printlogo


کد خبر: 132689تاریخ: 1393/11/8 00:00
نبض جامعه

گردوغبار مدارس اهواز را به تعطیلی کشاند
روز گذشته و به دنبال وزش باد شدید و وقوع پدیده گردوغبار در آسمان اهواز مدارس نوبت بعدازظهر تمام مقاطع تحصیلی این شهر تعطیل شد. به گزارش فارس، اسماعیل ارزانی‌بیرگانی، فرماندار اهواز با اشاره به وقوع پدیده گردوغبار در سطح شهر، گفت: مدارس نوبت بعدازظهر اهواز در تمام مقاطع تحصیلی تعطیل شد. فرماندار اهواز اظهار داشت: با توجه به بروز پدیده گردوغبار و شدت این پدیده در روز سه‌شنبه مدارس نوبت بعدازظهر شهرستان اهواز در همه مقاطع تحصیلی تعطیل شد.گفتنی است با وزش باد شدید و وقوع پدیده گردوغبار در آسمان اهواز، شهر با موجی از هوای خاک‌آلود مواجه شده است.

رئیس سازمان زندان‌های کشور  خبر داد
پابند الکترونیکی برای 10هزار زندانی
بزودی ۱۰ هزار زندانی در فاز نخست ملزم به استفاده از پابند الکترونیکی خواهند شد.علی‌اصغر جهانگیر، رئیس سازمان زندان‌های کشور درباره آخرین وضعیت اجرای طرح پابندهای الکترونیکی برای کنترل زندانیان در خارج از زندان گفت: در حال انعقاد تفاهمنامه‌ای با یکی از شرکت‌های مورد تایید معاونت فناوری اطلاعات قوه‌قضائیه هستیم که در هفته جاری به امضا می‌رسد. وی به مهر افزود: براساس پیش‌بینی‌ها و مصوبات موجود باید ۴۰ هزار زندانی مشمول دریافت پابندهای الکترونیکی شوند اما با انعقاد این تفاهمنامه سعی می‌کنیم در فاز نخست ۱۰ هزار زندانی را ملزم به استفاده از پابند کنیم.جهانگیر همچنین درباره وضعیت مهدهای کودک در زندان‌ها بیان داشت: این طرح پایلوت است و باید مهدها در خارج از زندان باشد البته بیشتر مهدها در مناطق محروم ایجاد خواهد شد و این مهم تنها برعهده سازمان زندان‌هاست.

رئیس انجمن علمی مامایی مطرح کرد
انتقاد از تعرفه‌های زایمان طبیعی
متاسفانه تعرفه زایمان طبیعی به گونه‌ای تعریف شده که بیشترین نفع به سود پزشک متخصص زنان و زایمان است.ناهید خداکرمی، رئیس انجمن علمی مامایی ایران با اشاره به اینکه اجرای طرح تحول نظام سلامت در بخش درمان امید باز شدن گره‌های کور نظام سلامت است، افزود: در اجرای این طرح حقوق ماماها بحق در نظر گرفته نشده و متاسفانه تعرفه زایمان طبیعی به گونه‌ای تعریف شده است که بیشترین نفع به سود پزشک متخصص زنان و زایمان است. وی با بیان این مطلب که طرح تحول نظام سلامت نخستین موضوعی نیست که به دلیل سیاست‌های وزارت بهداشت، در آن حقوق ماماها به درستی ادا نمی‌شود،  به ایسنا گفت: این در حالی است که ماماها می‌توانند به‌طور مستقل به امر زایمان طبیعی بپردازند و لازم است یک ماما همانند یک متخصص از حقوق کافی برخوردار باشد.خداکرمی بیان کرد باید نظارت دقیق و اقدامات بهتری صورت بگیرد تا جامعه مامایی تمایل بیشتری به حمایت از طرح تحول نظام سلامت داشته باشد.رئیس انجمن علمی مامایی ایران با بیان اینکه نظارت دقیق در استانداردهای حقوقی کار ماما در کشور صورت نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: اجرای این طرح تا حدودی امتیازاتی را برای بیماران به همراه داشته است اما این طرح بیشتر به نام بیماران و همچنین به کام برخی اقلیت پزشکان متخصص است.

جایگزینی کد ملی به جای دفترچه بیمه
حذف تدریجی دفترچه و جایگزینی کد ملی به جای دفترچه در دستور کار قرار دارد. انوشیروان محسنی‌بندپی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در تبیین برنامه‌های آتی این سازمان گفت: با توجه به تکلیف بند الف ماده 38 قانون برنامه پنجم توسعه مبنی بر پوشش فراگیر بیمه همگانی و اجباری پایه سلامت، سازمان بیمه سلامت ایران ظرف مدت کوتاهی توانست با حمایت‌های ویژه دولت تدبیر و امید جهت ارتقای سطح کیفی نظام سلامت کشور، قریب به 8 میلیون نفر را تحت پوش بیمه پایه قرار دهد. وی درباره یکسان‌سازی کد ملی با کد بیمه‌شده و حذف دفترچه‌های بیمه  به ایسنا بیان داشت: با توجه به اینکه عملکرد سازمان بیمه سلامت درباره بیمه‌گری، ثبت‌نام، ارائه خدمات و رسیدگی به اسناد نیازمند به‌کارگیری فناوری اطلاعات است و به طور کلی 70 درصد عملیات سازمان‌های بیمه‌گر پایه به فناوری اطلاعات مربوط می‌شود، حذف تدریجی دفترچه و جایگزینی کد ملی به جای دفترچه که شروع آن در بخش بستری بوده و ادامه آن با فراهم کردن زیرساخت به بخش‌های سرپایی و پاراکلینیکی قابل تسری است، در دستور کار قرار دارد. به گفته مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، هم‌اکنون جایگزینی دفترچه با کد ملی در چند بیمارستان به طور پایلوت در حال اجراست و چنانچه بیمارستانی اعلام آمادگی کند در ادامه به این طرح می‌پیوندد.


Page Generated in 0/0073 sec