printlogo


کد خبر: 132712تاریخ: 1393/11/8 00:00
اخبار

تخلف وزارت ورزش در روند خصوصی‌سازی
تخلف وزارت ورزش در روند خصوصی‌سازی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس، وزیر ورزش و جوانان را با اعلام وصول سوال ملی نماینده فلاورجان به خانه ملت کشاند. به گزارش خبرگزاری فارس، حسین سبحانی‌نیا، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی پیش از پایان نشست علنی صبح (سه‌شنبه) پارلمان موارد اعلام وصولی را قرائت کرد. بر این اساس، سوال ملی سیدناصر موسوی‌لارگانی، نماینده فلاورجان از محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان درباره علت عدم توجه به مشکلات جوانان و تخلف وزارتخانه در روند خصوصی‌سازی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس اعلام وصول شد.

استرالیا حریف کره در فینال شد
تیم‌ملی فوتبال استرالیا در بازی دوم نیمه‌نهایی پیش چشم هوادارانش بلافاصله پس از شروع بازی به گل رسید و در دقیقه 13 نتیجه را 2 برابر کرد تا اینطور به نظر برسد که صعود آنها به فینال قطعی است. پس از به ثمر رساندن گل دوم، کنترل بازی کاملا در اختیار استرالیایی‌ها قرار گرفت و آنها تا پایان نیمه اول، موفق شدند براحتی نتیجه را حفظ کنند. نیمه دوم نیز با برتری استرالیا شروع شد و آنها توپ و میدان را در اختیار داشتند ولی با گذشت 10 دقیقه، کم‌کم امارات موفق شد توپ و میدان را از آن خود کند و چندین خطر بر روی دروازه استرالیا ایجاد کرد که البته راه به جایی نبرد. در پایان استرالیا با نتیجه 2 بر صفر پیروز میدان شد و موفق شد به فینال این دوره از رقابت‌ها صعود کند.

رکورد عجیب استرالیا در جام‌ملت‌ها
2 گلزن تیم‌ملی فوتبال استرالیا در مسابقه دیروز، تعداد گلزن‌های استرالیایی جام‌ملت‌ها‌ را به عدد 10 رساند. استرالیا که تهاجمی‌ترین تیم جام لقب گرفته و 12 گل در 4 مسابقه به ثمر رسانده است، تنها در بازی مقابل کره موفق به گلزنی نشده است. جالب اینکه 3 گل استرالیا را تیم کیهیل و 9 گل دیگر را بازیکنان گلزن این تیم به ثمر رسانده‌اند تا استرالیایی‌ها با 10 بازیکن گلزن رکورد متفاوتی از خود به جای بگذارند. 2 گلزن استرالیا در مسابقه دیروز دفاع وسط و دفاع کناری این تیم بودند.

تمجید رومنیگه از پپ
کارل هاینتس رومنیگه در گفت‌و‌گو با نشریه «کیکر» آلمان با تمجید از تعهد کاری بالای گوآردیولا در بایرن‌مونیخ گفت: پپ سختکوشی باورنکردنی و منحصر به فردی دارد و وقتی بحث به اخلاق کاری می‌کشد او آلمانی‌تر از آلمانی‌هاست. در حالی که بازیکنان پس از بازگشت از سفر طولانی‌مدت خود به استراحت مشغول هستند، گوآردیولا همچنان روی بازی بعدی تیم برنامه‌ریزی می‌کند. وی همچنین درباره شایعات مطرح شده درباره بازگشت احتمالی گوآردیولا به بارسلونا اظهار داشت: پپ هنوز سرمربی بایرن‌مونیخ است و ما به یکدیگر باور داریم. امیدوارم او برای مدت زمان طولانی‌‎تری در بایرن بماند، البته گوآردیولا در این مقطع هنوز درباره احتمال ادامه همکاری در آینده نظری نداده ولی تا زمانی که او و خانواده‌اش بخواهند، می‌توانند در اینجا بمانند. رئیس باشگاه بایرن‌مونیخ در پایان خاطرنشان کرد: مربی منبع ایجاد اضطراب در تیم نیست ولی آرام‌ترین فرد موجود در باشگاه هم نیست. او منصوب می‌شود که تیم را طبق تفکرات اساسی خود به مراحل بالاتر برساند. گوآردیولا که در ابتدای فصل 14-2013 هدایت باواریایی‌ها را برعهده گرفت در همان سال اول این تیم را به قهرمانی بوندس‌لیگا و جام حذفی آلمان رساند و با سرخپوشان مونیخی تا مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا پیش رفت. تیم او در فصل جاری با 11 امتیاز اختلاف قهرمان نیم‌فصل اول بوندس‌لیگا شد.

بررسی قرارداد بازیکنان اتلتیکومادرید و والنسیا از سوی فیفا
پس از بارسلونا و رئال‌مادرید قراردادهای مربوط به بازیکنان کمتر از 18 سال در تیم‌های دیگر از لیگای اسپانیا نیز مورد بررسی فیفا قرار خواهد گرفت. پس از آنکه اعلام شد رئال‌مادرید به خاطر امضای قرارداد با 2 بازیکن ونزوئلایی از سوی فیفا مورد تحقیق قرار خواهد گرفت، اعلام شد باشگاه‌های اتلتیکو مادرید، والنسیا و رایو وایکانو نیز در همین زمینه مورد تحقیق قرار می‌گیرند. با توجه به آنکه باشگاه‌های اروپایی نباید بازیکن زیر سن قانونی را به ترکیب خود اضافه کنند و در صورتی که قصد انجام این کار را دارند باید براساس ضوابط خاصی دست به انجام این کار بزنند، فیفا برای بررسی صحت قراردادهای برخی از باشگاه‌ها طی 5 سال گذشته تحقیقات گسترده‌ای را آغاز کرده است. باشگاه بارسلونا چندی پیش به خاطر امضای قرارداد با بازیکنی زیر سن قانونی از حضور در بازار نقل و انتقالات به مدت یک سال محروم شد. پس از آن اعلام شد رئال‌مادرید نیز تحت پیگرد قرار گرفته و اکنون فیفا اعلام کرده قصد دارد همه قراردادهای باشگاه‌هایی چون والنسیا و اتلتیکومادرید با بازیکنان زیر سن قانونی را مورد بررسی دقیق قرار دهد.


Page Generated in 0/0062 sec