printlogo


کد خبر: 132500تاریخ: 1393/11/5 00:00
اخبار

پورکاظمی: دوپینگ علا را به AFC گزارش داده بودیم
دبیرکل پیشین ستاد ملی مبارزه با دوپینگ فوتبال گفت: فدراسیون فوتبال عراق و بازیکن عراقی خلاف مقررات AFC و فیفا عمل کرده و عملا نتیجه بازی باید به نفع تیم ایران برگردانده شود. دکتر لطفعلی پورکاظمی در گفت‌وگویی درباره‌ مثبت بودن نمونه دوپینگ علا عبدالزهرا در فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران و اعلام نمونه دوپینگ وی به فیفا، اظهار کرد: این بازیکن در فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر که در تیم تراکتورسازی بازی می‌کرد از یک ماده ممنوعه استفاده کرده بود که نمونه تست دوپینگ وی در آزمایشگاه کلن آلمان مثبت اعلام شده بود و این مساله را ما در آن برهه به AFC و وادا اعلام کردیم که این بازیکن حق بازی در هیچ رده ملی و باشگاهی را ندارد. در آن زمان از سوی آزمایشگاه کلن آلمان نامه‌ای مبنی بر دوپینگی بودن بازیکن عراقی به خود ورزشکار، فدراسیون عراق، وادا و همچنین به فیفا داده شد اما اینکه چرا فدراسیون عراق به چنین بازیکنی به‌رغم دوپینگی بودن اجازه بازی داده است واقعا جای سوال دارد. زمانی که بازیکنی حضورش در یک بازی گروهی در روند موفقیت تیمی تاثیرگذار باشد نباید اجازه حضور به چنین بازیکنی داده شود.کل مدارک مبنی بر دوپینگی بودن بازیکن عراقی در اختیار فدراسیون فوتبال عراق، فیفا و وادا است بنابراین کنفدراسیون فوتبال آسیا باید هر چه سریع‌تر به نامه اعتراضی که فدراسیون فوتبال ایران در خصوص دوپینگی بودن این بازیکن ارجاع داده است رسیدگی کند و مجازات لازم را درباره این بازیکن و همچنین فدراسیون فوتبال عراق صادر کند. دبیرکل پیشین ستاد ملی مبارزه با دوپینگ فوتبال در پایان تاکید کرد: پیش از شروع رقابت‌های جام ملت‌های آسیا دکتر سجادی طی نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره دوپینگی بودن بازیکن عراقی ارجاع داده بود تا اجازه شرکت در دیدار ایران برابر عراق به این بازیکن داده نشود اما با وجود تمام پیگیری‌های لازم باز هم شاهد حضور این بازیکن عراقی در برابر تیم ملی ایران بودیم.

AFC یکشنبه درباره شکایت ایران علیه عراق تشکیل جلسه می‌دهد
کنفدراسیون فوتبال آسیا برای بررسی شکایت ایران در موضوع احتمال دوپینگی و محروم بودن علاعبدالزهرا بازیکن تیم ملی عراق تشکیل جلسه می‌دهد. هوشنگ مقدس که به همراه مهدی محمدنبی برای اعلام شکایت ایران به AFC مبنی بر اینکه یکی از بازیکنان تیم عراق به خاطر دوپینگ محروم بوده است، به سیدنی رفته بود، در بازگشت به هتل تیم‌ملی، اظهار کرد: ما شکایت‌مان را به AFC اعلام کردیم و تمام مستندات و مدارک لازم که کامل هم بود را به آنها دادیم. AFC شکایت ایران را پذیرفت و قرار شد صبح یکشنبه کمیته انضباطی AFC در این باره تشکیل جلسه دهد و نظرش را در این باره اعلام کند. مقدس همچنین گفت: خوشبختانه فیفا در جریان این موضوع است چرا که 2 روز قبل از بازی ستاد نادو در ایران به فیفا نامه‌ای ارسال کرده بود مبنی بر اینکه علاعبدالزهرا بازیکن تیم عراق به علت دوپینگ محروم است و نمی‌تواند مقابل ما بازی کند. اکنون فیفا هم در جریان شکایت ما به AFC قرار دارد و امیدواریم این موضوع نتیجه بدهد. وی درباره بازگشت تیم‌ملی به ایران نیز گفت: تکلیف این موضوع تا فردا (امروز) مشخص می‌شود و اگر AFC رای به احقاق حق ایران داد که تیم ملی در جام ملت‌ها باقی می‌ماند و اگر هم غیر از این شد در کوتاه‌ترین زمان به ایران باز می‌گردیم.

قلعه‌نویی: افکار دایی‌جان‌ناپلئونی تمام نشده
امیر قلعه‌نویی در گفت‌وگو با رادیو ورزش پیرامون دیدار تیم‌ملی مقابل عراق و حذف از مسابقات جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: در ابتدا جا دارد یک خسته‌ نباشید به بازیکنان و اعضای تیم ملی بگویم چون آنها در این مسابقات خیلی زحمت کشیده‌اند بویژه در بازی با عراق نمایان بود که بازیکنان ما تلاش زیادی از خود نشان دادند. وی در پاسخ به این سوال که آیا تیم ما مستحق قهرمانی در جام ملت‌ها بود یا خیر، گفت: اگر بخواهم قیاس کنم باید بگویم تیم ما در این مسابقات طوری بازی کرد که در جام‌جهانی به میدان رفت. تیم ملی پلن B نداشت و شاید آقایان از من ناراحت شوند که این حرف‌ها را می‌زنم. دژاگه، گوچی و شجاعی به خط حمله اضافه می‌شدند و وریا غفوری هم در این اواخر این کار را انجام می‌داد. آقایان کلی از من ایراد می‌گرفتند که چرا گل‌هایتان از جناح راست به ثمر می‌رسد و در این ارتباط بیش از 30 مقاله علیه من ‌نوشتند اما من حرفی نزدم. آقای کی‌روش 2 سال است که درباره زیرساخت‌های فوتبال ما و زمین چمن صحبت می‌کند اما من که 10 سال پیش این حرف‌ها را زدم. آرشیو آنها هم در رسانه‌ها موجود است، هزاران بار گفتم کشوری مثل ترکیه را الگو کنید و ما زمین درست و حسابی مثل ورزشگاه آزادی نداریم. اگر شما کل لیگ را مثل جام‌جهانی می‌دیدید حالا در جام ملت‌ها می‌توانستیم عملکرد خوبی داشته باشیم. چرا امید ابراهیمی نباید بازی کند در حالی که محمد نوری و خلعتبری در فاز تاکتیکی می‌توانستند گره‌های ما را باز کنند. چطور استفاده از ضربات ایستگاهی برای آقایان خوب است ولی برای من بد است؟ جا دارد از آقای کفاشیان تشکر کنم که در این شرایط از کادر فنی حمایت کرد و واقعیت‌ها را گفت.


Page Generated in 0/0067 sec