printlogo


کد خبر: 132683تاریخ: 1393/11/8 00:00
سرخط خبر

  علی ربیعی، وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی ضمن تاکید بر محدود کردن استفاده از محصولات شرکت‌های دارویی چندملیتی گفت: ارزش بازار دارویی ایران از 11 هزار و 500 میلیارد ریال به حدود 110 هزار میلیارد ریال در سال 93 رسیده است.
 غلامرضا داداش‌زاده، معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات گفت: مشترکانی که در ماه‌های گذشته به آنها اعلام شده باید به تکمیل اطلاعات خود بپردازند تا نیمه بهمن‌ماه فرصت دارند نسبت به ارسال کد ملی خود به اپراتور اقدام کنند در غیر این ‌صورت سیمکارت آنها قطع خواهد شد.
 محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه طرح جامع فولادی کشور نهایی شده است، گفت: تعرفه واردات فولاد تا پایان امسال نهایی می‌شود.
 احمد توکلی، نماینده مردم تهران در مجلس از طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی در مجلس خبر داد.
 ایرج ندیمی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۴ از تصمیم‌گیری برای سرانجام یارانه نقدی در جلسه این کمیسیون خبر داد و گفت: نرخ بهره مالکانه معادن ۲۵ درصد با درآمد ۱۳۰۰ میلیارد تومان تصویب شد.
 براساس مصوبه کارگروه دولت الکترونیکی هر کدام از دستگاه‌های زیرمجموعه خوشه صنعت و تجارت موظفند اطلاعات مورد نیاز و همچنین اطلاعات قابل عرضه خود در راستای ارائه خدمات الکترونیکی را به صورت کلی شامل عناوین مربوط به دستگاه مبدأ و مقصد ارائه کنند.
 پس از برگزاری انتخابات دوشنبه گذشته بهمن عبدالبهی به عنوان اولین رئیس اتاق تعاون ایران و ماشاءالله عظیمی به عنوان دبیرکل جدید اتاق تعاون ایران انتخاب شدند.
 اکبر ترکان، دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور گفت: در حال حاضر جزیره قشم، عیان‌ترین مرکز قاچاق سوخت است و مشخص نیست چرا تاکنون جلوی گسترش این پدیده گرفته نشده است.
 علی محسنی، سرپرست دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی گفت: واکس‌های میوه هیچ خطری برای سلامتی انسان ندارند و استفاده از آن برای بازارپسندی، افزایش ماندگاری و کاهش میزان ضایعات ضروری است.
 براساس مصوبات هیأت وزیران، وزارت جهادکشاورزی مجاز شد برای حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و تشکیل صندوق‏‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی، نسبت به فروش ساختمان‌‏های اداری مازاد بر نیاز خود در استان‌های تهران، اردبیل، سیستان و بلوچستان، یزد، چهارمحال و بختیاری و فارس اقدام کند.
  بانک مرکزی تغییرات شاخص بهای تولیدکننده در 12 ماه منتهی به دی‌ماه امسال را اعلام کرد که طی آن این شاخص 8/15 درصد رشد نشان می‌دهد.
 در جلسه شورایعالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی تصویب شد 10 منطقه ویژه اقتصادی در کشور ایجاد شود.
 در صورت موافقت شورای ترافیک، خودروهای شخصی می‌توانند در ساعات کم ترافیک جهت سوختگیری به جایگاه‌های ویژه تاکسی‌ها مراجعه و سوخت دریافت کنند.
 صندوق بین‌المللی پول با کاهش پیش‌بینی خود از رشد اقتصاد ایران در سال ۲۰۱۵ به 6/0 درصد از افزایش ۲۰ میلیارد دلاری تولید ناخالص داخلی و رسیدن ذخایر ارزی ایران به رکورد ۱۲۶میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴ خبر داد.
 میرعلی اشرف عبدالله پورحسینی، رئیس‌کل سازمان خصوصی‌سازی گفت: عرضه استقلال و پرسپولیس در بورس و فرابورس به دلیل عدم شفافیت حساب‌ها و صورت‌های مالی و نیز عدم سودآوری قابل انجام نبود و در نهایت تصمیم بر این شد تا سرخابی‌ها از طریق مزایده واگذار شوند.
 حبیب‌الله حقیقی، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه پدیده قاچاق سوخت به نوعی با مسائل هرمزگان مرتبط است، گفت: روزانه 248 میلیون لیتر فرآورده‌های سوختی در کشور توزیع می‌شود که 8 درصد از این میزان، مسیر قاچاق را طی می‌کند و در این میان سهم هرمزگان قابل توجه است.
 حمید تهرانفر، معاون نظارتی بانک مرکزی با بیان اینکه دور زدن نرخ‌های سود بانکی در بازار پول مشاهده می‌شود، گفت: 6 موسسه تا پایان سال مجوز فعالیت خود را دریافت می‌کنند.
 عباس کاظمی، معاون وزیر نفت گفت:  قیمت بنزین توسط دولت تعیین می‌شود و برای اجرا به شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و وزارت نفت ابلاغ خواهد شد اما تاکنون هیچگونه ابلاغی برای افزایش دوباره قیمت بنزین به این مجموعه نفتی انجام نگرفته است.


Page Generated in 0/0055 sec