printlogo


کد خبر: 133471تاریخ: 1393/11/20 00:00
نبض جامعه

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر‌ اعلام کرد
رشد 20درصدی  مصرف محرک‌ها
شیوع و مصرف مت‌آمفتامین‌ها در کشور از 5 به 25 درصد رسیده و باید تلاش کنیم با مصرف‌کنندگان این مواد رفتار علمی صحیح داشته باشیم. ایسنا در این باره نوشت: پرویز افشار، معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر در همایش کاهش آسیب‌های ناشی از مصرف مواد مت‌آمفتامین عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران در زمینه کاهش آسیب بویژه کاهش آسیب مواد مخدر خدمات ارزشمندی داشته و عمر ارائه این خدمات در ایران به
1/5 دهه می‌رسد. وی خاطرنشان کرد: ایران نیز مانند همه کشورهای دنیا در حال حاضر شاهد تغییر مواد مصرفی از سنتی به صنعتی و همچنین مصرف مواد مت‌آمفتامین است و مصرف این مواد صنعتی و شبه مت‌آمفتامین‌ها امروزه بلای جهانی به شمار می‌رود. به گفته معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر، شیوع و مصرف مت‌آمفتامین‌ها در کشور از 5 به 25 درصد رسیده و باید تلاش کنیم با مصرف‌کنندگان این مواد رفتار علمی صحیح داشته باشیم.

سبد امنیت غذایی به معلولان نرسید!
رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان از نحوه توزیع بسته‌های امنیت غذایی دولت انتقاد کرد.علی‌همت محمودنژاد، رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان در این باره به مهر گفت: خط فقر برای خانواده‌های غیرمعلول یک‌میلیون و 250 هزار تومان (توسط نمایندگان مجلس) تعیین شده و با توجه به اینکه هزینه نگهداری یک معلول در خانواده بسیار زیاد است به همین دلیل خط فقر برای این افراد تا 2 میلیون و 250 هزار تومان می‌رسد. وی اظهار داشت: این در حالی است که خانواده معلولان با درآمد بسیار کمتر از این مبلغ از دریافت سبد امنیت غذایی محروم هستند. رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان بیان داشت: براساس بخشنامه در حال اجرای وزارت رفاه، چنانچه سرپرست خانواده معلول، دارای دفترچه بیمه تامین اجتماعی و حداقل حقوق و دستمزد 709 هزار تومان باشد و همچنین یک خودروی پیکان به نام وی ثبت شده باشد از گرفتن سبد امنیت غذایی محروم است.

مؤسس فرقه انحرافی عرفان «حلقه»  در ایستگاه آخر
محمدعلی طاهری، موسس فرقه انحرافی عرفان کیهانی یا حلقه، ششم اسفند امسال به اتهام افساد فی‌الارض از طریق منحرف کردن افراد در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی احمدزاده محاکمه می‌شود.سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی، وکیل مدافع طاهری در این باره به تسنیم گفت: اتهام طاهری افساد فی‌الارض از طریق منحرف کردن افراد بود که دادگاه آن قسمت را توهین به مقدسات درنظر گرفت و 5 سال حبس داد. همچنین دادگاه پول‌های گرفته شده بابت برگزاری کلاس‌ها را تحصیل مال از طریق نامشروع در نظر گرفت و وی را به پرداخت 900 میلیون تومان محکوم کرد. بخش دیگر اتهامات وی، فرادرمانی و دخالت در امور پزشکی بود که در این بخش نیز به جزای نقدی 6 تا 7 میلیون تومانی محکوم شد که این احکام در دادگاه تجدیدنظر استان قطعی شده است. وکیل مدافع موسس فرقه انحرافی عرفان کیهانی یا حلقه درباره محاکمه موکلش به اتهام افساد فی‌الارض گفت: در ارتباط با این اتهام دلیل جدیدی در پرونده وجود ندارد و وی نیز صراحتا عنوان کرده منکر هیچ یک از ضروریات دین نیست و خودش هم قبول دارد که برداشت‌هایی داشته که اشتباه بوده است و امیدوارم بتوانیم در دادگاه وی را تبرئه کنیم و دادگاه به همان 5 سال حبس قناعت کند.

همراهی چهره‌ها با کاروان‌های «سرزمین برادری»
دبیر «اتحادیه بین‌المللی امت واحده» اهداف و ویژگی‌های سفر کاروان «ایران، سرزمین برادری» را تشریح کرد. به گزارش«وطن امروز» سیدسلیم غفوری، دبیر اتحادیه بین‌المللی امت واحده  ایده کاروان «ایران، سرزمین برادری» را مربوط به زمان بعد از «سفرسوریه» دانست و گفت:«تجربه موفق همراهی جمعی از هنرمندان و اساتید بنام دانشگاه با کاروان «زائران صلح سوریه» باعث شد با امیدواری بیشتری به استفاده از ظرفیت هنرمندان و نخبگان و چهره‌های مردمی بیندیشیم». وی اعضای کاروان را نماینده قشرهای گوناگون مردم دانست و خاطرنشان کرد: «نمایاندن هویت ملی مشترک و حفظ پی‌رنگ اسلامی، جزو نکاتی بود که برای این کاروان و ترکیب اعضای آن مدنظر داشتیم».


Page Generated in 0/0049 sec