printlogo


کد خبر: 132674تاریخ: 1393/11/7 00:00
اخبار

توافق هسته‌ای دور از انتظار نیست
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران با حفظ اصول و معیارهای منطقی به مذاکرات هسته‌ای ادامه می‌دهد، گفت: اگر بهانه‌جویی‌های واهی نباشد دستیابی به توافق هسته‌ای دور از انتظار نیست. به گزارش تسنیم، علی لاریجانی در دیدار «پوسیچ» معاون اول نخست‌وزیر و وزیر خارجه کرواسی، روابط ایران و کرواسی را خوب و برخوردار از پیشینه طولانی خواند و افزود: ایران و کرواسی از ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه مناسبات خود در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و صنعتی برخوردارند که باید از آنها استفاده کرد. رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش به موضوع مذاکرات هسته‌ای ایران نیز اشاره و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران کمافی‌السابق با حفظ اصول و معیارهای منطقی خود به مذاکرات ادامه می‌دهد و چنانچه بهانه‌جویی‌های واهی در کار نباشد، دستیابی به توافق دور از انتظار نخواهد بود. همچنین «پوسیچ» معاون اول نخست‌وزیر و وزیر خارجه کرواسی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران و دیدار با مسؤولان ایرانی، گفت: کرواسی نسبت به گسترش مناسبات و همکاری‌های خود در زمینه‌های مختلف سیاسی، پارلمانی، اقتصادی،‌ تجاری و صنعتی با ایران اهتمام دارد.

خرازی کذب محض گفت
رئیس سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان در واکنش به سخنان صادق خرازی درباره تذکر رهبری به او به خاطر مذاکرات هسته‌ای، گفت: اینکه من از رهبر انقلاب بابت مذاکرات هسته‌ای تذکر گرفته‌ام، کذب محض است. سعید جلیلی دیروز در حاشیه مراسم رونمایی از سند جامع نقض حقوق بشر در انگلیس، در پاسخ به سوال تسنیم که پرسید آقای صادق خرازی در یکی از برنامه‌های تلویزیونی اعلام داشته که شما بابت مذاکرات هسته‌ای از رهبر انقلاب تذکر گرفته‌اید، گفت: من این مصاحبه را ندیده‌ام اما اینکه از رهبر انقلاب بابت مذاکرات هسته‌ای تذکر گرفته‌ام، کذب محض است، چون این مسائل مبنا و اساسی ندارد و این حرف یک دروغ‌سازی است. وی در ادامه با اشاره به نامه رهبر انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای‌شمالی تاکید کرد: نامه مقام معظم رهبری در حقیقت شروع یک حرکت تمدنی بود برای اینکه این قشر را متوجه کنند که امروز تمدنی مطابق فطرت و حقیقت انسان‌ها شکل گرفته و این تمدن از سوی منکران حقیقت مورد هجمه واقع شده است. جلیلی خاطرنشان کرد: این کار یک شروع ارزشمند است برای اینکه صدای تمدن اسلامی به گوش جوانان غرب برسد و آنها با تمدن اسلامی آشنا شوند.

خبر بد مجلس برای اصلاح‌طلبان
تمام بورسیه‌ها از سال 68 به بعد بررسی می‌شود
سخنگوی کمیسیون و آموزش تحقیقات مجلس با اشاره به مصوبات جلسه اخیر این کمیسیون گفت: تحقیق و تفحص از اعطای بورس تحصیلی از سال ۱۳۶۸ به بعد در کمیسیون آموزش تصویب شد. به گزارش جهان، قاسم جعفری درباره جلسه این کمیسیون و مصوبات آن گفت: این جلسه با حضور رئیس دانشگاه فرهنگیان و معاون پارلمانی وزیر علوم انجام شد. وی افزود: در این جلسه 2 درخواست از سوی اعضای کمیسیون مطرح شد که یکی درباره دانشگاه فرهنگیان و دیگری درباره نحوه اعطای بورس به دانشگاه‌ها بود.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: نماینده سوال‌کننده درباره دانشگاه فرهنگیان سوالاتی را درباره نحوه مدیریت و انتصابات براساس گرایش‌های سیاسی، بحث‌های مالیاتی و مدیریت ضعیف این دانشگاه در استان‌ها و توزیع ناعادلانه رشته‌ها و مواردی از این قبیل در این دانشگاه مطرح کرد که تصمیم‌گیری در این باره ناتمام ماند و به جلسات بعدی موکول شد. جعفری گفت: مورد بعدی که در این جلسه بررسی شد درخواست تحقیق و تفحص از نحوه اعطای بورس تحصیلی از سال ۱۳۶۸ تاکنون و جذب هیات علمی دانشگاه‌ها بود که کمیسیون این مساله را تصویب کرد. وی ادامه داد: اگر این طرح در صحن علنی نیز تصویب شود تحقیق و تفحص از روند اعطای بورس به دانشگاه‌ها از سال ۱۳۶۸ و جذب هیات علمی مورد تحقیق و تفحص قرار می‌گیرد.


Page Generated in 0/0071 sec