printlogo


کد خبر: 131821تاریخ: 1393/10/23 00:00
چگونه نتانیاهو آبروی اولاند را برد
نمایش صهیونیستی در پاریس

گروه بین‌الملل: حضور جلاد اسرائیلی، بنیامین نتانیاهو در صف اول راهپیمایی ضدتروریسم پاریس، باعث زیر سوال رفتن ماهیت بزرگ‌ترین گردهمایی سران جهان برای محکوم کردن افراط‌گرایی شد تا جایی که رئیس‌جمهور فرانسه از ترس بی‌آبرویی خود و مراسمش از «بی‌بی» خواسته بوده از آمدن به میدان جمهوریت چشم‌پوشی کند.
تصاویر منتشر شده از پیشداری نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بازو به بازوی برخی رهبران غربی یا متحد غرب (به جز باراک اوباما) در خط مقدم راهپیمایی روز یکشنبه «وحدت علیه تروریسم» در میدان جهموریت که در ضمن سوگواری برای حوادث تروریستی اخیر فرانسه محسوب می‌شد، بازتاب‌های بین‌المللی منفی‌ای برای این حرکت و بویژه میزبان اصلی، فرانسوا اولاند به همراه داشته است تا جایی که حتی برخی رسانه‌ها از تعبیر «سیرک» یا «کارناوال» سیاسی درباره این راهپیمایی نیز فراتر رفته و به آن لقب «نمایش صهیونیستی» دادند. پایگاه «وترنز تودی» مربوط به کهنه سربازان آمریکایی نوشت: بنیامین نتانیاهو یکی از بی‌آبرو‌ترین سیاستمداران قرن ما با حضور در این مراسم، آن را به نفع خود و صهیونیست‌ها مصادره کرد. او همچنین با موضع‌گیری کاملا مغرضانه و جهت‌دار نسبت به رهبران اروپایی حاضر که صاحب اصلی مراسم بودند و گرفتن انگشت اتهام تروریستی به سوی اسلام، آخرین تلاش امثال اولاند و مرکل برای جلوگیری از قطبی شدن فضای اروپا میان مسلمانان و ضدمسلمانان را از آنها گرفت تا بدین ترتیب اهداف حمله تروریستی به شارلی ابدو که به احتمال زیاد توسط موساد و سیا طراحی شده مبنی بر ایجاد زمینه ناآرامی داخلی در اروپا محقق شود.
از طرف دیگر رسانه‌های اسرائیلی فاش کردند فرانسوا اولاند احتمالا از تاثیر مخرب حضور نتانیاهوی بچه‌کش بر راهپیمایی وحدت آگاه بوده، چراکه به‌رغم دعوت از او به کاخ الیزه همراه با دیگر رهبران جهان، در پیامی جداگانه به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از او خواسته بود در راهپیمایی شرکت نکند. شبکه دوم اسرائیل همان شب راهپیمایی پاریس اعلام کرد اولاند برای نتانیاهو پیغام فرستاده که در مراسم شرکت نکند چون ممکن است حضورش تفرقه‌برانگیز باشد. طبق گزارش‌ها در ابتدا نخست‌وزیر صهیونیست این درخواست را می‌پذیرد اما بحران اعتبار او در دولت تل‌آویو باعث می‌شود که «آویگدور لیبرمن» و «نفتالی بنت» وزرای خارجه و اقتصاد کابینه اسرائیل بر حضور در راهپیمایی حتی بدون اجازه «بی‌بی» اصرار ورزند و در نتیجه نتانیاهو نیز برای عقب نماندن از معرکه سیرک صهیونیستی  به میدان جمهوریت می‌آید تا راهپیمایی را بی‌اعتبار کند. دلیل اصرار لیبرمن و بنت برای شرکت در این راهپیمایی فشار شورای یهودیان فرانسه به‌عنوان بزرگ‌ترین لابی صهیونیست‌ها در این کشور به بهانه کشته شدن 4 شهروند یهودی در ماجرای گروگانگیری «هایپر کاشر» - فروشگاه ویژه یهودیان- توسط یکی از مظنونان به همدستی در حمله شارلی ابدو بوده است. گفته می‌شود وقتی که نتانیاهو برخلاف قولش به اولاند، تصمیمش برای حضور در راهپیمایی را به کاخ الیزه اعلام می‌کند، دولت فرانسه مجبور می‌شود که از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان نیز به طور رسمی دعوت به عمل آورد تا بلکه اثر سوء حضور جلاد اسرائیلی در مقابل افکار عمومی را خنثی کند اما به گفته این شبکه اسرائیلی، ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود و نتانیاهو که طبق پروتکل تشریفات نهاد ریاست‌جمهوری فرانسه باید در صف دوم رهبران در کنار کسانی مثل سارکوزی، رئیس‌جمهور پیشین فرانسه و زنش حاضر می‌شده، باز هم خلف وعده می‌کند و ناگهان با پررویی و قلدری راه خود را به قسمت مرکزی صف اول در کنار کسانی چون اولاند، مرکل، محمود عباس، شاه اردن، کامرون، رنتسی  و دونالد توسک رئیس شورای اروپا باز می‌کند و با کمترین فاصله ممکن نسبت به میزبان مراسم یعنی اولاند، بازوی خود را در بازوی میهمان آفریقایی ویژه او ابراهیم بوبکر کیتا رئیس‌جمهور دست‌نشانده مالی گره می‌زند و نگاهی معنادار به سمت اولاند می‌اندازد (شماره دیروز «وطن امروز»، عکس نخست صفحه ۱۵). گفته می‌شود اولاند با دیدن وقاحت جلاد اسرائیلی قصد داشته بلافاصله صف را ترک کند و سخنرانی نهایی را ایراد کند تا مانع خودنمایی بیشتر او شود اما فضای مراسم این اجازه را به او نمی‌دهد و با چهره‌ای عبوس به همراه دیگر رهبران مسافتی حدود 100 متر را می‌پیماید و تنها فرصت می‌کند شکایت نتانیاهو را به کنار دستی‌اش یعنی صدراعظم آلمان بکند. یک مقام تشریفات نخست‌وزیری اسرائیل که این خبر را به شبکه2 این رژیم داده با افتخار اذعان کرده که در حقیقت نتانیاهو نقشه مرد فرانسوی برای جلوگیری از بهره‌برداری سیاسی تل‌آویو از این راهپیمایی را خنثی کرده و حتی می‌توان گفت با سخنرانی از جانب شورای یهودیان فرانسه آن را به نفع خود مصادره کرده است.
محکومیت حضور نتانیاهو توسط مسیحیان فرانسه
در میان صداهای متعددی که حضور نخست‌وزیر جنایتکار اسرائیل در صف اول راهپیمایی ضدتروریستی را محکوم کردند، یکی هم  مسؤول روابط خارجی جمعیت مسیحیان شرقی در فرانسه بود. رفیق ابوفاضل روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه العالم نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را جنایتکار جنگی دانست و مشارکت او را در تظاهرات پاریس بشدت محکوم کرد. او گفت: «مردم فرانسه و کشورهای اروپایی در تظاهرات پاریس مخالفت خود را با تروریسم و اقدامات تروریستی گروه داعش و کشتار انسان‌های بیگناه محکوم کردند اما حضور تروریست‌های بین‌المللی در این تظاهرات سوال‌برانگیز است.» ابوفاضل با بیان اینکه داعش یا القاعده در پس پرده حملات اخیر در پاریس قرار دارند، اظهار داشت: «رژیم صهیونیستی با اعطای پناهندگی به این تروریست‌ها از آنان حمایت می‌کند و خود نیز در حال ارتکاب تروریسم است.» او افزود: «حضور نتانیاهو در راهپیمایی بزرگ‌ترین اشتباه بود، زیرا او با اجرای مصوبات سازمان ملل مخالفت می‌کند و با هرگونه مداخله بین‌المللی برای حل مشکل خاورمیانه و بویژه مساله مردم فلسطین که قربانی تروریسم صهیونیستی هستند، مخالف است. نتانیاهو از تروریست‌ها حمایت می‌کند و به آنان پناهندگی می‌دهد، بویژه به کسانی که از جولان به اراضی اشغالی فلسطین فرار می‌کنند.» سخنگوی مسیحیان آسیایی فرانسه همچنین منسوب کردن جنایت شارلی ابدو به اسلام را رد کرد و گفت: هرکسی صرف‌نظر از دین و مذهبش حق دارد در خاورمیانه زندگی کند؛ این منطقه مهد ادیان آسمانی سه‌گانه است؛ به همین دلیل پیروان ادیان آسمانی در این منطقه با احترام متقابل و به صورت مسالمت‌آمیز در حال زندگی در کنار
یکدیگر هستند.
 

تبعیض امنیتی به نفع یهودیان
با استقرار ۱۰ هزار نیروی ویژه نظامی در سراسر فرانسه، این کشور رسما تحت حکومت نظامی قرار گرفت. وزیر دفاع فرانسه این اقدام را به‌منظور تامین امنیت مناطق حساس دانست. به گزارش تسنیم به نقل از اسکای‌نیوز، ژانو ایو لودریان، وزیر دفاع فرانسه اعلام کرد به منظور حفاظت و تامین امنیت مناطق حساس در این کشور
۱۰ هزار نیروی نظامی در سراسر فرانسه مستقر خواهند شد. این در حالی است که در یک تبعیض آشکار، دیروز در نشست اضطراری کابینه فرانسه اعلام شد تنها ۵ هزار نیروی امنیتی فرانسه برای تامین امنیت ۷۰۰ مدرسه یهودی در این کشور بسیج شده‌اند در حالی که به رغم 4 حمله هفته پیش به مساجد فرانسه، هیچ تمهید خاصی برای حفاظت ویژه از مساجد و مراکز اسلامی دیده نشده است.
 


Page Generated in 0/0043 sec