گروه اجتماعی: بدترین راه برای جبران افزایش هزینههای حمل و نقل عمومی، پرداختن آن از جیب مردم است و بهترین کمکی که دولت میتواند به مردم تهران در حوزه حمل و نقل و ترافیک بکند، نوسازی سیستم فرسوده اتوبوسها و افزایش بودجه عمرانی مترو است. حسین طلا، سخنگوی مجمع نمایندگان تهران با اشاره به مصوبه شورای شهر تهران درباره افزایش نرخ کرایههای حمل و نقل عمومی، گفت: اعضای شورای شهر تهران نیز منتخب مردم تهران هستند و آنها نیز دغدغه مشکلات شهروندان را دارند. وی به فارس بیان داشت: متاسفانه ما از طرفی با افزایش هزینههای سیستم حمل و نقل عمومی از جمله تاکسی، مترو و اتوبوس روبهرو هستیم که همزمان با تورم بالا میرود و از طرفی مشکلاتی که مردم با افزایش قیمتها پیدا میکنند. اگر کرایهها را بالا نبریم، باید در این میان برای آنکه معادله به جواب درستی برسد بستههای حمایتی تعریف کرده و بدترین حالت آن است که ما بخواهیم افزایش هزینهها را از جیب مردم بپردازیم اما به نظر میرسد در حال حاضر این تنها راه باشد. سخنگوی مجمع نمایندگان تهران افزود: متاسفانه این مردم تهران هستند که هزینههای پایتخت بودن را میپردازند و بودجه عمرانی و آبادانی در استان تهران تناسبی با کل بودجه کشور ندارد. در سال گذشته بودجه عمرانی استانداری تهران ۷۸ میلیارد بود که مربوط به ۴۱ شهر و ۷۱۵ روستاست در حالی که بودجه عمرانی شهر تهران که تنها یک شهر است، حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان است. به گفته طلا، بهترین کمکی که دولت میتواند به مردم تهران در حوزه حمل و نقل و ترافیک بکند، نوسازی سیستم فرسوده اتوبوسها و افزایش بودجه عمرانی مترو است.