printlogo


کد خبر: 132529تاریخ: 1393/11/5 00:00
علی مطهری : گاهی کف‌گرگی لازم است

گروه سیاسی: ماجرای درگیری فیزیکی علی مطهری با برخی نمایندگان معترض به نطق او در تطهیر سران فتنه، چندی پیش حاشیه‌هایی را ایجاد کرده بود. اگرچه در ابتدا رسانه‌های حامی فتنه با تصویرسازی‌های غیرواقعی مدعی شدند علی مطهری در این درگیری مورد آسیب قرار گرفته اما کمی بعد و با انتشار فیلم آن ماجرا، مشخص شد این علی مطهری بود که با ضربه دست یکی از نمایندگان را به پایین جایگاه پرتاب کرده است. به گزارش
«وطن امروز»، انتشار این فیلم انعکاس فراوانی در رسانه‌ها و بویژه شبکه‌های اجتماعی داشت  به‌گونه‌ای که بسیاری از رسانه‌ها و کاربران، این ضربه علی مطهری را به «کف‌گرگی» تشبیه کرده و این قبیل اقدامات را دون‌شأن یک نماینده مجلس دانستند. برخی رسانه‌ها نیز با یادآوری درگیری چند سال پیش علی مطهری با مهدی کوچک‌زاده، ادبیات رکیک مطهری نسبت به کوچک‌زاده را مورد اشاره قرار دادند و معتقد بودند اساسا علی مطهری در حوزه آداب اجتماعی با مشکلاتی مواجه است.
اما پس از فروکش کردن ماجرای درگیری مطهری با چند نماینده، علی مطهری دست به قلم شده و درباره آن ماجرا توضیحاتی داده و جالب اینکه از آن اقدام خود یعنی «کف‌گرگی» دفاع هم کرده است! ماجرای جدید از آنجا آغاز شد که ابراهیم آقامحمدی، نماینده خرم‌آباد و یکی از نمایندگانی که علی مطهری با آنها درگیری ایجاد کرد؛ نامه‌ای خطاب به مطهری در خبرگزاری فارس منتشر و درباره رفتار مطهری در آن نطق جنجالی انتقاداتی را مطرح کرد. در بخشی از نامه آقامحمدی به موضوع کف‌گرگی نیز اشاره شده بود.
 آقامحمدی در این نامه علی مطهری را به خاطر برخورد فیزیکی با نمایندگان شماتت کرد و در کنایه‌ای نوشت که در مجلس برخی نمایندگان بیم کف‌گرگی‌های علی مطهری را دارند! علی مطهری اما در واکنش به این نامه آقامحمدی، در کمال ناباوری از کف‌گرگی دفاع کرد! علی مطهری در این‌باره نوشت: «گفته‌اید کجای قرآن اجازه – به قول شما - «کف‌گرگی» داده است؟ می‌گویم اولا «کف‌گرگی» در کار نبود، ثانیاً گاهی برای کسانی که می‌خواهند خفقان ایجاد کنند «کف‌گرگی» لازم است.» به هر حال با این مواضع، به نظر می‌رسد در منظومه فکری علی مطهری، «کف‌گرگی» نقش ویژه‌ای در فعالیت سیاسی بویژه در نحوه مناسبات با منتقدان دارد.


Page Generated in 0/0054 sec