printlogo


کد خبر: 133568تاریخ: 1393/11/23 00:00
گزارش میدانی «وطن امروز» از حضور پرشور خانواده‌ها در راهپیمایی 22 بهمن
طلوع فجر 36 در افق سیل خروشان خانواده‌ها

گروه اجتماعی: روز گذشته و همزمان با 22بهمن‌ماه، پایتخت و سراسر کشور حال و هوای دیگری داشت، حضور پرشور خانواده‌ها و مدیران باعث شد بار دیگر تصاویر زیبایی از همدلی و وحدت اقشار گوناگون جامعه به وجود آید. سالگرد پیروزی انقلاب در پایتخت با شور و شوقی خاص برگزار شد و همه آحاد مردم زیر بارش باران مسیر راهپیمایی را طی کردند و حضور سازمان‌ها و دستگاه‌های گوناگون در کنار افراد شرکت‌کننده در این مراسم باشکوه، حواشی بسیار جالبی را در سالگرد سی و ششمین پیروزی انقلاب رقم زد.
گرمای حضور خانوادگی در سرمای زمستانی
حضور خانوادگی شهروندان یکی از ویژگی‌های مهم این مراسم بود. بسیاری از پدران و مادران به همراه فرزندان و کودکان خردسال خود در این مراسم شرکت کردند و با این حضور، سرمای زمستان به گرمای حضور در کنار خانواده تبدیل شد.
بفرمایید چای صلواتی با نان سنگک کنجدی
اما در میان حضور پرشور خانواده‌ها بسیاری از نانواها در خیابان‌های اطراف دانشگاه تهران با پخش نان سنگک صلواتی از راهپیمایی‌کنندگان پذیرایی کردند در این میان چادرهای مردمی پذیرایی صلواتی هم با چای و کیک در غرفه‌های خود را روی خانواده‌ها گشودند.
نمایشگاه دستاوردهای انقلاب در مسیر
وزارتخانه‌های نفت و بازرگانی با برپایی نمایشگاه‌هایی در مسیرهای منتهی به میدان آزادی دستاوردهای بومی وزارتخانه خود را در طول 36 سال گذشته در معرض دید عموم قرار دادند و بسیاری از مردم هم ضمن بازدید از این نمایشگاه‌ها، شبهات خود را در قالب پرسش‌هایی از مدیران این وزارتخانه‌ها مطرح کردند. علاوه بر این، سازمان‌ها و نهاد‌های فرهنگی و اجتماعی هم روز گذشته حضوری پررنگ داشتند.
انجام مشاوره حقوقی در راهپیمایی
از دیگر برنامه‌های جانبی که روز گذشته و در جریان راهپیمایی 22بهمن توسط بسیج کانون وکلا انجام شد برپایی غرفه‌هایی برای مشاوره حقوقی به مراجعه‌کنندگان بود. افراد با مراجعه به این غرفه‌ها می‌توانستند به‌صورت رایگان از مشاوره حقوقی در هر زمینه‌ای بهره‌مند شوند.
نامه رهبرم را می‌رسانم
از جمله برنامه‌های جانبی که همزمان با راهپیمایی 22بهمن انجام و با استقبال جوانان روبه‌رو شد ثبت‌نام کمپین «نامه رهبرم را می‌رسانم» بود. این اقدام که توسط شهریاران جوان منطقه15 صورت گرفت با استقبال چشمگیر جوانان مواجه شد. علاقه‌مندان با تکمیل اطلاعات در این کمپین ثبت‌نام کردند تا محصولات فرهنگی مرتبط با این موضوع را در فضای مجازی منتشر کنند.
برپایی چادر سلامت
اما افراد شرکت‌کننده در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن می‌توانستند ضمن عبور از مسیرهای راهپیمایی وضعیت سلامت خود را نیز کنترل کنند. برپایی چادرهای سلامت هلال احمر در کنار شهرداری تهران زمینه انجام معاینات رایگان پزشکی و کنترل قند و فشار خون را برای افراد فراهم آورده بود.
نقاشی و کاریکاتور از چهره‌ها
یکی از شلوغ‌ترین غرفه‌های مسیر راهپیمایی روز گذشته مربوط به معاونت فرهنگی - اجتماعی دانشگاه هنر بود که با اقدامی ابتکاری از چهره مراجعه‌کنندگان کاریکاتور می‌کشیدند و به عنوان هدیه به افراد می‌دادند. در این غرفه نقاش چهره کودکان هم طرفداران خاص خود را داشت که اصرار فراوان فرزندان، پدر و مادرها را به این غرفه‌ها می‌کشاند تا پرچم 3 رنگ ایران بر چهره کودکان نقش بندند.
نمایشگاه حجاب و عفاف
تاکید بر حجاب اسلامی و ترویج فرهنگ عفاف در جامعه از دیگر حواشی حضور خانواده‌ها در راهپیمایی 22 بهمن امسال بود، برپایی غرفه‌هایی برای ارائه انواع چادر و مقنعه متناسب با سبک زندگی ایرانی – اسلامی از جمله این برنامه‌ها بود که از قضا با استقبال خانواده‌ها بویژه زنان و دختران جوان همراه شد. در این غرفه‌ها زنان و دختران با انواع و اقسام چادر‌ها و دوخت‌های متنوع و گوناگون آشنا شده و حتی می‌توانستند در حاشیه راهپیمایی برای خود چادر مناسبی هم تهیه کنند.
 نذر فرهنگی در راهپیمایی
اما از دیگر حاشیه‌های جالب راهپیمایی روز گذشته در پایتخت برپایی غرفه‌های متعدد فرهنگی  توسط نهاد‌ها و دستگاه‌های گوناگون بود که هر یک از آنها سعی داشتند محصولات فرهنگی یا برنامه‌ای خاص را ترویج دهند مانند غرفه کوچکی که روز گذشته با عنوان نذر فرهنگی در صدد گسترش کارهای خیر و انجام اعمال خیرخواهانه بزرگ بود.
 خط سفید در مسیر راهپیمایی
یکی از برنامه‌هایی که همزمان از سوی پلیس راهور و شهرداری پایتخت در حال اجراست پروژه خط سفید است که روز گذشته جای خود را در میان راهپیمایی هم باز کرد و غرفه‌های متعددی برای بهبود فرهنگ ترافیک در این مسیر برپا شد. در این غرفه‌ها تصاویری از چگونگی اجرای طرح جدید پلیس راهور با مشارکت شهرداری تهران در معرض دید عموم قرار گرفته بود تا راهپیمایان بیشتر و بهتر با ابعاد گوناگون این طرح آشنا شوند.
دانش‌آموزان تعطیل نبودند
به‌طور طبیعی در روزهای تعطیل، مدارس هم تعطیل هستند اما روزگذشته تعدادی زیادی از دانش‌آموزان از مدارس گوناگون به همراه اولیا و معلمان خود در راهپیمایی شرکت داشتند. از نکات ویژه راهپیمایی 22 بهمن امسال حضور چشمگیر دانش‌آموزان با حجاب‌های اسلامی و چفیه‌های دوران دفاع مقدس بر گردن و همچنین منقش کردن صورت‌های برخی دانش‌آموزان به پرچم مقدس کشورمان بود که مورد توجه عکاسان و فیلمبرداران گوناگون قرار گرفت.


Page Generated in 0/0079 sec