printlogo


کد خبر: 133511تاریخ: 1393/11/21 00:00
نبض جامعه

معاون وزیر آموزش‌وپرورش‌اعلام کرد
اعزام 2هزار و600 دانش‌آموز به عمره
2هزار و600 دانش‌آموز از اواخر بهمن ماه تا اسفند ماه سال جاری به حج عمره اعزام می‌شوند. حمیدرضا کفاش، معاون پرورشی وزارت آموزش‌وپرورش درباره اعزام دانش‌آموزان به عتبات عالیات و حج عمره اظهار کرد: زمینه اعزام 5 هزار دانش‌آموز به عتبات عالیات در مرحله اول از اوایل بهمن ماه فراهم شده است. وی به مهر افزود: تعداد 2هزار و600 دانش‌آموز از اواخر بهمن ماه تا اسفند ماه سال جاری  به حج عمره اعزام می‌شوند. معاون پرورشی وزارت آموزش‌وپرورش تصریح کرد: دانش‌آموزان برای اعزام به زیارت حج عمره باید ثبت‌نام کنند، اگر در استانی ثبت‌نام‌ها بیش از ظرفیت باشد طبق معیار‌های برتری دانش‌آموز در فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی انتخاب می‌شود. وی اظهار داشت: دانش‌آموزان مبلغ یک‌میلیون تومان برای اعزام به عتبات عالیات پرداخته‌اند و سفر آنها به صورت هوایی انجام می‌شود و یک هفته طول می‌کشد.

تصادف، رکورددار پرونده‌های پزشکی قانونی
رئیس سازمان پزشکی قانونی بیشترین پرونده‌های ارجاعی به سازمان تحت امرش را اعلام کرد. احمد شجاعی، رئیس سازمان پزشکی قانونی درباره بیشترین پرونده‌های ارجاعی به سازمان پزشکی قانونی اظهار کرد: روزانه پرونده‌های متعددی به مراکز پزشکی قانونی سراسر کشور ارجاع می‌شود اما به طور کلی می‌توان گفت تصادفات رانندگی و نزاع در صدر پرونده‌های ارجاع شده به پزشکی قانونی هستند و عمده وقت کارشناسان ما صرف رسیدگی به این پرونده‌ها می‌شود. وی همچنین درباره شمار پرونده‌های ارجاعی به پزشکی قانونی نیز به ایسنا گفت: سالانه نزدیک به 5 میلیون پرونده به پزشکی قانونی ارجاع می‌شود و هم‌اکنون نیز به بیش از 3 میلیون پرونده در پزشکی‌قانونی رسیدگی شده است. گفتنی است در سال 92، 17 هزار و 994 تن در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، از میان کشته‌شدگان 4 هزار و 89 نفر را زنان و 13 هزار و 905 نفر را مردان شامل می‌شدند، همچنین در این سال 315 هزار و 719 نفر نیز در حوادث رانندگی دچار مصدومیت شده و به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند. در بحث پرونده‌های نزاع نیز 607 هزار و 349 پرونده در این‌باره در پزشکی قانونی تشکیل شده است.

واکنش ابتکار به اعتراض دوستداران محیط زیست
معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست نسبت به اعتراض دوستداران محیط‌زیست به واگذاری آشوراده برای طرح‌های گردشگری واکنش نشان داد و از حمایت  گردشگری طبیعی نه تنها در آشوراده که در کل کشور خبر داد. معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط‌زیست در این باره به مهر گفت: سیاست سازمان محیط‌زیست در قبال آشوراده مشخص است و این سیاست‌ها توسط معاون محیط طبیعی سازمان به معترضان طرح واگذاری بخش‌هایی از جزیره آشوراه به گردشگری طبیعی به طور کامل برای چندمین بار توضیح داده شده است. به گفته وی، گردشگری طبیعی در جزیره آشوراده در چارچوب قوانین و مقررات و استاندارد‌های زیست‌محیطی اجرا می‌شود. وی تصریح کرد: متخصصان، کارشناسان و فعالان محیط‌زیست اطمینان داشته باشند خارج از سیاست‌های سازمان محیط‌زیست که همانا حفاظت از محیط‌زیست و طبیعت منطقه و حیات وحش آن است اتفاقی در آشوراده نمی‌افتد. ابتکار اظهار داشت: اما در چارچوب استانداردهای زیست محیطی نه تنها در آشوراده که در کل کشور طرح‌های گرشگری طبیعی را دنبال خواهیم کرد.
 


Page Generated in 0/0052 sec