printlogo


کد خبر: 133422تاریخ: 1393/11/20 00:00
اظهارات تکان‌دهنده پیرهادی، تهیه‌کننده
وقتی «روباه» افخمی را سر بریدند

تهیه‌کننده «روباه» تاکید کرد فیلم‌شان از روز اول جشنواره آماده نمایش بوده و اگر در روز چهارم به نمایش درآمده تصمیم دبیرخانه فجر بوده که باعث شده «روباه» از آرای مردمی حذف شود. تهیه‌کننده فیلم سینمایی «روباه» با انتقاد از متولیان بخش آرای مردمی سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر به مهر گفت: به صراحت اعلام می‌کنم مسؤولان طرح جمع‌آوری آرای مردمی در خانه سینما درباره خروج این فیلم از گردونه آرای مردمی بی‌تدبیری کردند. ما در سینماهای مردمی به وضوح شاهد هستیم که مخاطب با «روباه» ارتباط برقرار می‌کند.  محمد پیرهادی درباره روند اجرای طرح آرای مردمی توسط خانه سینما عنوان کرد: براساس اظهارنظر مسؤولان برگزاری آرای مردمی در خانه سینما، این ادعا وجود دارد که طبق آیین‌نامه فیلم‌هایی که از روز چهارم جشنواره اکران خود را آغاز می‌کنند در آرای مردمی لحاظ نمی‌شوند و مدعی هستند که این مطلب را به مسؤولان برگزاری جشنواره سی‌و‌سوم فیلم فجر نیز اعلام کرده‌اند. وی افزود: براساس این ادعا به دلیل اکران «روباه» از روز چهارم جشنواره، این فیلم از دایره محاسبات آرای مردمی حذف شده است البته من به‌عنوان تهیه‌کننده سینما دلخوری و ناخرسندی خود و عوامل فیلم را از این موضوع به مسؤولان برگزاری جشنواره اعلام کردم.   
مسؤولان درخواست نمایش «روباه» در مراسم افتتاحیه را داشتند
این تهیه‌کننده سینما در پاسخ به اینکه آیا آماده نبودن «روباه» نمایش آن را به روز چهارم انداخته است؟ عنوان کرد: فیلم سینمایی «روباه» طبق تعهدی که به جشنواره فیلم فجر داشتیم تحویل داده شد و شاهد این ادعا هم درخواست مسؤولان برگزاری جشنواره فیلم فجر مبنی بر نمایش این فیلم در مراسم افتتاحیه است. درخواست مسؤولان برگزاری جشنواره فیلم فجر مبنی بر نمایش این فیلم در مراسم افتتاحیه نکته‌ای است که برای اولین بار مطرح می‌کنم و این درخواست حکایت از آماده بودن فیلم دارد بنابراین بهانه آماده نبودن فیلم «روباه» برای نمایش در روزهای نخست جشنواره را از اساس نمی‌پذیرم. تهیه‌کننده فیلم سینمایی «نام‌ها» در پاسخ به این پرسش که اعتراض به خروج این فیلم از آرای مردمی به کجا رسید؟ گفت: طی صحبت‌هایی که با مسؤولان برگزاری جشنواره سی و سوم فجر داشتم آنها هم نسبت به رفتار برگزارکنندگان داوری آرای مردمی معترض بودند.
پیرهادی یادآور شد: با این اوصاف مساله‌ای که به آن اعتراض دارم، مشخصا برگزارکنندگان آرای مردمی هستند که امکان ارزیابی فیلم «روباه» از نگاه تماشاگر را گرفتند. برای ما مهم بود که بدانیم مخاطبان چه نگاهی به این فیلم دارند و چه سطحی از انتظار مخاطب را توانسته‌ایم برآورده کنیم اما خروج «روباه» از گردونه قضاوت مردمی این امکان را از تیم تولید و بویژه بهروز افخمی، کارگردان گرفت. این تهیه‌کننده سینما ادامه داد: امیدوار هستم مسؤولان مربوط به اجرای آرای مردمی برای انجام این مهم در سال‌های آینده درایت به خرج دهند تا دیگر دلخوری‌هایی از این دست پیش نیاید و حق کسی ضایع نشود.
مخاطب با «روباه» ارتباط برقرار می‌کند
پیرهادی در پاسخ به اینکه آیا عمدی در کار بوده است؟ گفت: کلمه عمد را نمی‌توانم به کار ببرم چراکه این بخش به دلیل حساسیت‌های بالایی که دارد از حواشی بسیاری نیز برخوردار است بنابراین به جای کلمه عمد از لغت بی‌تدبیری استفاده می‌کنم. به صراحت اعلام می‌کنم مسؤولان طرح جمع‌آوری آرای مردمی در خروج این فیلم از گردونه آرای مردمی بی‌تدبیری کردند و نبود هماهنگی‌های لازم بین برگزارکنندگان جشنواره فیلم فجر از یک سو و خانه سینما از سوی دیگر باعث بروز چنین اتفاق‌هایی شده است.  تهیه‌کننده فیلم «روباه» در پایان درباره بازخورد تماشاگران از دیدن این فیلم سینمایی گفت: در سینماهای مردمی به وضوح شاهد هستم که مخاطب با «روباه» ارتباط برقرار می‌کند.

«رخ دیوانه» همچنان درصدر آرای مردمی روز هفتم
نتایج نظرسنجی مردمی در هفتمین روز از سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر اعلام شد. به گزارش تسنیم، با شمارش 55477 رای تماشاگران از 241 نوبت نمایش تا روز هفتم جشنواره به ترتیب فیلم‌ «رخ دیوانه» به کارگردانی ابوالحسن داوودی با میانگین امتیاز 3/17، فیلم «عصریخبندان» به کارگردانی مصطفی کیایی با میانگین امتیاز 3/10 و فیلم «کوچه بی‌نام» به کارگردانی هاتف علیمردانی با میانگین امتیاز 2/96 تا این تاریخ به ترتیب رتبه اول تا سوم را به خود اختصاص داده‌اند.
 


Page Generated in 0/0050 sec