printlogo


کد خبر: 131827تاریخ: 1393/10/23 00:00
چهارگوشه

نگرانی آمریکا از ضعف امنیتی سایبری
حملات سایبری به آمریکا سبب نگرانی شدید مقامات این کشور شده است. صحبت‌های اخیر رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا نیز به روشنی مؤید همین مساله است. او گفته است حملات سایبری به آمریکا بسیار مخرب است و می‌تواند زیرساخت‌های حیاتی این کشور را ناتوان کند. به گفته او، حمله سایبری اخیر به پایگاه اینترنتی شرکت سونی نشان می‌دهد قدرت ارتش آمریکا لزوما به عرصه جنگ سایبری، سرایت پیدا نکرده است.

یک زن رئیس‌جمهور کرواسی شد
کولیندا گرابار - کیتاروویچ، نماینده حزب مخالف در انتخابات کرواسی با اختلاف آرای کمی پیروز شد و به این ترتیب اولین زنی است که رئیس‌جمهور کرواسی می‌شود. او بیش از ۵۰ درصد آرا و رقیبش ایوو جوسیپوویچ، بیش از ۴۹ درصد آرا را به دست آورد. جوسیپوویچ شکست را پذیرفته و به رقیبش تبریک گفته است. ائتلاف میانه متمایل به چپ حاکم نتوانسته مانع سیر نزولی اقتصادی در 6 سال گذشته شود و به این ترتیب کرواسی اکنون از نظر سیاسی به راست گردش کرده است. این انتخابات محکی کلیدی برای احزاب عمده این کشور بود.

زخمی شدن 45 انقلابی بحرینی
جمعیت اسلامی الوفاق بحرین اعلام کرد نیروهای امنیتی در چهاردهمین تظاهرات خشم که در اعتراض به بازداشت شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق برگزار شد، 45 تظاهرکننده را زخمی کردند. همزمان تظاهرات مردمی در بحرین در اعتراض به بازداشت علی سلمان که از 28 دسامبر 2014 در بازداشت بسر می‌برد ادامه دارد. تظاهرکنندگان با تاکید بر لزوم آزادی تمام زندانیان سیاسی و شخصیت‌های برجسته اعلام کردند که مردم تا قبل از برآورده شدن تمام خواسته‌های قانونی و انسانی خود به خانه‌هایشان باز نخواهند گشت.

مفتی سعودی:
ساختن آدم برفی حرام است
محمد صالح‌ المنجد، مفتی سعودی در پی بارش برف در بسیاری از کشورهای منطقه با صدور فتوایی درست کردن آدم برفی را حرام دانست. المنجد در واکنش به خوشحالی ساکنان شمال عربستان که از بارش برف بشدت خوشحال شده‌اند و تصاویری از آدم برفی‌های ساخت خود را در پایگاه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند، بر حرام بودن درست کردن آدم برفی حتی برای بازی تاکید کرد. انتشار این فتوای مفتی سعودی با انتقادات گسترده‌ای در پایگاه‌های اجتماعی روبه‌رو شد.

کابینه افغانستان معرفی شد
رئیس‌جمهور افغانستان بعد ازظهر شنبه 25 وزیر پیشنهادی خود را معرفی کرد. براساس حکم رئیس‌جمهور افغانستان، وزرای پیشنهادی برای گرفتن رای اعتماد به مجلس نمایندگان افغانستان به‌صورت رسمی معرفی می‌شوند. مطابق دستور رئیس‌جمهور افغانستان، تا زمانی که وزرای پیشنهادی از مجلس رای اعتماد نگرفته و کار خود را آغاز نکرده‌اند، سرپرست‌های فعلی وزارتخانه‌های این کشور به کارخود ادامه می‌دهند. گفته می‌شود 12 وزیر پیشنهادی از سوی عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی و 13 وزیر پیشنهادی دیگر از سوی محمد اشرف‌غنی، رئیس‌جمهور افغانستان معرفی شده‌اند.

مشعل همچنان در قطر است
وزیر خارجه قطر تاکید کرد که خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از این کشور اخراج نشده است. روزنامه «آیدنلیک» مدعی شده بود که پس از درخواست قطر از خالد مشعل برای ترک این کشور، مشعل خود را  برای اقامت در آنکارا، پایتخت ترکیه آماده می‌کند. وزیر خارجه قطر که در کنفرانس خبری مشترک با نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا در دوحه سخنرانی می‌کرد،  به وجود اختلافات با قاهره اعتراف و تلاش کرد تا این اختلاف‌ها را در حد اختلاف نظر کاهش دهد.

بحرین، کاردار لبنان را احضار کرد
وزارت خارجه بحرین کاردار لبنان در منامه را در اعتراض به سخنرانی اخیر سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان فراخواند. خبرگزاری رسمی بحرین ضمن «خصمانه» خواندن سخنان سیدحسن، حزب‌الله را گروهی «تروریستی» توصیف کرد.  وزارت خارجه بحرین مدعی شد سخنرانی سیدحسن دخالت آشکار در امور داخلی بحرین و تحریک برای اقدامات خشونت‌آمیز و تروریستی در این کشور به شمار می‌آید. سیدحسن نصرالله جمعه گذشته در اشاره به وضعیت مردم بحرین و سرکوب خیزش مردمی آنها گفته بود گویی در بحرین پروژه‌ای مشابه پروژه پیدایش رژیم صهیونیستی در حال اجراست.
 


Page Generated in 0/0055 sec