printlogo


کد خبر: 132627تاریخ: 1393/11/7 00:00
آوای شهر

سخنگوی فراکسیون محیط‌زیست خبر داد
آمادگی شهرداری برای پذیرش مسؤولیت بهبود هوای تهران
به دنبال ناکامی سازمان محیط‌زیست در بهبود وضعیت آلودگی هوا و افزایش آن در این کلانشهر، سخنگوی فراکسیون محیط‌زیست و توسعه پایدار مجلس از آمادگی شهرداری تهران برای پذیرش مسؤولیت بهبود  کیفیت هوای پایتخت خبر داد. فارس در این باره نوشت: کمال‌الدین پیرموذن، سخنگوی فراکسیون محیط‌زیست و توسعه پایدار مجلس درباره جلسه هیات رئیسه فراکسیون محیط‌زیست و توسعه پایدار مجلس با شهردار تهران، اظهار داشت: در این جلسه موضوعات گوناگون زیست‌محیطی و شهری بررسی و گزارش عملکرد شهردار تهران در این باره استماع شد. نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برنامه جامع مدیریت محیط‌زیست و توسعه پایدار از سوی شهرداری تدوین شده است، افزود: شهرداری تاکنون اقدامات مثبتی درباره مباحث محیط زیستی داشته که با گزارش‌های ارائه شده می‌توان به آن پی برد. این نماینده مردم در مجلس نهم با یادآوری تلاش شهرداری درباره ایجاد کمربند سبز اطراف تهران بیان داشت: با مشارکت مردم از 9 مترمکعب در حال حاضر 5/15 مترمکعب فضای سبز در تهران ایجاد شده که این روند تا سال‌های آینده برای بهبود وضعیت هوا رشد بیشتر هم خواهد داشت. وی یادآور شد: درباره مترو هم کارهای خوبی از سوی شهرداری انجام شده و امسال نزدیک به 25 کیلومتر احداث
خطوط مترو داشته‌ایم.

هوای پایتخت دوباره ناسالم شد
سخنگوی مرکز کنترل کیفیت هوای تهران از افزایش شاخص و ورود به شرایط ناسالم خبر داد.
حشمت‌الله بسطامی، سخنگوی مرکز کنترل کیفیت هوای تهران با اعلام این خبر به باشگاه خبرنگاران گفت: شاخص کیفی هوای تهران در روز دوشنبه به 102 واحد رسید که نسبت به روز گذشته 82 (20) واحد افزایش یافته و با توجه به شاخص هوای تهران برای گروه‌های حساس جامعه در شرایط ناسالم قرار دارد. وی خاطرنشان کرد: آلاینده شاخص ذرات معلق کوچک‌تر از 5/2 میکرون اعلام شده است و با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی طی روزهای آینده نیز پایداری هوا را شاهد خواهیم بود.  بسطامی به بیماران قلبی، تنفسی، سالمندان و کودکان  توصیه کرد از تردد غیر ضروری در فضای آزاد تا حد امکان خودداری کنند.

معاون ترافیک شهرداری تهران تشریح کرد
آخرین وضعیت طرح ترافیک 94
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران آخرین وضعیت طرح ترافیک 94را تشریح کرد.
به گزارش  «وطن امروز» سیدجعفر تشکری‌هاشمی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه نتایج بررسی‌ها درباره واجدان شرایط دریافت آرم طرح ترافیک اواسط بهمن ماه اعلام می‌شود، گفت: نامه‌های سهمیه‌بگیران به نهاد‌ها اعلام شده است. سهمیه‌بگیران تا نیمه اسفندماه فرصت خواهند داشت تا فرآیند ثبت‌نام را در سامانه الکترونیکی آرم طرح ترافیک تکمیل کنند. وی با بیان اینکه تا پایان اسفندماه آرم طرح ترافیک سال 94 به متقاضیان ارسال می‌شود، بیان داشت: با توجه به اینکه برای شهروندان ساکن محدوده طرح ترافیک امتیاز ویژه‌ای گذاشته شده است، اگر فردی هنگام ثبت‌نام اطلاعاتی وارد کند و نتواند این مدارک را ارائه دهد، حذف خواهد شد. وی با تاکید بر اینکه طی هفته آینده نیز سهمیه رسانه‌ها اعم از خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و رسانه‌های دیداری و شنیداری به مدیران رسانه‌ها اعلام خواهد شد، تصریح کرد: در فرآیند ثبت آدرس برای خبرنگاران تنها شغل آنها مهم است و اینکه آدرس محل کار یا منزل‌شان در محدوده طرح ترافیک باشد یا نباشد برای دریافت آرم طرح ترافیک امتیازی نخواهد بود.


Page Generated in 0/0053 sec