردازیم. امروز وظیفه ملی ما این است. لاریجانی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید آیا درباره حواشی صحن علنی مجلس شکایتی از هیات‌رئیسه و نحوه اداره صحن علنی مطرح شده است یا خیر، گفت: چیزی نشنیده‌ام.
همه شرایط مذاکرات در بودجه
لاریجانی همچنین در تشریح علت حضورش در جلسه کمیسیون تلفیق مجلس گفت: در کل یک پیشنهاداتی مطرح بود که یکی از آنها این بود که بودجه را متناسب با شرایط واقع‌بینانه در کمیسیون تلفیق تصویب کنند و فاصله آن چیزی که تصویب می‌شود با آنچه تحقق می‌یابد، نباید بیشتر از 10 درصد باشد. وی افزود: در شرایط فعلی مجلس باید بودجه را به گونه‌ای تنظیم کند که این اقدام علامتی را به طرف مقابل بفرستد که بر اساس آن به طرف غربی بفهماند ایران خود را آماده تمامی شرایط کرده است.


Page Generated in 0/0059 sec