printlogo


کد خبر: 133835تاریخ: 1393/11/28 00:00
بودجه

تصویب برخی جزئیات بودجه 94
صدور مجوز انتشار اوراق مشارکت سرمایه‌گذاری در میادین مشترک
نمایندگان مجلس به وزارت نفت اجازه دادند برای سرمایه‌گذاری در میادین مشترک نسبت به انتشار اوراق مشارکت در سقف ۵۰ هزار میلیارد اقدام کنند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح دیروز پارلمان و در جلسه درآمد بودجه 94 کشور با الحاق یک بند به تبصره 2 ماده واحده بودجه موافقت کردند. به موجب مصوبه این قانون به شرکت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذی‌ربط اجازه داده می‌شود با تصویب شورای اقتصاد به منظور سرمایه‌گذاری در طرح‌های نفت و گاز با اولویت میادین مشترک نسبت به انتشار اوراق مشارکت ارزی- ریالی از طریق بازار سرمایه در سقف 50 هزار میلیارد ریال با تضمین بازپرداخت ارز و سود این اوراق از محل تولیدات همان طرح‌ها اقدام کند.  همچنین مجلس، وزارت نفت را مکلف کرد از محل درآمد حاصل از فروش فرآورده‌های نفتی کشف‌شده اعم از قاچاق یا عرضه خارج از شبکه، تا سقف ۱۰ هزار میلیارد ریال به تقویت بنیه دفاعی و امنیتی اختصاص دهد. براساس این مصوبه مجلس، وزارت نفت مکلف شد از محل درآمد حاصل از فروش فرآورده‌های نفتی کشف‌شده اعم از قاچاق یا عرضه خارج از شبکه به ازای کشف و تحویل هر لیتر مواد کشف‌شده نفتی قابل توزیع در شبکه رسمی مصرف به نرخ زمان کشف پس از کسر 10 درصد هزینه بالاسری تا سقف 10 هزار میلیارد ریال به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند تا براساس طرح توزیع ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات و مبادله موافقتنامه با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، جهت تقویت بنیه دفاعی و امنیتی اختصاص یابد.
مهلت ۲ ساله به شرکت‌های وزارت نفت
نمایندگان مجلس مطالبات بانک مرکزی بابت اصل و سود تسهیلات پرداختی به شرکت‌های تابعه وزارت نفت را به مدت ۲ سال امهال کردند. بهارستان‌نشینان در بند الحاقی 6 به تبصره 2 ماده واحده لایحه بودجه، مقرر کردند مطالبات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بانک‌های تجاری بابت اصل و سود تسهیلات پرداختی به شرکت دولتی تابعه ذی‌ربط وزارت نفت به مدت 2 سال امهال می‌شود.
اختصاص قیر برای راه‌های روستایی
نمایندگان مجلس معادل ارزش ریالی ۲ میلیون تن قیر رایگان را برای روکش آسفالت و آسفالت راه‌های روستایی اختصاص دادند.
نمایندگان مجلس در بند «ف» تبصره 2 ماده واحده لایحه بودجه، وزارت نفت را موظف کردند از طریق شرکت دولتی تابعه ذی‌ربط معادل ارزش ریالی 2 میلیون تن قیر ریگان تا سقف 24 هزار میلیارد ریال را جهت روکش آسفالت، آسفالت راه‌های روستایی فاقد آسفالت و معابر روستاها اختصاص دهد.
 


Page Generated in 0/0060 sec