printlogo


کد خبر: 131955تاریخ: 1393/10/25 00:00
نبض جامعه

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت خبر داد
تشرف زائران عتبات به کاظمین
با توجه به تامین شرایط موجود، زائران ایرانی عتبات عالیات می‌توانند از طریق کاروان‌های خود از ۱۰ روز دیگر به کاظمین مشرف شوند. به گزارش «وطن امروز»، محسن نظافتی، مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان این مطلب افزود: منتظر مجوز از مبادی مربوطه برای اعزام کاروان‌های حسینی به کاظمین بودیم که این امر میسر شد. مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: با توجه به تامین شرایط موجود، زائران ایرانی عتبات عالیات می‌توانند از طریق کاروان‌های خود از ۱۰ روز دیگر به کاظمین مشرف شوند. وی بیان داشت: در حال برنامه‌ریزی منسجم برای زائران هستیم که در طول سفر خود به شهرهای مقدس نجف، کربلا و کاظمین مشرف شوند. گفتنی است، از چند ماه پیش و به دلیل اقدامات تروریستی گروهک تکفیری داعش سفر زائران ایرانی به شهر مقدس کاظمین لغو شده بود.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس:
تخلف دانشگاه آزاد در افزایش ظرفیت‌ها محرز است
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه افزایش ظرفیت در دانشگاه آزاد خلاف قانون بوده است، بر لزوم نظارت بر توسعه آموزش عالی از سوی مجلس و شورایعالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد. قاسم جعفری، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزایش ظرفیت تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد را خلاف قانون دانست و به فارس گفت: باید از سوی نهادهای نظارتی مانند مجلس و شورایعالی انقلاب فرهنگی بر حوزه آموزش هم نظارت شود که در مورد دانشگاه آزاد این دو نهاد وظیفه خود را انجام داده و تخلف این دانشگاه را دنبال کرده‌اند. وی افزود: وظیفه مجلس نظارت است و شورایعالی انقلاب فرهنگی هم در بخش‌هایی کار سیاست‌گذاری را برعهده دارد و در بخش‌هایی هم به نظارت می‌پردازد که درباره دانشگاه آزاد این نظارت به درستی صورت گرفت. جعفری تصریح کرد: تخلف دانشگاه آزاد در افزایش ظرفیت‌ها محرز است و قانون‌گریزی تبعات دارد. سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه در این بخش خلأ قانونی نداریم، یادآور شد: قانون نوشته نشده است که فقط نوشته شود بلکه نوشته شده است تا اجرا شود و دانشگاه آزاد دراجرای قانون تخلف کرده است.

معاون وزیر بهداشت اعلام کرد
۴ عامل اول مرگ و میر ایرانیان
معاون بهداشتی وزیر بهداشت ۴ عامل اول مرگ ایرانیان را به ترتیب سکته قلبی، سکته مغزی، سرطان و تصادفات رانندگی اعلام کرد. علی‌اکبر سیاری، معاون بهداشتی وزیر بهداشت با بیان این مطلب افزود: براساس آ‌خرین آمار مطالعات سیمای مرگ در کشور، سکته قلبی سالانه به مرگ 93 هزار ایرانی منجر می‌شود و اولین عامل مرگ‌ومیر ایرانیان است. وی به فارس گفت: براساس این مطالعه کشوری، سکته مغزی با مرگ‌‌آوری سالانه 43 هزار نفر دومین عامل مرگ ایرانیان است و پس از آن سرطان با 30 هزار مرگ در جایگاه سوم و تصادفات رانندگی با 19هزار مرگ در جایگاه چهارم قرار دارد. وی بیان داشت: مطالعه سیمای مرگ با مطالعه بار بیماری‌ها متفاوت است و در مطالعه سیمای مرگ بیماری‌های روانپزشکی جزو 5 عامل اول نیستند. معاون بهداشتی وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: مطالعه جدید سیمای مرگ ایرانیان نیز انجام شده و نتایج آن تا یک‌ماه ‌آینده اعلام می‌شود.

 افزایش 10 برابری قیمت وسایل توانبخشی
مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان از افزایش 10 برابری قیمت وسایل توانبخشی در کشور خبر داد. علی‌همت محمودنژاد، مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان اظهار داشت:  متاسفانه ICF (طبقه‌بندی بین‌المللی شدت معلولیت و بیماری‌ها) در ایران فقط برای معلولیت تعریف می‌شود و بیماری معلولان در این سیستم در نظر گرفته نمی‌شود در صورتی که بیماری‌های همراه، باعث تشدید معلولیت‌ها شده بنابراین معلول در سطح واقعی شدت معلولیت خود قرار نمی‌گیرد. وی به مهر افزود: بر همین اساس، معلول از خدمات رفاهی متناسب با وضعیت جسمی‌اش برخوردار نمی‌شود بنابراین لازم است سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت در این باره اقدامات لازم را به عمل آورند. محمودنژاد از افزایش 10 برابری قیمت وسایل توانبخشی خبر داد و تصریح کرد: افزایش قیمت تجهیزات توانبخشی از یک سو و کسری بودجه ادارات کل بهزیستی در سراسر کشور از سوی دیگر، باعث زمینگیر شدن معلولان شده است. وی گفت: ضروری است دولت از محل صرفه‌جویی در یارانه‌ها یا اتکا به قانونی که براساس آن هزینه‌های مربوط به دستگاه‌های حمایتی و بودجه باید صددرصد تخصیص داده شود، نسبت به رفع جدی مشکلات تجهیزات توانبخشی گروه‌های گوناگون معلولان اقدام کند.
 


Page Generated in 0/0063 sec