printlogo


کد خبر: 132485تاریخ: 1393/11/5 00:00
آوای شهر

معاون ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد
ممنوعیت تردد تاکسی‌ پیکان از سال94
معاون ترافیک و حمل‌ونقل شهرداری تهران از ممنوعیت تردد تاکسی‌های پیکان از سال آینده در پایتخت خبر داد. به گزارش ایسنا، سیدجعفر تشکری‌هاشمی، معاون ترافیک و حمل‌ونقل شهرداری تهران با بیان اینکه در تهران 6هزار و900 دستگاه تاکسی با موتور پیکان تردد می‌کنند، گفت: ما به دنبال آن هستیم که آلودگی را از منشأ تولید کنترل کنیم نه اینکه حرف‌هایی بزنیم که جنبه عملی ندارد. معاون شهردار تهران با اشاره به مصوبات شورایعالی ترافیک تهران گفت: 6هزار و900 تاکسی پیکان در تهران تردد دارد که حداکثر تا دی‌ ماه سال 94 این خودروها باید تبدیل به خودروی استاندارد دیگری شود. وی با بیان اینکه شهرداری تهران منابع لازم را در اختیار رانندگان تاکسی قرار خواهد داد تا دیگر تاکسی پیکانی در تهران تردد نکند، بیان داشت: اگر راننده‌ای تمایل ندارد پیکان خود را اسقاط و خودروی دیگری تحویل گیرد، باید یا این خودرو را به‌عنوان عتیقه در پارکینگ خانه خود نگه دارد یا از محدوده شهر تهران خارج کند. تشکری همچنین از رده خارج کردن خودروهای فرسوده سنگین همچون وانت‌بار، کامیون، کامیونت و تریلر خبر داد و افزود: این خودروهای فرسوده مشکلات ایمنی را نیز به همراه دارند و حداکثر باید ظرف مدت یک سال با خودروی ایمن جایگزین شوند. وی با انتقاد از افزایش محدوده زوج و فرد تصریح کرد: پلاک خودرو منشأ آلودگی نیست که با افزایش آلایندگی هوا تردد خودروها را زوج و فرد می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران:
هوای پاک در تهران وجود ندارد
وضعیت آلودگی هوای شهر تهران مناسب نیست و در واقع روزی به نام هوای پاک در تهران وجود ندارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، سیدوحید حسینی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران با بیان اینکه مطابق آمار و ارقام استخراج شده و پایش‌های صورت پذیرفته وضعیت هوای تهران از نظر آلودگی مناسب نیست، اظهار داشت: در غالب اوقات هوا در وضعیت بحرانی و ناسالم قرار داشته و هوایی به نام پاک وجود ندارد. وی ذرات معلق هوای تهران را یکی از عوامل مؤثر در آلودگی هوا عنوان کرد و افزود: ترافیک و تردد وسایل نقلیه بویژه خودروهای‌دیزلی، کاربراتوری و موتوسیکلت‌های بنزینی از عوامل دیگر در بروز این آلودگی است که در این میان سهم موتوسیکلت‌ها و خودروهای فرسوده در تضییع طبیعی‌ترین حقوق شهروندان بیشتر است. مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، تعویض کاتالیست خودروها را از عملیاتی‌ترین و بی‌سر و صدا‌ترین  پروژه‌های مؤثر در کاهش آلودگی هوا دانست و یادآور شد: تولید سالانه یک تن ذرات معلق تنها توسط تاکسی‌پیکان‌های تهران یکی از عوامل مؤثر در آلودگی هوای شهر است که با تعویض این کاتالیست‌ها میزان آلایندگی آنها بشدت کاهش خواهد یافت. مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، تعویض کاتالیست تاکسی‌ها را یکی از عوامل مؤثر در کاهش آلودگی هوا عنوان کرد و بیان داشت: متأسفانه با وجود اینکه پس از هر 60 هزار کیلومتر، کاتالیست هر خودرو باید تعویض شود این مساله در کشور ما رعایت نشده و همین امر سبب بروز آلودگی و تولید ذرات آلاینده می‌شود.
 


Page Generated in 0/0057 sec