printlogo


کد خبر: 133569تاریخ: 1393/11/23 00:00
نبض جامعه

معاون حج سازمان حج و زیارت‌ مطرح کرد
اعلام اولویت‌های جدید عمره از ۲۵ بهمن
از ۲۵ بهمن‌ماه جاری ثبت‌نام جدید زائران عمره آغاز و از اولویت‌های ۳۵۰ تا ۴۰۰ دعوت به ثبت نام می‌شود. ناصر خدرنژاد، معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه ثبت‌نام مرحله دوم از ۱۶ بهمن ماه آغاز شده است، افزود: با گذشت چندین روز از ثبت‌نام مرحله دوم عمره ظرفیت کاروان‌های نوروزی به پایان رسید و از روز ۲۵ بهمن‌ماه به بعد ثبت‌نام جدید برای اعزام‌های اواسط فروردین به بعد آغاز می‌شود.وی ضمن اعلام اولویت‌های جدید ثبت‌نام تاکید کرد: در مرحله جدید اولویت‌های تا ۳۵۰ دعوت به ثبت‌نام شدند و از روز شنبه هفته آینده متقاضیان دارای اولویت ۳۵۰ تا ۴۰۰ می‌توانند برای ثبت‌نام در کاروان‌ها به سایت سازمان حج مراجعه کنند. معاون سازمان حج و عمره سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه مرحله دوم اعزام زائران از ۲۱ اسفند آغاز و تا ۲۷ خرداد سال آینده ادامه دارد، به مهر گفت: زمان اعزام اولویت‌های جدید از ۱۶ فروردین ۹۴ خواهد بود. به گفته خدرنژاد، در صورت تکمیل نشدن ظرفیت کاروان‌های عمره احتمال اعلام اولویت‌های بعدی نیز وجود دارد که پس از ثبت‌نام‌های جدید دراین باره تصمیم‌گیری خواهد شد.

سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد
مرگ یکهزار و500 نفر در حوادث کار
در 9 ماهه سال‌جاری یکهزار و ۵۰۶ نفر در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست داده‌اند. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات یکهزار و ۵۵۹ نفر بود، 4/3 درصد کاهش یافته است. به گزارش «وطن امروز»، پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: در 9 ماهه سال جاری یکهزار و ۵۰۶ نفر در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست داده‌اند. از کل تلفات حوادث کار در 9 ماهه امسال یکهزار و ۴۹۴  نفر مرد و ۱۲ نفر زن بودند، این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل یکهزار و ۵۳۹ مرد و ۲۰ زن در حوادث کار جان خود را از دست دادند. براساس این گزارش، در این مدت استان‌های تهران با ۳۶۴، خراسان رضوی با ۱۲۰ و اصفهان با ۱۱۲ نفر بیشترین و استان‌های کهگیلویه و بویراحمد با ۵، خراسان شمالی با ۸ و ایلام و خراسان جنوبی هر کدام با ۹ فوتی کمترین آمار تلفات حوادث کار را داشته‌اند. طبق آمارهای موجود در حوادث کار 9 ماهه امسال سقوط از بلندی با 5/45 درصد بیشترین علت مرگ در حوادث کار را به خود اختصاص می‌دهد. پس از آن اصابت جسم سخت با 1/22 و برق‌گرفتگی با 1/15 درصد بیشترین دلایل مرگ در حوادث کار را دربرمی‌گیرند. به بیان دیگر از کل تلفات حوادث کار 9ماهه امسال ۶۸۵ نفر به دلیل سقوط از بلندی، ۳۳۳ نفر بر اثر برخورد جسم سخت، ۲۲۸ نفر به دلیل برق‌گرفتگی، ۷۲ نفر به دلیل کمبود اکسیژن، ۵۸ نفر بر اثر سوختگی و ۱۳۰ نفر به دلیل سایر موارد جان خود را
از دست داده‌اند.

جزئیات پرداخت عیدی فرهنگیان
فرهنگیان امسال ۶۰۳ هزار و ۵۰۰ تومان عیدی و پاداش آخر سال می‌گیرند و معلمان حق‌التدریس نسبت به ساعات تدریس عیدی دریافت می‌کنند. محمد فاضل، مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش، درباره اجرای طرح تبلیغات در مدارس که چندی پیش از سوی وزیر آموزش‌وپرورش مطرح شد، اظهار کرد: کارگروهی در آموزش‌وپرورش برای پیگیری این طرح تشکیل شده است.وی به مهر افزود: طرح اجرای تبلیغات در مدارس درحال بررسی توسط این کمیته است. اجرای این طرح بستگی به نتیجه مطالعات و بررسی‌ها دارد. ممکن است به نتیجه‌ای برسیم که این طرح اجرا نشود. مدیرکل دفتر وزیر آموزش‌وپرورش درباره پرداخت عیدی فرهنگیان، تصریح کرد: پرداخت عیدی فرهنگیان باید از سوی دولت صورت گیرد. به گفته وی، طبق مصوبه هیات دولت، مبلغ ثابت ۶ میلیون و ۳۵ هزار ریال به نسبت مدت خدمت تمام وقت در سال ۱۳۹۳ به عنوان پاداش آخر سال (عیدی) در بهمن ماه سال جاری از محل بودجه مصوب دستگاه‌های اجرایی پرداخت می‌شود. خدمت نیمه وقت بانوان از لحاظ اجرای این تصویب‌نامه، تمام وقت محسوب می‌شود و معلمان حق‌التدریس نسبت به ساعات تدریس، مشمول این تصویب‌نامه خواهند بود.


Page Generated in 0/0056 sec