printlogo


کد خبر: 132649تاریخ: 1393/11/7 00:00
چهارگوشه

صهیونیست‌ها، پیک شارلی‌ابدو
وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از توزیع رایگان هزاران نسخه از نشریه فرانسوی «شارلی‌ابدو» خبر داد. آویگدور لیبرمن اعلام کرد حزب «اسرائیل خانه ما» که ریاستش را برعهده دارد، هزاران نسخه از شماره اخیر نشریه شارلی‌ابدو را که شامل کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر اسلام(ص) بود به صورت رایگان توزیع خواهد کرد. همزمان یک شرکت اسرائیلی اقدام به  فروش نسخه‌های الکترونیکی نشریه شارلی‌ابدو در سرزمین‌های اشغالی کرده است. نشریه موهن فرانسوی شارلی‌ابدو حدود 3 هفته پیش در توهینی آشکار به امت اسلامی، کاریکاتوری از پیامبر اسلام (ص) چاپ کرد و یک هفته پس از آن نیز در تکرار اقدام اهانت‌آمیز خود، این شماره از نشریه را 5 میلیون نسخه دوباره چاپ کرد.

العامری: دیالی امن است
دبیرکل سازمان بدر در کنفرانس خبری از استان دیالی گفت: استان دیالی از امنیت برخوردار شده است و آیت‌الله سیستانی توصیه کرده‌اند که از اموال مردم محافظت شود. هادی العامری که بر عملیات نظامی در این استان نظارت دارد، دوشنبه تصریح کرد: دیالی امروز امن شده و شایسته است نیروهای امنیتی نقش امنیتی ایفا کنند زیرا از این پس نقش نظامی وجود ندارد. العامری گفت: در هر منطقه‌ای که تصور می‌کنیم آن را آزاد کرده‌ایم، مواد منفجره و بمب‌هایی کشف می‌شود و شهدایی را تقدیم می‌کنیم.

آزاد شدن پسران مبارک از زندان
مقامات امنیتی مصر اعلام کردند ۲ پسر حسنی مبارک، رئیس‌جمهور مخلوع این کشور تقریبا ۴ سال پس از آنکه همراه پدر خود دستگیر شدند، از زندان آزاد شده‌اند. این ۲ نفر همراه با پدر خود همچنان با محاکمه مجددی در ارتباط با اتهامات فساد مواجه هستند. دو فرزند مبارک به طور جداگانه با محاکمه‌ای به اتهام تجارت با استفاده از اطلاعات محرمانه رو‌به‌رو هستند. آنها از دیگر اتهامات تبرئه شده‌اند. مبارک در فوریه سال 2011 در بحبوحه قیام مردمی از قدرت کناره‌گیری کرد.

اعتراض ضددولتی در ایتالیا
 تجمع بزرگ ضددولتی در رم در حالی که تداوم شرایط دشوار اقتصادی در ایتالیا، نبود امنیت شغلی و سردرگمی سیاسی، مردم این کشور را به آینده ناامید کرده است، برگزار شد. این تجمع اعتراضی با شعار صداقت برگزار شد. بحران اقتصادی در 7 سال گذشته در ایتالیا بیش از ۲ میلیون شاغل را از کار بیکار کرده است. موسسه ملی آمار ایتالیا نرخ بیکاری جوانان در سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو را بیش از 44 درصد اعلام کرده است.

اندونزی، اولین ایستگاه سفر خارجی اون
رهبر کره‌شمالی احتمالا در اولین سفر رسمی بین‌المللی برای شرکت در کنفرانس آسیایی- آفریقایی به اندونزی سفر می‌کند. خبرگزاری اسپوتنیک با انتشار این خبر نوشت، کیم جونگ اون احتمالا در کنفرانس آسیایی-آفریقایی ماه آوریل در اندونزی شرکت خواهد کرد که در این صورت این اولین سفر رسمی و بین‌المللی رهبر کره‌شمالی خواهد بود. یک منبع ناشناس در کره‌جنوبی در این باره گفت، سفر رهبر کره‌شمالی برنامه دیپلماتیک باارزشی خواهد بود.

سعودالفیصل زیر تیغ جراحی
دفتر پادشاهی عربستان از عمل جراحی موفقیت‌آمیز وزیر خارجه این کشور در آمریکا خبر داد. دفتر پادشاهی عربستان در بیانیه‌ای با اعلام این خبر گزارش داد که عمل جراحی سعود الفیصل، وزیر خارجه این کشور روی ستون فقراتش انجام شده و موفقیت‌آمیز بوده است. در این بیانیه آمده است که وزیر خارجه عربستان در حال حاضر دوره نقاهت خود را می‌گذراند. سعود‌الفیصل 75 ساله، از 40 سال قبل وزیر خارجه این کشور است. خبر عمل جراحی سعودالفیصل 2 روز پس از اعلام مرگ ملک عبدالله منتشر شد.

توقف صادرات سلاح آلمان به عربستان
آلمان با توجه به بی‌ثباتی در منطقه، صادرات تسلیحات به عربستان را متوقف می‌کند. روزنامه بیلد با انتشار این خبر نوشت سفارش‌های تسلیحاتی که عربستان از آلمان داشته، رد شده است. شورای امنیت ملی آلمان که نهادی دولتی متشکل از صدراعظم، معاون صدراعظم و 7 وزیر دیگر است، این تصمیم را چهارشنبه اتخاذ کرده است. پیش‌تر اخباری مبنی بر همکاری‌های نظامی آلمان با شماری از کشورها از جمله عربستان منتشر شده بود که انتقادهای فراوانی را در این کشور به دنبال داشته است.
 


Page Generated in 0/0063 sec