printlogo


کد خبر: 132532تاریخ: 1393/11/5 00:00
اخبار

قوه‌قضائیه با تخلفات در هر جایگاهی برخورد کند
امام جمعه موقت شهر اصفهان گفت: مردم از قوه‌قضائیه انتظاری جز این ندارند و خواسته آنها این است که فقط به معاون اول رئیس‌جمهور سابق بسنده نکند. هر جا تخلفی صورت می‌گیرد با جدیت با آن برخورد شود. حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با دانا با تقدیر از تلاش قوه‌قضائیه، اظهار داشت: جزو وظایف دستگاه قضایی است که با تخلفات افراد در هر جایگاهی که هستند برخورد کند، در این مسیر سیاه و سفید، مسؤول و غیرمسؤول، جناح و جریان هم مطرح نیست. این قابل تقدیر است که این قوه به شکل قاطع و بدون توجه به ملاحظات سیاسی و جناحی در برابر اینگونه موارد ایستادگی کند. محمدتقی رهبر در ادامه خاطرنشان کرد: مردم از قوه‌قضائیه انتظاری جز این ندارند و خواسته آنها این است که فقط به معاون اول دولت سابق بسنده نکند. هر جا تخلفی صورت می‌گیرد با جدیت با آن برخورد شود. این نوع برخوردها سبب می‌شود مردم امیدوار شوند که متخلفان در هر جایگاهی که هستند از سوی قوه‌قضائیه مورد تعقیب قرار می‌گیرند. وی همچنین افزود: قوه‌قضائیه باید بدون توجه به شخصیت‌ها، جایگاه‌ها و وابستگی افراد، چه جرم سیاسی باشد و چه جرم اقتصادی و مالی، تخلفات را پیگیری کند. حتی به جرائم سیاسی در ماجرای فتنه نیز باید رسیدگی شود، مسائلی که منجر شد هزینه‌های سنگینی بر نظام وارد آید و لطماتی به نظام و اسلام و ملت ایجاد شود. بنابراین، این مسائل نیز باید دیده شده و ملاحظه شود. امام جمعه موقت شهر اصفهان در بخش پایانی اظهارات خود گفت: هواداران فتنه و تحریک‌کنندگان مردم در آن دوران حضور داشتند که به واسطه وابستگی به برخی خانواده‌ها و افراد، به فکر مصونیت بودند اما الان انتظار این است که عدالت نسبت به اینگونه افراد نیز رعایت شود و هر نوع تخلفی از جمله امنیتی، سیاسی و اقتصادی به صورت مساوی دیده شود.

برای ژنرال قاسم سلیمانی احترام زیادی قائلیم
نخست‌وزیر عراق در نشست داووس، نقش ایران در مبارزه با داعش در کشورش را بسیار مثبت توصیف کرد. به گزارش واحد مرکزی خبر، حیدرالعبادی گفت: ایرانی‌ها در مراحل نخستین که داعش نیروهایش را به عراق گسیل کرده بود، به ما کمک کردند. آنان هم به بغداد و هم به نیروهای کرد کمک کردند. آنان در ارسال سلاح و مهمات بسیار سریع عمل کردند. وی افزود نمی‌توانم انکار کنم که آنان بسیار مفید بودند؛ آنها هم‌اکنون نیز به ما کمک می‌کنند ولی باید روی این مساله تاکید کنم که حتی یک سرباز ایرانی نیز در خاک عراق حضور ندارد و حتی یک سرباز ایرانی نیز در خاک ما نمی‌جنگد، پیش‌تر نیز حضور نداشتند. وی درباره حضور سردار سلیمانی گفت: وی یک مقام نظامی ایرانی است و من تعامل با وی را انکار نمی‌کنم. ما با این مرد در تعامل بودیم و بسیار برای وی و تشکیلات ایران احترام قائلیم.

ظریف در ریاض
وزیر امور خارجه ایران در راس هیاتی برای ابراز تسلیت به مقامات سعودی، دیروز به ریاض سفر کرد. شبکه تلویزیونی العربیه دیروز به محض ورود ظریف و هیات ایرانی این خبر را مخابره کرد. العربیه در خبری فوری، تصاویری زنده از ورود هیات ایرانی به سرپرستی محمد‌جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران را به پایگاه هوایی ریاض پخش کرد. گفتنی است در مراسم تشییع پادشاه عربستان، 10 حاکم عربی غیبت داشتند که به یکی از سوژه‌های خبری درباره مراسم تشییع عبدالله تبدیل شد. منابع خبری گزارش دادند در این میان، امارات عربی متحده در پایین‌ترین سطح در مراسم تشییع عبدالله بن عبدالعزیز آل‌سعود شرکت کرد. از سوی امارات، حاکمان شارجه، راس‌الخیمه و عجمان در این مراسم شرکت کردند. در این میان دولت سوریه نیز نه تنها نماینده‌ای به این مراسم نفرستاد بلکه از صدور پیام تسلیت برای مرگ شاه سعودی نیز امتناع کرد. ناظران این اقدام بشار اسد را یک واکنش طبیعی به نقش عربستان در تبدیل سوریه به شرایط فعلی می‌دانند. از سوی دیگر با توجه به جسارت آل‌سعود در علنی کردن دشمنی با ایران و نیز جنگ نفتی اخیر که علیه منافع اقتصادی ایران آغاز کردند؛ از ایران نیز  هیاتی به سرپرستی وزیر امور خارجه برای ابراز تسلیت به عربستان سعودی سفر کرده است که در واقع روابط غیردوستانه میان 2 کشور را نشان می‌دهد.
 


Page Generated in 0/0074 sec