printlogo


کد خبر: 133416تاریخ: 1393/11/20 00:00
خوزستان

فاز اول پست برق مهدیس اهواز به بهره‌برداری رسید‏
اهواز، خبرنگار وطن امروز:‌ به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر انقلاب شکوهمند اسلامی و با حضور پیمان کاظمی‌نژاد، مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان و جمعی از معاونان و مدیران شرکت برق منطقه‌ای خوزستان  فاز اول پست برق 33/230 کیلوولت مهدیس اهواز برقدار شد و به بهره‌برداری رسید. مهدی زیبایی‌فر، معاون طرح‌های توسعه این شرکت در مراسم افتتاحیه این پروژه با ارائه گزارشی از مراحل ساخت آن اظهار داشت: هدف از اجرای این پروژه افزایش ضریب اطمینان و پایداری شبکه برق منطقه شرق اهواز، ایجاد ظرفیت و تامین برق متقاضیان خانگی، صنعتی، تجاری و عمومی و پایداری شبکه در منطقه قلعه کنعان، کانتکس، کوی مهدیس اهواز، کاهش تلفات شبکه انتقال و فوق توزیع  در منطقه و افزایش سطح رضایتمندی ساکنان عزیز این مناطق بوده است. وی افزود: نصب و راه‌اندازی یک دستگاه ترانس 33/230 کیلوولت  از مشخصات این پروژه است که با اعتبار 135 میلیارد ریال آماده و به بهره‌برداری رسیده است. وی همچنین درباره مشخصات خط230 کیلوولت ارتباطی پست مهدیس اظهار داشت: این خط دومداره به منظور ارتباط پست مهدیس با شبکه انتقال و فوق توزیع اجرا شده است. زیبایی‌فر با اشاره به هزینه پروژه خط گفت: اعتبار کل پروژه خط 15 میلیارد ریال بوده که از محل اعتبارات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تامین و پرداخت شده است.گفتنی است همه امور مربوط به طراحی و خدمات مهندسی، همچنین ساخت اکثریت تجهیزات و عملیات اجرایی این پروژه‌ها توسط  شرکت‌های داخلی انجام گرفته است.

شهردار اهواز:
موجب فرار سرمایه نشوید
اهواز، خبرنگار وطن امروز:‌ شهردار اهواز گفت: برنامه‌های شهرداری باید متناسب با شهر و هویت اهواز باشد. هدف ما خدمت به مردم اهواز است. اهواز زیبا و توسعه یافته یکی از خواسته‌های من است. سید خلف موسوی، اهواز را یکی  از مهم‌ترین شهرهای جنوب کشور و حوزه خلیج همیشه فارس عنوان کرد و گفت: اهواز دارای قابلیت‌های فراوان و جزو  8 کلانشهر کشور است که به خوبی معرفی نشده و امیدواریم بتوانیم اهواز را آنگونه که شایسته است به همه بشناسانیم. وی ادامه داد: شهروندان اهوازی اربابان ما هستند و هدف ما کسب رضایت آنان است. ما تلاش می‌کنیم مردم اهواز از عملکرد ما راضی باشند. رضایت مردم از عملکرد شهرداری موجب تقویت روحیه ما می‌شود، یکی از پروژه‌هایی که شهروندان از اجرای آن خرسند هستند، احداث پل شهید دقایقی بود که بارها درباره این پروژه با واکنش مثبت آنها مواجه شده‌ام، مردم به عملکرد خوب و بد ما واکنش نشان می‌دهند. شهردار اهواز با تاکید بر این نکته که همواره تلاش می‌کنیم مطابق نظر مردم کار کنیم، تصریح کرد: مردم شورای شهر را انتخاب کردند و اعضای شورای اسلامی شهر به عبارتی نمایندگان مردم هستند که برنامه‌ریزی‌های شهری را انجام می‌دهند، شهردار هم منتخب شورایی است که توسط مردم انتخاب شده است. ما وظیفه داریم نظرات مردم را پیاده کنیم. وی اظهار داشت: خیلی افراد فقط نارسایی‌های استان را مد نظر قرار می‌دهند که این موجب فرار سرمایه می‌شود. اهواز یکی از زیباترین شهرهای ایران است که اغلب هموطنان در سفرهای نوروزی به آن سفر می‌کنند. میراث معنوی ما شهدای دفاع‌مقدس  هستند که باید همواره مطرح شوند.

افزایش ظرفیت پست برق میانرود شرکت برق منطقه‌ای خوزستان‏
اهواز، خبرنگار وطن امروز:‌ با توجه به افزایش روزافزون مصرف برق در بین مشترکان خانگی و صنعتی و همچنین در راستای پایداری هر چه بیشتر شبکه برق در هنگام اوج مصرف در فصل تابستان امور بهره‌برداری ناحیه شمال با همکاری طرح‌های توسعه برق این شرکت، جهت افزایش ظرفیت پست برق میانرود دزفول یک دستگاه ترانس با فیدرهای مورد نیاز نصب، راه‌اندازی و برقدار شد. شایان ذکر است که ترانس یادشده از طرح‌های مصوب در امور بهره‌برداری ناحیه شمال بوده که با نصب آن در زمان مقرر امکان بارگیری بهتر و پایداری شبکه برق در منطقه میانرود و صفی‌آباد دزفول و نقل و انتقال بار بین پست‌های برق یادشده و کاهش بار پست صفی‌آباد و افزایش ولتاژ شبکه برق مهیا شده است. همچنین  با توجه به اهمیت بالای خطوط انتقال نیرو در شبکه‌های برق و لزوم آمادگی هر چه بیشتر و مطمئن آن در امر انتقال انرژی و به منظور نقل و انتقال بار در ناحیه شمال، تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان شرکت برق منطقه‌ای خوزستان جهت تحقق این مهم در راستای اهداف این شرکت و ایجاد رضایتمندی مردم شریف این ناحیه به‌طور مستمر انجام می‌شود.

 


Page Generated in 0/0059 sec