printlogo


کد خبر: 133827تاریخ: 1393/11/28 00:00
اخبار

با تمدید مذاکرات مخالف هستیم
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران در دستیابی به توافق طی مذاکرات هسته‌ای جدی است و با تمدید مذاکرات موافق نیست. به گزارش واحد مرکزی خبر، لاریجانی در دیدار وزیر خارجه چین با قدردانی از نقش مثبت چین در مذاکرات جاری هسته‌ای میان ایران و 1+5 تاکید کرد:‌ «طرف‌های مقابل باید اراده سیاسی خود را برای دستیابی به توافق نشان دهند». لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همکاری ایران و چین در عرصه‌های مختلف بین‌المللی و منطقه‌ای ضمن تامین منافع مشترک دو کشور، آثار بسیار مثبتی برای ثبات و امنیت جهان دربر خواهد داشت».  

نماینده جدید کشورمان در سازمان ملل متحد وارد نیویورک شد
غلامعلی خوشرو در بدو ورود به آمریکا گفت: با توجه به دامنه گسترده اقتدار جمهوری اسلامی ایران، نقش‌های مختلفی در سازمان ملل متحد داریم که باید آنها را به‌خوبی ایفا کنیم. به گزارش ایسنا، نماینده کشورمان در سازمان ملل بر لزوم مقابله با افراطی‌گری و خشونت و همچنین نفی ایران‌هراسی و اسلام‌ستیزی تاکید کرد و گفت: در زمینه تقویت صلح و امنیت منطقه و جهان و نیز رفع تحریم‌های ناروا ضدجمهوری اسلامی ایران، باید از همه امکانات بویژه ظرفیت سازمان ملل استفاده کرد. خوشرو که با واحد مرکزی خبر گفت‌وگو می‌کرد در پایان ابراز امیدواری کرد بتواند تحقق اهداف جمهوری اسلامی ایران را بیش از پیش پیگیری کند. قرار است عصر سه‌شنبه سفیر و نماینده جدید کشورمان در سازمان ملل استوارنامه خود را به بان کی‌مون، دبیرکل این سازمان تقدیم کند. در یک سال گذشته کارشکنی آمریکا و عدم صدور روادید برای حمید ابوطالبی گزینه اول ایران، کرسی جمهوری اسلامی را در سازمان ملل خالی نگه داشته بود. در نهایت در ماه جاری، غلامعلی خوشرو از سوی دولت به‌عنوان نماینده جدید برای اعزام به نیویورک معرفی شد.

از سوی هیأت نظارت بر مطبوعات
هفته‌نامه 9 دی توقیف شد
هیات نظارت بر مطبوعات با حضور اکثر اعضا در نشست روز دوشنبه رای به توقیف هفته‌نامه 9دی داد. حجت‌الاسلام حمید رسایی، مدیر مسؤول این هفته‌نامه و نماینده مردم تهران در گفت‌وگو با فارس نسبت به توقیف هفته‌نامه 9 دی واکنش نشان داد.  وی در همین زمینه گفت: توقیف هفته‌نامه 9 دی چیز عجیبی نیست و اتفاقی بود که با توجه به روحیه حاکم بر دولت آقای روحانی توقع آن را داشتیم. وی درباره دلایل توقیف هفته‌نامه 9 دی گفت: هنوز به صورت مکتوب چیزی به ما ابلاغ نشده اما براساس آنچه معاونت مطبوعاتی ارشاد اعلام کرده «شائبه توهین به امام راحل» یکی از دلایل توقیف عنوان شده که البته دلیل مضحکی است آن هم از طرف کسانی که در برابر توهین به ولایت امیرالمومنین یا توهین به رسول خدا خودشان را به ندیدن می‌زدند. گفتنی است هفته‌نامه 9 دی در شماره آخر خود خبری راجع به کمک بابک زنجانی به یکی از ستادهای انتخابات ریاست‌جمهوری منتشر کرده بود.


Page Generated in 0/0050 sec