printlogo


کد خبر: 131984تاریخ: 1393/10/25 00:00
چهارگوشه

26 ژانویه نشست مسکو درباره سوریه
معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد مذاکرات میان نمایندگان دولت سوریه و مخالفان بدون حضور ائتلاف مخالفان سوریه در مسکو 26 ژانویه (ششم بهمن) برگزار می‌شود. وی جزئیات بیشتری درباره شرکت‌کنندگان در این مذاکرات و تعداد آنها اعلام نکرد. ائتلاف مخالفان سوریه و برخی دیگر از مخالفان پیش‌تر مخالفت خود را با این مذاکرات اعلام کرده بودند. در همین راستا خالد خوجه، رئیس ائتلاف مخالفان اعلام کرد با اعضایی از هیات هماهنگی ائتلاف مخالفان در قاهره دیدار و درباره مذاکرات آتی با نظام سوریه گفت‌وگو خواهد کرد.

ملا فضل‌الله در فهرست تروریسم آمریکا
آمریکا ملا فضل‌الله از رهبران طالبان پاکستان را در فهرست تروریسم قرار داد. آمریکا این تصمیم را در پی متهم شدن وی به دست داشتن در حمله به مدرسه نظامی در پیشاور که 134 قربانی داشت، اتخاذ کرد. فضل‌الله به عنوان مسؤول طالبان اولین پاکستانی‌ای است که در فهرست تروریسم آمریکا قرار می‌گیرد. آمریکا با پاکستان در مبارزه با طالبان همکاری می‌کند. مقامات نظامی پاکستان پس از حادثه اخیر در پیشاور، در سفرهای‌شان به افغانستان، با مقامات این کشور دیدارهایی انجام دادند و تلاش کردند فضل‌الله را که در ولایت کنر اقامت دارد، تحویل بگیرند.

توطئه علیه مسجدالاقصی
سازمان یهودی «یشای» که رهبری آن را خاخام شموئیل الیاهو برعهده دارد، تصمیم گرفته به‌طور رسمی مسجدالاقصی را به عنوان املاک و دارایی تل‌آویو در اداره «املاک رژیم صهیونیستی» ثبت کند. نهاد اوقاف مسجد‌الاقصی ضمن هشدار نسبت به تلاش‌های این سازمان یهودی، اعلام کرد: سازمان یشای سعی دارد تا نقشه‌های خود برای ساخت کنیسه یهودی‌ها را در بیشتر محوطه‌های مسجد عملی کند. سازمان صهیونیستی مذکور مدعی شده صحن براق در سال 1996 رسما به نام رژیم صهیونیستی ثبت شده است.

اعدام به دلیل تماشای بازی  اردن- عراق
در حالی که نیروهای امنیتی عراق و نیروهای داوطلب مردمی آماده آزادسازی استان صلاح‌الدین از دست گروه‌ داعش هستند، در عملیات امنیتی نیروهای عراقی در شمال عراق نیز 61 داعشی کشته و زخمی شدند. از سوی دیگر، یک منبع آگاه در عراق اعلام کرد که گروه داعش 13 جوان عراقی را که در یکی از قهوه‌خانه‌های منطقه «الیرموک» واقع در غرب موصل در حال تماشای بازی فوتبال عراق و اردن بودند، ربود و این جوانان را در ملأ عام اعدام کرد.

رئیس‌جمهور ایتالیا استعفا کرد
رئیس‌جمهور ایتالیا دیروز از سمت خود استعفا کرد. جیورجیو ناپولیتانو 89 ساله از مدت‌ها پیش درصدد استعفای زودهنگام از مقام ریاست‌جمهوری بود. وی در آوریل 2013 با هدف تلاش برای برقراری و ایجاد ثبات در ایتالیا و خروج این کشور از بحران سیاسی عمیق پذیرفت که برای دومین بار
ریاست جمهوری ایتالیا را بر عهده گیرد اما در همان زمان نیز اعلام کرد که نمی‌تواند دور دوم ریاست جمهوری خود را به طور کامل به پایان برساند.

دیودونه، کمدین مطرح ضدصهیونیست فرانسوی بازداشت شد
به نوشته فیگارو، در پی آغاز تحقیقات قضایی دادگاه پاریس درباره درج مطلبی توسط دیودونه امبالا امبالا، کمدین مطرح ضدصهیونیست فرانسوی در شبکه اجتماعی فیسبوک، این کمدین صبح چهارشنبه توسط پلیس فرانسه بازداشت شد. به گزارش ای‌تله، این طنزپرداز مشهور فرانسوی به اتهام «دفاع و تمجید از تروریسم» بازداشت شد. دیودونه در پی گروگانگیری در فروشگاهی یهودی در پاریس که طی آن فردی به نام آمدی کولیبالی اقدام به گروگانگیری کرده بود، با درج مطلبی در فیسبوک نوشت: «من احساسی شبیه شارلی کولیبالی دارم». این کمدین فرانسوی پیش از این نیز به دلیل اظهارات ضدیهودی خود در دادگاه مورد محاکمه قرار گرفته است.

احتمال زخمی شدن سرکرده داعش
اخباری مبنی بر زخمی شدن ابوبکر البغدادی، سرکرده گروهک تروریستی داعش به همراه شماری از اعضای ارشد این گروهک در موصل منتشر شده است. پایگاه اینترنتی «الغد پرس» نیز به نقل یک منبع اعلام کرد ابوبکر البغدادی سرکرده گروهک داعش در روستای السلامیه موصل تحت محاصره بمباران نیروهای ائتلاف قرار گرفته و نمی‌تواند از این روستا خارج شود. شهر موصل از 10 ژوئیه 2014 تحت کنترل گروه تروریستی داعش است و به دلیل اقدامات این گروه افراطی، ساکنان آن با مشکلات بسیاری مواجه هستند.


Page Generated in 0/0062 sec