printlogo


کد خبر: 132634تاریخ: 1393/11/7 00:00
اخبار

اسامی هیأت داوران بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر اعلام شد
علیرضا رضاداد، دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، اسامی هیات داوران بخش سودای سیمرغ سی‌‌و‌سومین جشنواره فیلم فجر را اعلام کرد. علیرضا رضاداد در حضور دکتر علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دبیرخانه جشنواره فیلم فجر، اسامی داوران بخش سودای سیمرغ را بدین شرح اعلام کرد. مجید مجیدی (رئیس هیات داوران)، عبدالله اسکندری، محمد بزرگ‌نیا، عزیز ساعتی، علیرضا شجاع‌نوری، جواد طوسی و مهتاب نصیرپور به‌عنوان هیات داوران بخش سودای سیمرغ سی‌‌و‌سومین جشنواره فیلم فجر، آثار این بخش را داوری خواهند کرد. رئیس هیات داوران بخش سودای سیمرغ سی‌‌و‌سومین جشنواره فیلم فجر مجید مجیدی بوده که دانش‌آموخته رشته هنرهای زیباست. این کارگردان، فیلمنامه‌نویس و بازیگر مطرح، اولین کارگردان ایرانی است که نامزد دریافت جایزه اسکار شد. وی سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره فیلم فجر برای فیلم پدر، سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره فیلم فجر برای فیلم بچه‌های آسمان و جایزه بهترین کارگردانی جشنواره فیلم فجر برای فیلم آواز گنجشک‌ها را کسب کرده است.

راهیابی ۹ اثر در گروه حدیث و فقه و اصول به مرحله دوم جایزه کتاب سال
دبیرخانه سی‌ودومین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی شش اثر راه‌یافته به مرحله دوم داوری در گروه علوم حدیث و سه اثر راه یافته در گروه فقه و اصول را اعلام کرد. به گزارش تسنیم، در گروه علوم حدیث 6 اثر به مرحله دوم رسیده‌اند که کتاب‌های «معجم‌الاحادیث المعتبره» نوشته محمدآصف محسنی از نشر ادیان، «پژوهشی در زمینه جعل و تحریف در روایات مهدویت» اثر سیدجعفر صادقی، «سوگندهای نهج‌البلاغه» اثر نورالله علیدوست از دانشگاه امام صادق(ع)، «پژوهشی پیرامون جوامع حدیثی اهل سنت» نوشته احمد پاکتچی از دانشگاه امام صادق(ع)، «منشور تربیت شرح نامه 31 نهج‌البلاغه» اثر محمدعلی انصاری از انتشارات بیان هدایت نور و «الگوی اسلامی شادکامی با رویکرد روانشناسی مثبت‌گرا» اثر عباس پسندیده از نشر دارالحدیث را شامل می‌شود. در گروه فقه و اصول نیز کتاب‌های «المؤتلف من المختلف بین ائمه السلف» اثر فضل بن حسن طبرسی تصحیح و نشر بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس، «فلسفه علم فقه» اثر سعید ضیایی‌فر از سازمان سمت و«موسوعه الشهید الثانی» تصحیح مرکز احیای میراث اسلامی از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به مرحله دوم داوری سی و دومین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی راه یافتند. سی‌ودومین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی بهمن‌ماه امسال به همت مؤسسه خانه کتاب برگزار می‌شود.

نوای سالار عقیلی روی سریال «حانیه» نشست
تهیه‌کننده سریال «حانیه» گفت: تیتراژ پایانی این مجموعه توسط سالار عقیلی خوانده و برای پخش در ایام دهه فجر آماده شده است. علی مهام، تهیه‌کننده سریال «حانیه»‌ در گفت‌وگو با تسنیم، گفت: با آماده شدن شعر تیتراژ این مجموعه، سالار عقیلی تیتراژ پایانی سریال «حانیه» را خواند و ضبط این کار در دو روز گذشته به پایان رسید. موسیقی سریال «حانیه» هم توسط سعید سعادتمند ساخته شده است. این سریال برای پخش در ایام دهه فجر از شبکه دو سیما آماده شده است.

کتاب «سید بغداد» در نیجریه منتشر شد
کتاب «سید بغداد» نوشته محمد طعان به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در لاگوس نیجریه، به زبان هوسای ترجمه و منتشر شد. به گزارش تسنیم، کتاب «سید بغداد» نوشته محمد طعان پزشک، نویسنده و مترجم لبنانی مقیم نیجریه به زبان هوسای (زبان اکثریت مردم در غرب آفریقا) ترجمه، چاپ و منتشر شد. این کتاب تاکنون به 13 زبان دنیا ترجمه شده و آخرین ترجمه صورت گرفته از آن به زبان هوسای است. کتاب یادشده رمانی از سرنوشت یک سرباز آمریکایی به‌نام «جیمی» است که به قصد دفاع از منافع مملکت خویش عازم جنگ در عراق برای کشف سلاح‌های غیرقانونی و بدون مجوز صدام می‌شود تا همانند پدرش که در جنگ آمریکاییان در سومالی و جدش که در ویتنام کشته شده بودند در راه آرمان‌های آمریکا بمیرد. به دنبال وقایعی که در عراق اتفاق می‌افتد و بیاناتی که رؤسای جمهور آمریکا اظهار می‌کنند این سرباز به هدف خود مشکوک می‌شود که آیا راه آنان حق است؟ آیا واقعا پدرانش در راه حق جنگیده‌اند و کشته شده‌اند یا خودکشی کرده‌اند؟ و....


Page Generated in 0/0081 sec