printlogo


کد خبر: 132613تاریخ: 1393/11/7 00:00
فریب تبلیغ فرش ماشینی را نخورید

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان فرش ماشینی و موکت تهران گفت: مردم فریب تبلیغات برخی مجتمع‌های جدیدالتأسیس فرش ماشینی را نخورند چراکه چیزی جز سوء استفاده نیست. محمدهادی کمالیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سالانه حدود 170 هزار مترمربع فرش در کشور تولید می‌شود که 90 هزار متر مربع آن مصرف داخلی است و بقیه به کشورهایی مانند چین، کانادا و افغانستان صادر می‌شود. وی با بیان اینکه 100 درصد نیاز کشور را فرش ماشینی تولید داخلی تامین می‌کند، افزود: مخالف واردات نیستیم چون براساس نیازسنجی واردات انجام می‌شود و این به نفع صنعت فرش ماشینی است که تولیدکنندگان داخلی ضعف خود را بدانند و خلأ موجود با واردات پر شود. وی اظهار کرد: حدود 20 تا 30 درصد تولیدات صادر می‌شود ولی بانک اطلاعاتی در این زمینه نداریم که این اطلاعات را در اختیار فعالان قرار دهد. رئیس اتحادیه صنف فروشندگان فرش ماشینی و موکت تهران در بخشی از سخنان خود گفت: ‌یکی از مشکلاتی که واحدهای ما دارند بحث تبلیغات غیراخلاقی و غیرصنفی است که مردم نباید فریب این تبلیغات را بخورند چون در این زمینه هیچ مرجعی بالاتر از اتحادیه نیست و همه واحدهای صنفی که دارای مجوز هستند، حقوقی برابر دارند و این درست نیست که برخی تبلیغات منجر به تخریب واحدهای دیگر شود. کمالیان در عین حال تاکید کرد: هر گونه تبلیغی در رابطه با این بخش باید با تایید اتحادیه باشد تا حق کسی ضایع نشود. چون اخیرا شاهد تبلیغاتی از صداوسیما بودیم که به بدنه صنف ما آسیب ‌رساند که البته اقدامات قانونی لازم را در این زمینه انجام داده‌ایم و در حال پیگیری هستیم.
 


Page Generated in 0/0089 sec