مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران خواستار حمایت از ناوگان کشتیرانی داخلی شد و بر اعمال تعرفههای ترجیحی در عوارض بندری تاکید کرد. محمدحسین داجمر در اینباره به ایسنا گفت: نرخ سوختی که وزارت نفت از ناوگان کشتیرانی دریافت میکند گران است و براساس نرخ آزاد حساب میشود که بحث بر این است حداقل سوختی که به کشتیها میدهند با نرخ ارز مبادلهای دریافت شود. وی بر ارائه سوخت با نرخ ترجیحی و اولویت بهرهبرداری از آن برای جبران خسارت ناشی از تحریمها تاکید کرد. داجمر اضافه کرد: به دلیل اینکه کشورهای غربی ناوگان ایرانی را تحریم کردند، امکان رقابت با شرکتهای کشتیرانی در کشورهای دیگر را نداریم و خیلی از کشورها اجازه ورود به ما نمیدهند. این در حالی است که آنها بهراحتی میتوانند به بنادر ما بیایند. به اعتقاد مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران یکی از راهکارها، اعمال تعرفههای ترجیحی برای شرکتهای داخلی کشتیرانی است. داجمر همچنین درباره لغو تحریم برخی شرکتهای وابسته به کشتیرانی توضیح داد: تعدادی از شرکتهایی که وابسته به کشتیرانی جمهوری اسلامی بودند و عمده آنها در آلمان و تعدادی هم در ایران فعالیت میکنند در تحریم قرار داشتند که به این موضوع اعتراض کرده و سرانجام اعتراضمان پذیرفته شد و آنها از فهرست تحریم خارج شدند. وی گفت: این شرکتها به دخالت داشتن در فعالیتهای موشکی و هستهای متهم شده بودند.