printlogo


کد خبر: 133560تاریخ: 1393/11/23 00:00
اخبار

رهبری، توطئه غرب در مذاکرات 1+5 را به هم ریخت
آیت‌الله سیداحمد خاتمی پیش از ظهر دیروز در راهپیمایی 22 بهمن تبریز با بیان اینکه طی روزهای اخیر مسؤولان آمریکایی لجن‌پراکنی‌های زیادی کردند و در پی تحقیر ملت بزرگ ایران هستند، گفت: آمریکا بداند توان تحقیر ملت ایران را ندارد و ملت عاشورایی درس عزت را از حسین (ع) آموخته و شعارش هیهات مناالذله است. به گزارش فارس، وی گفت: می‌خواهند با تحریم ملت ایران را خسته کنند و این در حالی است که ملت ایران دشمنان خود را خسته کرده و می‌کند و خود هیچگاه خسته نخواهد شد. امام جمعه موقت تهران بیان کرد: در عرصه مذاکرات هسته‌ای‌، مذاکرات به بخش حساس خود رسیده است و آمریکا و 1+5 به دنبال فریب بزرگ توافق دو مرحله‌ای بودند که در مرحله اول کلیات و سپس جزئیات بود تا به اهداف خودشان در مرحله اول رسیده و زیر تمام توافقات بزنند. خاتمی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند «مذاکرات باید یک مرحله‌ای باشد و ابتدا تمام تحریم‌ها لغو شود» ادامه داد: رهبر معظم انقلاب توطئه آنها را بر هم ریخت، چرا که آمریکایی‌ها نشان داده‌اند به قول و قرار خود پایبند نیستند.

عدم اعتماد به آمریکا در شعارهای امروز مردم دیده می‌شود
معاون اول قوه قضائیه در حاشیه مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: تفاوتی که راهپیمایی امسال با سال‌های گذشته دارد این است که مردم ما امروز با تمام وجود لمس کرده‌اند که نمی‌توان به دشمن ستیزه‌‌جویی مانند آمریکا اعتماد کرد. به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه در حاشیه مراسم راهپیمایی 22 بهمن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تفاوتی که راهپیمایی امسال با سال‌های گذشته دارد این است که مردم ما امروز با تمام وجود لمس کرده‌اند که نمی‌توان به دشمن ستیزه‌‌جویی مانند آمریکا اعتماد کرد. وی افزود: این واقعیت در تمام شعارها و گفته‌های مردم قابل لمس است و همه آن را می‌بینند.

ایران در مذاکرات هسته‌ای  دستش را بالا نخواهد برد
علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا توافق در ماه مارس صورت می‌گیرد، گفت: بنده بسیار امیدوار هستم ولی پیش‌بینی درباره این مساله سخت است. صالحی افزود: با توجه به جمع‌بندی اطلاعات و تحلیل‌هایی که به ما می‌رسد راهی جز تعامل وجود ندارد و البته راه دیگری نیز متصور نیست، زیرا راه‌های دیگر هیچ کدام برای ما مناسب نخواهند بود و جمهوری اسلامی تا انتها این راه را پیش گرفته و مقام معظم رهبری در چند روز اخیر مواضع جمهوری اسلامی را روشن فرموده است. رئیس سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: ایران یک مذاکره‌ با عزت را دنبال می‌کند و ایرانی که 35 سال همه مشکلات را تحمل کرده است، دستش را بالا نخواهد برد. وی با تاکید بر اینکه حاکمیت و منافع ملی برای نظام و ملت یک اصل است، گفت:  اعضای تیم مذاکره‌کننده از این حاکمیت و منافع ملی دفاع می‌کنند و ملت ایران یقین داشته باشند با سربلندی از این گردنه عبور خواهیم کرد.
 


Page Generated in 0/0058 sec