هیچ خودروسازی نمیتواند کارت طلایی خودرو را به اجبار به مشتریان بفروشد و آنها باید در این زمینه مختار باشند. رضا شیوا، رئیس شورای رقابت با تاکید بر اختیاری بودن ارائه کارت طلایی خودرو به مشتریان در گفتوگو با ایسنا، توضیح داد: خودروسازان داخلی براساس ضوابط و قواعد وزارت صنعت، معدن و تجارت باید خودروهای خود را تا 40000 کیلومتر یا 2سال پس از فروش ضمانت کنند و هر خودروسازی باید این قانون را رعایت کند اما با توجه به اینکه برخی خودروسازان، خودروهای خود را بهصورت اقساطی در اختیار مشتریان قرار میدهند، آنها را تا پایان اقساط، بیمه بدنه میکنند که تا به پایان رسیدن اقساط، خودرو کمترین آسیب را ببیند. به گفته وی برخی خودروسازان این خدمات را در قالب کارت طلایی به مشتریان ارائه میدادند و مشتری را مجبور به پرداخت مبلغی بابت این کارت میکردند اما این کارت نباید اجباری باشد و باید بهصورت اختیاری در اختیار خریدار قرار گیرد چون هیچ الزام قانونی درباره این موضوع وجود ندارد. وی با رد احتمال افزایش قیمت خودرو، تاکید کرد: بحث افزایش قیمت خودرو دیگر در دستور کار شورای رقابت قرار ندارد و ما با افزایش قیمت تندر 90 هم موافقت نکردهایم. شورا در صورتی با افزایش قیمتها موافقت میکند که تولیدکننده خودرو شاهد تورم باشد، در غیر این صورت قیمت خودرو افزایش پیدا نمیکند.