printlogo


کد خبر: 133541تاریخ: 1393/11/21 00:00
چهارگوشه

فرار50 درصد صهیونیست‌ها از خدمت سربازی
رئیس بخش تامین نیروی انسانی ارتش اسرائیل فاش کرد حدود 50 درصد از اسرائیلی‌ها از خدمت در ارتش گریزانند. ژنرال هگای توپولنسکی، در یک کنفرانس اقتصادی در تل‌آویو گفت: براساس ارزیابی‌های ما، حدود50 درصد از اسرائیلی‌ها در ارتش خدمت نمی‌کنند. نیمی از این تعداد مشمول خدمت الزامی نمی‌شوند اما نیمی دیگر به دلایل مختلف از خدمت در ارتش فرار می‌کنند. این ژنرال اسرائیلی توضیح داد
600 هزار نفر در ارتش خدمت می‌کنند که از این تعداد 400 هزار نفر نیروی احتیاط هستند.

نخست‌وزیر سابق تایلند ممنوع‌الخروج شد
هیأت حاکمه نظامی تایلند روز دوشنبه اعلام کرد نخست‌وزیر سابق این کشور به علت در پیش بودن تفهیم اتهام او در پرونده مرتبط با برنامه پرداخت یارانه به برنج‌کاران، ممنوع‌الخروج شده است. بنا بر اعلام رسانه‌های محلی، یینگلاک شیناواترا قصد داشت این هفته به هنگ‌کنگ، چین و انگلیس برود اما هیأت حاکمه نظامی به دستور دادستان کل او را ممنوع‌الخروج کرده است. اگر دادگاه به مجرم بودن شیناواترا در برنامه پرداخت یارانه به برنج‌کاران رأی بدهد، تا 10 سال زندان در انتظار او خواهد بود.

کلینتون از مکزیکی‌ها عذرخواهی کرد
بیل کلینتون، رئیس‌جمهور سابق آمریکا یکشنبه گذشته طی سخنانی در پایتخت مکزیک با ابراز تاسف نسبت به وجود مشکلات متعدد در حوزه قاچاق مواد مخدر در این کشور، به دلیل نقش منفی کشورش در بدتر شدن این شرایط در مکزیک از مقامات آن عذرخواهی کرد. در گذشته باندهای قاچاق تنها از راه‌های هوایی و دریایی برای انتقال اجناس خود استفاده می‌کردند، از زمانی که واشنگتن این راه‌ها را کنترل کرد قاچاقچیان مجبور به استفاده از راه‌های زمینی شدند؛ به همین دلیل امروز مکزیک تبدیل به گذرگاهی برای قاچاقچیان شده است.

کری غیرموثرترین وزیر خارجه آمریکا
گروهی از استادان دانشگاه‌های آمریکا با شرکت در یک نظرسنجی انجام‌شده از سوی مجله فارین پالیسی، عنوان کردند جان کری غیرموثرترین وزیر خارجه آمریکا در نیم قرن اخیر است. این نظرسنجی با شرکت استادان دانشگاه 25 دانشکده تخصصی سیاست خارجی در سراسر آمریکا انجام شد. در این نظرسنجی، هنری کیسینجر که در زمان ریاست‌جمهوری ریچارد نیکسون و جرالد فورد، وزیر امور خارجه آمریکا بود توانست با کسب 21/32 درصد آرا عنوان تاثیرگذارترین وزیر خارجه آمریکا را کسب کند.

حمله بوکوحرام به زندانی در نیجریه
جنگجویان گروه تروریستی بوکوحرام، صبح دوشنبه به زندان دیفا در جنوب شرق نیجر نزدیک مرز نیجریه حمله کردند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، این حمله به شکست انجامید و ارتش، دیفا را محاصره کرده است.  بوکوحرام روز یکشنبه نیز به دیفا حمله کرده بود. وزیر دفاع نیجر از کشته شدن 109 عضو بوکوحرام، 4 نظامی و یک غیرنظامی خبر داد. این حملات در حالی روی داد که پارلمان نیجر، دیروز مداخله نظامیان نیجری را برای مقابله با بوکوحرام در کنار ارتش‌های چاد و کامرون تصویب کردند.

لیبرمن از خشم به خود می‌پیچد
3 هفته پس از حمله انتقام‌جویانه حزب‌الله به نیروهای اشغالگر در مزارع شبعای لبنان، «آویگدور لیبرمن» هنوز از خشم به خود می‌پیچد. وزیر خارجه رژیم صهیونیستی علنا از اینکه رژیم اسرائیل ناتوان از واکنش نشان دادن به حمله حزب‌الله ـ که دست کم باعث اسارت 16 سرباز و یک فرمانده صهیونیست و اسارت یک سرباز دیگر شد ـ است، ابراز خشم می‌کند و این عجز را غیر قابل تحمل می‌خواند. شبکه المیادین، به انتشار انتقادهای لیبرمن از  عملکرد نظامی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل پرداخت. او در جریان جنگ اخیر غزه گفته بود: «با وجود ۵۰ روز جنگ، حماس در قدرت باقی‌مانده و به تولید موشک‌ها ادامه می‌دهد». حالا هم لیبرمن می‌گوید واکنش اسرائیل به حزب‌الله باید مانند واکنش اردن به سوزانده شدن خلبان این کشور باشد.
 


Page Generated in 0/0051 sec