printlogo


کد خبر: 132477تاریخ: 1393/11/5 00:00
اخبار کوتاه

تداوم کاهش قیمت مسکن در شهرها
رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران با بیان اینکه تغییرات در بازارهای سرمایه‌ای در قیمت مسکن بی‌تاثیر نیست، گفت: در حال حاضر مسکن به قیمت واقعی خود رسیده است و در خیلی مناطق کشور کاهش هم داشتیم. حسام عقبایی در گفت‌وگو با مهر، با بیان اینکه شاخص‌های اقتصادی مانند قیمت طلا، نفت، ارز در قیمت مسکن بی‌تاثیر نیست، گفت: به‌طور حتم هرکدام از این عوامل می‌تواند در قیمت بازار مسکن اثر گذار باشد اما بستگی به شرایط اقتصادی کشور هم دارد. وی با بیان اینکه 60 تا 80 درصد از قیمت مسکن ناشی از قیمت زمین است، اظهار داشت: در حال حاضر مسکن به قیمت واقعی خود رسیده است و در خیلی مناطق کشور که توازن بین عرضه و تقاضا وجود دارد حتی کاهش قیمت‌ها را هم داشتیم. وی افزود: متولی و نهاد خاصی در حوزه قیمت‌گذاری مسکن وجود ندارد.
فروش خودروها با پلاک 94 آغاز شد
عرضه خودروهای داخلی با پلاک «94» بزودی آغاز خواهد شد. در این زمینه برخی خودروسازان فروش و پیش‌فروش این محصولات را آغاز کرده‌اند. به گزارش ایسنا، طبق یک عرف جهانی خودروسازان یکی، دو ماه مانده به آغاز سال جدید محصولات خود را با پلاک سال جدید عرضه می‌کنند. در ایران نیز تا 2 سال پیش این اتفاق می‌افتاد اما در 2 سال گذشته به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها این کار میسر نشد. با این حال براساس جدیدترین اخبار به دست آمده شرکت‌های خودروساز داخلی اقدامات لازم برای عرضه این محصولات با پلاک سال جدید را انجام داده‌اند و بزودی خودروها با پلاک 94 وارد بازار خواهد شد. برخی شرکت‌های داخلی نیز طرح‌های فروش و پیش‌فروش محصولات خود را با وعده تحویل خودروها با پلاک 94 از 2 هفته آینده، آغاز خواهند کرد.
آغاز ذخیره‌سازی میوه شب عید
مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی از تولید مناسب و آغاز ذخیره‌سازی انواع میوه‌های شب عید مانند پرتقال،‌کیوی، نارنگی و سیب خبر داد. ابوالقاسم حسن‌پور با بیان این مطلب به ایسنا گفت:‌ با توجه به هزینه‌های تولید و توزیع این محصولات، قیمت منطقی برای هر کیلوگرم از میوه‌های شب عید حدود 2500 تا 3000 تومان است. وی افزود: در حال حاضر حدود 4 میلیون تن انواع مرکبات در کشور تولید شده که حدود 2میلیون تن آن پرتقال است. وی اضافه کرد: سالانه حدود 650 هزار تن نارنگی، 200 هزار تن کیوی و 940 هزار تن انار در کشور تولید می‌شود. به گفته حسن‌پور سازمان تعاون روستایی موظف به خرید 45 هزار تن پرتقال و 20 هزار تن سیب برای تامین نیاز شب عید شده که معاونت باغبانی نیز با این سازمان نهایت همکاری را دارد.
کارگران قراردادی سهام‌عدالت نگرفتند
رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی سراسر کشور با اشاره به اقدامات اخیر وزارت کار مبنی بر واگذاری سهام‌عدالت به تمام کارگران ساختمانی است، گفت‌: کارگرانی که تاکنون از سهام‌عدالت بهره‌مند شده‌اند از هیچ‌یک از مزایای این سهام بهره‌ای نبرده‌اند. فتح‌الله بیات در گفت‌وگو با میزان، ضمن بیان این مطلب ادامه داد: از ابتدای شروع واگذاری سهام‌عدالت تاکنون بیش از 60 درصد از کارگران از سهام‌عدالت بهره‌ای نبرده‌اند. وی درباره توزیع برگه‌های سهام‌عدالت کارگران فصلی و ساختمانی اضافه کرد: بخشی از این کار انجام شده ولی هنوز همه کارگران به آن دست پیدا نکرده‌اند. بیات با اشاره به وعده دولت یازدهم مبنی بر تامین امنیت شغلی کارگران ادامه داد: متاسفانه در بحث افزایش دستمزد متاسفانه با وجود تورم۳۴ درصدی، دستمزد کارگران کمتر از آن و ۲۵ درصد بیشتر افزایش نیافت.


Page Generated in 0/0065 sec