printlogo


کد خبر: 133570تاریخ: 1393/11/23 00:00
سلامت

رئیس مرکز درمان ناباروری رویش هلال:
3 میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارد
آمارهای رسمی نشان می‌دهد بیش از 3 میلیون زوج نابارور در کشور داریم که متاسفانه خیلی از آنها به دلیل نداشتن آگاهی از روش‌های درمان ناباروری و همچنین هزینه‌های درمان، در حسرت بچه‌دار شدن مانده‌اند. حمید چوبینه، رئیس مرکز درمان ناباروری رویش هلال، از این مرکز به عنوان یکی از قطب‌های درمان ناباروری در کشور نام برد و گفت: از ابتدای راه‌ا‌ندازی این مرکز تاکنون، بیش از 3 هزار زوج نابارور برای درمان به مرکز رویش هلال مراجعه کرده و از خدمات تخصصی ما استفاده کرده‌اند. این متخصص بیولوژی تولیدمثل درباره اهداف راه‌اندازی مرکز رویش هلال، به مهر اظهار داشت: هدف از ایجاد این مرکز به دو موضوع نیازها و توانمندی‌های موجود در کشورمان مربوط می‌شود. نیاز اول اینکه حدود 3 میلیون زوج نابارور در کشور داریم که همه اینها به‌نوعی نیازمند درمان هستند و هر اقدامی در این زمینه صورت گیرد مفید خواهد بود. نیاز دیگر اینکه امروزه علوم، بسیار به هم وابسته هستند. به طور مثال جهت جلوگیری از بروز اختلالات ژنتیکی و کروموزومی یا حتی برای انتخاب جنسیت قبل از انتقال جنین (قبل از لانه‌گزینی جنین در رحم مادر) با استفاده از همین تکنیک‌های کمک درمان ناباروری و روش PGD هم می‌توان از تولد فرزندانی با اختلالات شناخته شده کروموزومی و ژنتیکی (بویژه در خانواده‌هایی که مستعد بروز یک اختلال هستند) جلوگیری کرد و هم اینکه می‌توان برای خانواده‌هایی که چند فرزند از یک جنس دارند و متمایل به داشتن فرزند دیگری از جنس مخالف هستند، اقدام کرد.

اجرای مرخصی ۹ ماهه زایمان از سال ۹۴
مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران، از اجرای مرخصی ۹ ماهه زایمان از سال آینده خبر داد. محمدتقی خسروانی‌مقدم، مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران با اعلام این خبر به مهر گفت: افزایش مرخصی زایمان سال گذشته به تصویب رسید اما تاکنون ابلاغ نشده است. وی با اشاره به اینکه تامین اجتماعی اعتبار کافی برای اجرای این قانون را ندارد، بیان داشت: افزایش مرخصی زایمان نیاز به اعتبار ویژه‌ای دارد که باید از سوی دولت تامین شود و دلیل تاخیر در اجرای آن نیز همین موضوع است که امیدواریم در سال آینده اعتبارات مورد نیاز تامین شود. مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران تاکید کرد: افزایش مرخصی زایمان از ۶ به ۹ ماه جزو قوانین دولت و مصوبه است و باید اجرایی شود برهمین اساس بزودی ابلاغ و در مراکز تامین اجتماعی از سال ۹۴ اجرایی خواهد شد. این درحالی است که مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی چندی قبل عنوان کرده بود ۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای مرخصی ۹ ماهه زایمان نیاز است و اجرای این قانون منوط به تخصیص اعتبار است.

معاون وزیر بهداشت خبر داد
کمبود 26 هزار تخت بیمارستانی در تهران
در استان تهران 26 هزار تخت کمبود داریم به‌طوری که در شهرهای شرقی استان تهران بشدت کمبود تخت وجود دارد و بیش از غرب آن است.  به گزارش «وطن امروز» محمد آقاجانی، معاون درمان وزارت بهداشت در افتتاح بخش‌های جدید بیمارستان امام حسین(ع)، گفت:‌ باوجود تلاش‌هایی که پس از انقلاب در حوزه آموزش پزشکی، شبکه بهداشت، تولیدات علمی و دارویی شده اما در خدمت‌رسانی به مردم در حوزه درمان با کاستی‌هایی مواجه بوده و هستیم. معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌ها ارتقای کیفی خدمات هتلینگ در بیمارستان‌های دولتی بوده، گفت: این حوزه از نقاط ضعف ما بود که در قالب این طرح اکنون 2 میلیون و 100 هزار متر مربع در حال بازسازی است. این بازسازی در قالب 80 هزار تخت در 560 بیمارستان کشور بوده که یک میلیون مترمربع آن به اتمام رسیده است. آقاجانی افزود: 80 درصد کل پروژه پیشرفت داشته، 30 هزار تخت نوسازی و بقیه تخت‌ها مورد بازسازی قرار می‌گیرند. وی بر مشارکت خیرین در حوزه سلامت تاکید کرد و بیان داشت: منابع دولت کافی نیست، در کشور 80 هزار تخت داریم که 5/1 تخت به ازای هر هزار نفر است که با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد. معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در استان تهران 26 هزار تخت کمبود داریم به‌طوری که در شهرهای شرقی استان تهران بشدت کمبود تخت وجود دارد و بیش از غرب آن است.


Page Generated in 0/0055 sec