printlogo


کد خبر: 132679تاریخ: 1393/11/8 00:00
اخبار کوتاه

پلمب صرافی‌ها کلید خورد
معاون نظارت بانک مرکزی، صادرکنندگان را عامل تزریق حجم بالایی از ارز به بازار آزاد دانست و از پلمب شدن صرافی‌های متخلف خبر داد. حمید تهرانفر در گفت‌وگو با ایسنا از اقدام بانک مرکزی نسبت به پلمب تعدادی از صرافی‌های خیابان فردوسی سخن گفت و افزود: این صرافی‌ها مجوز نداشته و برخی هم صرافی‌هایی بودند که مجوزشان مربوط به اتحادیه طلا و جواهر بوده و باطل شده بود اما برای دریافت مجوز اقدام نکرده بودند. وی تاکید کرد: در حالی روند جدی این بانک برای پلمب صرافی‌های بدون مجوز و متخلف ادامه خواهد داشت که ما قصد ایجاد مشکل برای آنها را نداریم اما اگر در این باره اقدام نکنند مسؤولیت هم با خودشان است.
دود 4000 میلیارد تومان سیگار قاچاق
مدیر نظارت و صیانت از تولید شرکت دخانیات کشور سهم این شرکت در بازار دخانیات را کمتر از 20 درصد عنوان کرد. محمدرضا تاجدار با بیان این مطلب گفت: 4000 میلیارد تومان بابت ورود سیگار قاچاق به کشور دود می‌شود. تاجدار افزود: در 9 ماه امسال بیش از 530 نوع محصول دخانی قاچاق در کشور کشف شده که حدود 50 نوع محصول دخانی در گروه یک محصولات قرار دارند و 480 نوع از این کشفیات هم‌ردیف تولیدات داخلی کشور هستند. وی افزود: براساس گزارش وزیر بهداشت، از مصرف 65 میلیارد نخ سیگار حدود 4000 میلیارد تومان بابت ورود قاچاق کالای دخانی به کشور دود می‌شود. وی تصریح کرد: تاکنون بیش از 30 هزار کارتن کشف شده و تا پایان سال به 40 هزار کارتن می‌رسیم.
احتکار، پرتقال را گران کرد
در پی افزایش قیمت پرتقال به کیلویی 7000 تومان، وزارت جهاد کشاورزی علت گرانی پرتقال را ذخیره کردن حدود 700 هزار تن در انبارهای شخصی برخی افراد عنوان و اعلام کرد طبق قانون، برخورد با متخلفان نظارت بر توزیع در بازار و قیمت از اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت است. ابوالقاسم حسن‌پور، مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: امسال یک میلیون و 950 هزار تن پرتقال در کشور تولید شد و از نظر تولید هیچ مشکلی نداریم، چراکه همچنان برخی از انواع پرتقال جنوب مانند والنسیا هنوز روی درخت است و در انبارهای شمال و برخی انبارهای شخصی حدود 700 هزار تن پرتقال برای شب عید ذخیره‌سازی شده است.
واردات مرکبات ممنوع است
وزیر جهاد کشاورزی در نامه‌ای به استانداران مرزی کشور با اشاره به اینکه مجوزی برای واردات میوه بویژه مرکبات از هیچ کشور و مرزی صادر نشده، بر جلوگیری از ورود غیرقانونی مرکبات به کشور تاکید کرد. به گزارش مهر، محمود حجتی در نامه‌ای به استانداران سیستان‌وبلوچستان، بوشهر، هرمزگان، ایلام، خوزستان و کردستان با تاکید بر لزوم حمایت از باغداران بر ضرورت افزایش نظارت و جلوگیری از ورود غیرقانونی مرکبات به کشور تاکید کرد. وی تصریح کرد: واردات بدون مجوز و غیرقانونی میوه به لحاظ عدم نظارت بهداشتی و قرنطینه گیاهی روی این محصولات موجب ورود و سرایت عوامل خسارت‌زا به باغ‌های کشور می‌شود.


Page Generated in 0/0060 sec