printlogo


کد خبر: 131812تاریخ: 1393/10/23 00:00
اخبار

بورس بالاخره مثبت شد
شاخص بورس پس از ۱۲ روز پی در پی معاملات کاهشی، سرانجام به مدار رشد بازگشت. به گزارش تسنیم، در جریان معاملات دیروز بازار سرمایه، شاخص بورس پس از 12 روز روند نزولی، سرانجام به مدار رشد بازگشت و با افزایش 487 واحدی، در ارتفاع 66000 واحد قرار گرفت. دیروز همچنین تعداد 398 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 87 میلیارد تومان در 34 هزار نوبت معامله شد.

آغاز فیلترینگ متقاضیان دریافت وام
بانک مرکزی با صدور بخشنامه‌ای بانک‌ها را موظف کرد برای اعطای تسهیلات به بنگاه‌ها سه شرط را مورد توجه قرار دهند. به گزارش ایسنا، کسب اطمینان از تامین حداقل 25 درصد از منابع مالی مورد نیاز پروژه‌های سرمایه‌گذاری از محل حقوق صاحبان سهام به‌عنوان اولین شرط تعیین شد. همچنین بانک‌ها باید مطمئن باشند حداقل 25 درصد کل دارایی‌های شرکت‌ها در زمان اخذ تسهیلات توسط حقوق صاحبان شرکت با احتساب تسهیلات اعطایی قابل تامین است. در عین حال بانک مرکزی تاکید کرده برای اعطای تسهیلات به بنگاه‌های بزرگ، ارائه صورت‌های مالی حسابرسی شده توسط حسابرس مستقل عضو جامعه حسابداران رسمی الزامی است.

کاهش ۶ درصدی کشاورزان کشور
مطابق نتایج سرشماری عمومی کشاورزی تعداد بهره‌برداران در این بخش 6 درصد کاهش یافته است. عادل آذر، رئیس مرکز آمار ایران از سرشماری عمومی نفوس و مسکن با بیان این مطلب با اشاره به نتایج سرشماری عمومی کشاورزان گفت: تعداد بهره‌برداران کشاورزی از 4 میلیون و 200 هزار نفر به 4 میلیون و 43 هزار نفر رسیده است که کاهش 6 درصدی را در این مدت نشان می‌دهد، همچنین از مجموع 4 میلیون و 43 هزار بهره‌بردار، 4 میلیون و 33 هزار مورد اشخاص حقیقی هستند و این نشان‌دهنده ادامه وضعیت سنتی در بخش کشاورزی است. عادل آذر با اشاره به کاهش وسعت اراضی بخش کشاورزی افزود: سطح اراضی از 16 میلیون هکتار در سال 82 به 7/14 میلیون هکتار در سال 93 کاهش یافته و همچنین متوسط اراضی کشاورزی یک بهره‌بردار در کل کشور 9/4 هکتار است. وی ادامه داد: تعداد انواع دام سبک شامل گوسفند و بز برای مهر و آبان امسال 44 میلیون رأس اعلام شده که با آغاز زایش‌های فصلی، جمعیت دام سبک در اسفندماه امسال به 58 میلیون رأس خواهد رسید. به گفته وی، براساس سرشماری عمومی کشاورزی، جمعیت گاو و گوساله 2/4 میلیون رأس و متوسط تعداد دام در هر بهره‌برداری برای گوسفند 36 رأس، بز 19 راس و گاو 6 راس بوده است.

پایان بنزین ٤٠٠ تومانی از اول بهمن
با تبدیل بنزین ٤٠٠ تومانی به ٧٠٠ تومان از اول بهمن امسال، عرضه بنزین ٤٠٠ تومانی متوقف می‌شود. سیدناصر سجادی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در گفت‌وگو با شانا افزود: توقف توزیع بنزین ٤٠٠ تومانی در جایگاه‌های سوخت از تاریخ اعلام شده و عرضه آن به نرخ ٧٠٠ تومان با هدف کاهش تعدد نرخ این فرآورده انجام می‌شود. وی اضافه کرد: با عملیاتی شدن این مهم از اول بهمن امسال، به ازای هر لیتر بنزین ٤٠٠ تومانی، 2 لیتر بنزین با نرخ ٧٠٠ تومان در کارت‌های سوخت خودروها و موتوسیکلت‌ها شارژ خواهد شد. سجادی تاکید کرد: دارندگان وسایل نقلیه (خودروها و موتوسیکلت‌ها) برای اعمال این فرآیند (تبدیل یک لیتر بنزین ٤٠٠ تومانی به 2 لیتر بنزین ٧٠٠ تومانی) در کارت‌های سوخت خود ملزم هستند تا در بهمن امسال، یک‌بار سوختگیری در جایگاه‌های سوخت داشته باشند.
 


Page Generated in 0/0057 sec