printlogo


کد خبر: 132511تاریخ: 1393/11/5 00:00
تازه‌ها

انتشار چاپ ششم رمان «محمد»
همزمان با حرکت جهانی مسلمانان علیه هتک حرمت به ساحت پیامبر اکرم(ص) در غرب‌، انتشارات مدرسه چاپ ششم رمان «محمد» را روانه بازار نشر کرد. به گزارش تسنیم، محمد(ص) روایتی است که در پانزده بخش تألیف شده است. زاویه دید راوی اول شخص است، شخصی یهودی که در رمان به‌عنوان یک دانشمند معرفی می‌شود از طرف شورایعالی یهود مأمور می‌شود به سمت پیامبر اسلام گرایش پیدا کرده یا او را کشته یا عقایدش را به چالش بکشد. وی به سوی پیامبر اکرم(ص) رفته و شرح زندگی و فعالیت‌های او را در 15 گزارش مجزا برای شورایعالی ارسال می‌کند اما پس از ارسال گزارش پانزدهم که در ایام بیماری و رحلت پیامبر اکرم(ص) انجام می‌شود، به شهر خویش بازمی‌گردد و حس می‌کند دچار نوعی فقدان شده و روح خود را اسیر رفتار، پیام و کردار پیامبر اکرم(ص) می‌بیند. او درمی‌یابد که اتفاقی در درونش رخ داده است بویژه اینکه متوجه می‌شود در مدت ارسال این نامه‌ها رئیس وی بر اثر مطالعه این نامه‌ها و آشنایی با کردار و منش پیامبر(ص) به اسلام گرایش پیدا کرده است. رمان محمد(ص) از جمله آثار حسن‌بیگی است که پس از انتشار نسخه فارسی با استقبال قابل توجهی روبه‌رو شد. ترجمه انگلیسی رمان محمد(ص) با ترجمه شقایق قندهاری از ایران و ویراستاری اریکا تایلور از ایرلند و ویرایش نمونه‌خوان آمریکایی به نام سیمون جانسون از سوی انتشارات «شمع و مه» منتشر و در کشورهای اروپایی و آمریکا توزیع شده است. همچنین ناشر آن را در فروشگاه‌های واتر استون و بارنز‌اند نوبل نیز توزیع کرده است. با این حال بنا به گفته حسن‌بیگی توزیع این کتاب در خارج از کشور ناموفق بوده است. ناشر هنوز موفق نشده است برخی از این موانعی که برای توزیع آثار اینچنینی در بیرون از مرزهای کشور وجود دارد، برطرف کند.

«حانیه» تنها سریال تولیدی تلویزیون در دهه فجر
چند سالی است که سنت پخش سریال مناسبتی در ایام دهه فجر کمرنگ شده است. امسال هم ظاهرا این اتفاق افتاده است و فقط یک سریال تولیدی در ایام دهه فجر روی آنتن خواهد رفت. بقیه شبکه‌ها یا سریال‌های روتین‌شان را ادامه می‌دهند یا به پخش سریال‌های تکراری اکتفا می‌کنند. به گزارش تسنیم، در این زمینه تصویربرداری سریال «حانیه» به کارگردانی سیدجلال دهقانی اشکذری که در یزد به پایان رسید که با همین نام در کنداکتور شبکه دوم سیما قرار گرفته و قرار است از 12 بهمن‌ماه ساعت 21:30 از شبکه 2 سیما به پخش برسد. قصه این سریال براساس خاطرات شفاهی و مکتوب شخصیت‌های فعال انقلاب شکل گرفته و بعضی از شخصیت‌های آن واقعی هستند و مابه‌ازای بیرونی دارند. مجموعه تلویزیونی «حانیه» به تهیه‌کنندگی علی مهام و کارگردانی سیدجلال دهقانی‌اشکذری قرار است در 13 قسمت 45 دقیقه‌ای برای پخش در ایام دهه فجر از شبکه 2 سیما آماده ‌شود.

کره‌شمالی جشنواره برلین را متهم کرد
مقامات کره‌شمالی که احتمالا اطلاعات نادرستی درباره فیلم‌های امسال جشنواره برلین داشته‌اند‌، این رویداد سینمایی را تهدید به مجازاتی بی‌رحمانه کردند. به گزارش ایسنا، مقامات سردرگم کره‌شمالی که به اشتباه گمان می‌کردند فیلم کمدی «مصاحبه» قرار است امسال در جشنواره فیلم برلین به روی پرده برود‌، ضمن محکوم کردن جشنواره برلین به تروریسم‌، تهدید به مجازاتی بی‌رحمانه در صورت نمایش این فیلم کردند. این در حالی است که شصت‌وپنجمین جشنواره برلین که از پنجم فوریه آغاز به کار می‌کند، هیچ برنامه‌‌ای برای نمایش کمدی «مصاحبه» نداشته است و تاریخ اکران عمومی این فیلم نیز همزمان با آغاز جشنواره در آلمان به پایان می‌رسد. در بیانیه‌ای که دولت کره‌شمالی در این باره منتشر کرده، آمده است: «نمایش فیلمی که شأن و مقام رهبر کره‌شمالی را خدشه‌دار می‌کند و آشکارا از تروریسم حمایت می‌کند هیچ سنخیتی با شعارهای آزادی بیان آلمانی‌ها ندارد. ایالات متحده و آلمان باید سریعا نسبت به جلوگیری از نمایش این فیلم ضدکره‌شمالی اقدام کنند و آنهایی که این اعمال تروریستی را انجام می‌دهند و موجب ایجاد چنین تحریک‌های سیاسی می‌شوند و همچنین آنهایی که در شکستن شأن رهبر کره‌شمالی به آنها پیوسته‌اند از مجازات بی‌رحمانه در امان نخواهند بود. به گزارش گاردین‌، «دیتر کاسلیک» رئیس جشنواره کن مجبور شده در این رابطه با سفیر کره‌شمالی در آلمان دیدار کند و به نظر می‌رسد این مشکل حل شده است و «پیونگ یانگ» متوجه شده است که این کمدی قرار نبوده است در جشنواره برلین روی پرده برود. در فیلم «مصاحبه» به 2 خبرنگار آمریکایی (با بازی جیمز فرانکو و ست روگن) فرصت مصاحبه با کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی داده می‌شود. سپس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) آن دو را مامور ترور رهبر کره‌شمالی می‌کند.
 


Page Generated in 0/0083 sec