printlogo


کد خبر: 132694تاریخ: 1393/11/8 00:00
اخبار

سیاست‌های کیف پول همراه تدوین می‌شود
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی گفت: کیف پول همراه محصولی انقلابی است و باید همه جوانبش دیده شود تا بتوانیم مجوز صادر کنیم. ناصر حکیمی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره تعلل بانک مرکزی بر سر صدور مجوز خدمات مربوط به کیف پول همراه اظهار کرد: تغییرات گسترده‌ای در آیین‌نامه دستورالعمل کیپا (کیف پول الکترونیکی) دادیم که فکر می‌کنیم تا آخر سال این دستورالعمل جدیدتر که براساس نظرسنجی ذی‌نفعان این حوزه جمع‌آوری شده، ابلاغ شود و تا آخر سال مجموعه مقرراتی را از اینکه به چه نحو کیف پول همراه صادر شود داشته باشیم. وی عنوان کرد: بانک مرکزی درباره کارهایی که انجام می‌دهد باید محافظه‌کاری داشته باشد زیرا صحبت از پول مردم در میان است؛ طبیعتا شرکت‌ها و بازار تمایل دارند سریع‌تر به سرویس برسند ولی واقعیت این است که این سرعت ممکن است منجر به ایجاد خسارت و آشفتگی در شبکه شود. حکیمی همچنین در ارتباط با اینکه گفته شده قرار است برای شرکت‌هایی که به صورت مستقل در زمینه ارائه خدمات کیف پول وارد می‌شوند، اعتبار تضمین توسط بانک مرکزی گرفته شود نیز گفت: در طرحی که وجود دارد هر کس کار خودش را انجام می‌دهد و چون به جز بانک و موسسات اعتباری به کسی اجازه نمی‌دهیم از مردم پول دریافت کند بنابراین چنین بحثی از موضوعیت می‌افتد.

نرخ سود بانکی در صورت عدم افزایش تورم باید کاهش یابد
مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: اگر تورم به همین نحو پایین بیاید و افزایش نیابد باید درباره نرخ سود بانکی تجدیدنظر شود. اشرف افخمی در نشستی خبری با اشاره به تدوین سند راهبردی بانک صنعت و معدن اظهار داشت: برنامه 3 ساله برای بانک تدوین شده که این برنامه بر مبنای سند راهبردی است. وی افزود: در 9 ماه گذشته بانک صنعت و معدن 36 طرح را تأمین مالی کرده که اشتغال مستقیم آن 4100 نفر است. این طرح‌ها در استان‌های مختلف قرار دارد که در آینده به بهره‌برداری می‌رسد. مدیرعامل بانک صنعت و معدن تصریح کرد: 22 طرح دیگر تا پایان سال به مرحله تولید خواهد رسید که میزان سرمایه‌گذاری ارزی آن 620 میلیون دلار است. وی گفت: در مجموع 58 طرح از طریق منابع تخصیص یافته از محل صندوق توسعه ملی به بانک صنعت و معدن تأمین مالی شده که 6700 شغل مستقیم و سرمایه‌گذاری 4500 میلیارد تومانی را درپی دارد. وی گفت: در یک سال و نیم گذشته هزار میلیارد تومان تسهیلات ریالی از محل منابع صندوق توسعه ملی به 380 شرکت یا طرح پرداخت شده و همچنین 2700 میلیارد تومان تسهیلات از محل منابع داخلی بانک در 9 ماه اخیر برای 3 هزار بنگاه کوچک و متوسط در قالب سرمایه در گردش اختصاص یافته است. مدیرعامل بانک صنعت و معدن با اشاره به استفاده از خط اعتباری چین اظهار داشت: این خط اعتباری از خردادماه امسال تا یک ماه پیش با وقفه مواجه شده بود که به‌تازگی بخش‌هایی از آن در مذاکرات به نتیجه رسید و از محل آن یکی از اقداماتی که بانک صنعت و معدن انجام خواهد داد تأمین مالی 7 طرح معروف فولادی است. افخمی همچنین از تأمین مالی خط‌آهن راه‌آهن
تهران- قم - اصفهان خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های ما سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت است و این طرح ریلی از جمله این برنامه‌هاست اما هنوز گشایش اعتبار نشده و بزودی این کار انجام خواهد شد. وی با اشاره به حجم تسهیلات پرداختی بانک در 9 ماه اول امسال گفت: در مجموع بانک صنعت و معدن در بخش ریالی 3700 میلیارد تومان تسهیلات برای بخش‌های مختلف از جمله سرمایه در گردش پرداخت کرده است.

قیمت طلا به ۱۲۷۹ دلار رسید
قیمت طلا در جریان معاملات دیروز برای سومین جلسه متوالی کاهش یافت و به ۱۲۷۹ دلار در هر اونس رسید. به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، قیمت طلا روز سه‌شنبه به دلیل تقویت ارزش طلا و شاخص‌های بازار بورس و همچنین برداشت سود بعد از رشد قیمت‌های اخیر، برای سومین جلسه متوالی کاهش یافت. قیمت هر اونس طلا، دیروز با 2 دلار کاهش به 1279 دلار رسید. قیمت فلز زرد پس از رسیدن به 1306 دلار و 20 سنت در روز سه‌شنبه که بالاترین رقم 5 ماه اخیر محسوب می‌شد، طی 2 جلسه قبلی 6/1 درصد کاهش یافته است. قیمت طلا پس از 2 کاهش سالانه متوالی، در ماه جاری میلادی 9 درصد افزایش یافته و بسیاری از سرمایه‌گذاران را متمایل به برداشت سود کرده است. شاخص بورس‌های جهانی روز دوشنبه به دلیل اعلام برنامه چاپ پول بانک مرکزی اروپا در هفته گذشته، افزایش یافت. قیمت طلا در اوایل روز دوشنبه و پس از مشخص‌شدن نتایج انتخابات یونان و پیروزی حزب چپگرای سیریزا که مخالف سیاست‌های ریاضت اقتصادی توصیه شده از سوی بانک مرکزی اروپاست، افزایش یافته بود. افزایش تقاضا برای سرمایه‌گذاری در بازار طلا به دلیل نگرانی‌ها از خروج یونان از حوزه یورو، به سود قیمت طلا بود اما تقویت ارزش شاخص‌ها در بازارهای بورس جهان موجب خنثی‌شدن این اثر مثبت شد.
 


Page Generated in 0/0088 sec