printlogo


کد خبر: 133427تاریخ: 1393/11/20 00:00
اخبار

نکونام دستیار کی‌روش می‌شود
جواد نکونام برای آخرین بار با پیراهن تیم‌ملی فوتبال ایران برابر سوئد به میدان خواهد رفت که بازی شماره 150 این بازیکن با پیراهن تیم‌ملی کشورمان است. تیم‌های ملی فوتبال ایران و سوئد در تاریخ یازدهم فروردین ماه سال 94 در استکهلم، پایتخت سوئد به مصاف هم خواهند رفت تا به این ترتیب ملی‌پوشان کشورمان در سفری نوروزی به اروپا به مصاف یاران زلاتان ابراهیموویچ بروند. تیم‌ملی فوتبال سوئد در این دیدار با تیم اصلی خود به مصاف ایران خواهد آمد چرا که این دیدار تدارکاتی در فیفادی برگزار می‌شود. شایعات متعددی درباره اتمام قرارداد کارلوس کی‌روش با تیم‌ملی فوتبال ایران پس از بازی با شیلی و سوئد مطرح شده است اما مساله قطعی ادامه همکاری جواد نکونام با تیم‌ملی به‌عنوان مربی و دستیار کی‌روش در صورت ابقای این سرمربی پرتغالی است. در صورتی که کی‌روش نظر فدراسیون فوتبال را برای سرمربیگری تیم‌ملی فوتبال ایران تا جام‌جهانی 2018 و رسیدن به سرمای مسکو جلب کند، کاپیتان تیم‌ملی ایران این بار در سمت دستیار کی‌روش فعالیت خود را پی می‌گیرد. به گزارش شفقنا، نکته جالب درباره نکونام این است که این بازیکن در دیدار مقابل سوئد که به‌عنوان بازی خداحافظی او محسوب می‌شود، رکورد 149 بازی ملی علی دایی را خواهد شکست، رکوردی که به دلیل حذف تیم‌ملی در جام ملت‌های آسیا به دست نیامد. این درحالی بود که دایی در پیامی خوشحالی خود را برای شکستن این رکورد توسط نکونام ابراز و برای او آرزوی موفقیت کرده بود. نکونام در صورت حضور در بازی با سوئد، تعداد بازی‌های ملی خود را به 150 بازی می‌رساند.

بازداشت احتمالی مدیرسابق پرسپولیس
یک سایت خبری مدعی شد پای یکی دیگر از مدیران سابق پرسپولیس به پرونده تخلفات اخیر این باشگاه باز شده است. «نامه‌نیوز» نوشت: بعد از بازداشت حمیدرضا سیاسی، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به خاطر شکایت اسپانسر قبلی، صحبت از بازداشت و احضار دیگر مدیران مربوط به این باشگاه هم مطرح شد. طبق شنیده‌ها، یکی دیگر از مدیران سابق پرسپولیس نیز بزودی باید پاسخگوی اتهامات خود باشد و احتمالا بزودی بازداشت می‌شود. گفته می‌شود یکی از سرمربیان مطرح سابق پرسپولیس هم برای اینکه از این بازداشت جلوگیری کند، بارها با شاکی پرونده تماس گرفته تا از این شکایت صرفنظر کند اما این اتفاق رخ نداده است.

سقوط 6 پله‌ای نوشاد عالمیان
در تازه‌ترین رده‌بندی پینگ‌پنگ‌بازان جهان خبری از 3 بانوی برتر پینگ‌پنگ ایران نیست. آخرین رده‌بندی پینگ‌پنگ‌ بازان جهان توسط فدراسیون جهانی تنیس روی‌میز اعلام شد که نوشاد عالمیان با 6 پله سقوط در جایگاه 98 قرار گرفت اما بانوان پینگ‌پنگ‌باز ایران به‌دلیل حضور نداشتن در رقابت‌های بین‌المللی، از جدول رده‌بندی حذف شدند. در رده‌بندی بزرگسالان مردان، نوشاد عالمیان 6 پله سقوط کرد و در جایگاه 98 قرار گرفت. نیما عالمیان هم با سقوطی 7 پله‌ای در جایگاه 195 ایستاده است. در این میان افشین نوروزی هم با 8 پله سقوط در جایگاه 199 قرار گرفت.

مشکل جدید ریو برای میزبانی المپیک
با توجه به استعفای مسؤول تحویل زیرساخت‌های ریو برای بازی‌های المپیک و انتقاداتی که به وزیر ورزش برزیل می‌شود، این کشور با مشکلاتی برای میزبانی المپیک روبه‌رو است. ژنرال آزودو سیلوا، مسؤول تحویل زیرساخت‌های میزبان المپیک 2016 ریو 18 ماه قبل از شروع بازی‌ها از پست خود کناره‌گیری کرد. رئیس‌جمهور برزیل در این هفته ‌نامه استعفای سیلوا را دریافت کرد و از تلاش‌های او تقدیر کرد. سیلوا از اکتبر سال 2013 این سمت را قبول کرده بود. گفته می‌شود ادینهو سیلوا قرار است جایگزین آزودو سیلوا شود. به نظر می‌رسد رئیس‌جمهور با کناره‌گیری ادینهو سیلوا می‌خواهد ارتباط‌ها در بخش ورزشی را قدرتمندتر کند. پیش از این انتخاب هیلتون به‌عنوان وزیر ورزش برزیل انتقادات زیادی را از سوی انجمن غیردولتی ورزش برزیل در پی داشت، زیرا او تا به حال مسؤولیت‌های ورزشی کمی را برعهده گرفته بود. این انجمن در اظهاراتی اعلام کرده بود ما خواستار احترام و توجه بیشتر به ورزش برزیل هستیم. معیارها برای انتخاب وزیر جدید مناسب نبوده‌اند و سال‌هاست که وزیر ورزش با توجه به مسائل سیاسی انتخاب می‌شود.


Page Generated in 0/0040 sec