printlogo


کد خبر: 132480تاریخ: 1393/11/5 00:00
اخبار

افزایش 3/0 درصدی تورم در دی‌ماه
 براساس آخرین آمار بانک مرکزی شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در دی‌ماه به عدد 3/212 رسید که نسبت به ماه قبل 3/0 درصد افزایش یافت. به گزارش نسیم به نقل از بانک مرکزی، این شاخص در دی‌ماه 1393 نسبت به ماه مشابه سال قبل معادل 7/15 درصد افزایش داشته است. همچنین نرخ تورم در 12 ماه منتهی به دی‌ماه 1393 نسبت به 12 ماه منتهی به دی‌ماه 1392 معادل 3/16 درصد است.

تخم‌مرغ ایرانی مجانی به عراق می‌رود
 رئیس هیات‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران با بیان اینکه میان هزینه تولید و صادرات همخوانی وجود ندارد، گفت: در شرایط فعلی ما تولید خود را به شکل مجانی در اختیار عراق و کشورهای همسایه قرار می‌دهیم. ناصر نبی‌‌پور در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: در حال حاضر میانگین قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ در مرغداری ۳۵۰۰ تومان است. وی میزان صادرات تخم‌مرغ از ابتدای سال تاکنون را حدود ۵۰ هزار تن عنوان کرد و گفت: در حال حاضر روزانه بین ۱۰ تا ۱۵ درصد (۲۵۰ تا ۳۰۰ تن) از تولید صادر می‌شود اما متاسفانه میزان تولید آنقدر زیاد است که این امر تاثیری روی قیمت ندارد. نبی‌پور تصریح کرد: قیمت تمام‌شده هر کیلوگرم تولید تخم‌مرغ حدود ۴۱۰۰ تومان و قیمت صادراتی آن حدود ۳۷۰۰ تومان است بنابراین تولیدکنندگان در هرکیلوگرم تولید نزدیک به ۵۰۰ تومان ضرر می‌کنند؛ در نتیجه ما تولید خود را به شکل مجانی در اختیار عراق و کشورهای همسایه قرار می‌دهیم.

واگذاری اموال زنجانی به وزارت نفت
مدیرعامل منطقه آزاد قشم از واگذاری شرکت هواپیمایی قشم‌ایر بابت بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت خبر داد و گفت: هتل قشم که بابک زنجانی سرمایه‌گذاری 150 میلیارد تومانی برای آن کرده بود قرار شد عودت داده شود. به گزارش ایسنا، علی‌اکبر شعبانی‌فر دیروز در نشستی خبری با بیان اینکه بابک زنجانی برای هتل قشم 150 میلیارد تومان هزینه کرده بود تا یک هتل 5 ستاره راه‌اندازی کند، اظهار کرد: بنا بر اطلاعات واصله، شرکت هواپیمایی قشم ایر بابت بدهکاری بابک زنجانی به وزارت نفت محول شده است. همچنین زمینی به قیمت 36 میلیارد تومان در منطقه آزاد قشم وجود دارد که این زمین نیز بابت بدهکاری بابک زنجانی عودت داده می‌شود.


Page Generated in 0/0054 sec