printlogo


کد خبر: 133841تاریخ: 1393/11/28 00:00
نبض جامعه

معاون اول رئیس‌جمهور عازم عراق شد
اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور و پنج وزیر کابینه دولت، صبح دوشنبه به عراق سفر کردند.  به گزارش
«وطن امروز»، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور صبح دوشنبه در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی، اقتصادی و به دعوت رسمی حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق، برای سفری 3 روزه به این کشور رفت. اسحاق جهانگیری را در این سفر، علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، عباس آخوندی وزیر راه‌وشهرسازی، قاضی‌زاده‌هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، سلطانی‌فر رئیس سازمان میراث فرهنگی، ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی، یحیی آل‌اسحاق رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق، پیروزبخت رئیس سازمان استاندارد ایران و معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رئیس‌جمهور همراهی می‌کنند. در این سفر 3 روزی اسحاق جهانگیری علاوه بر زیارت عتبات عالیات با رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و برخی مقامات کشور عراق دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد و تفاهمنامه‌هایی نیز به امضای طرفین خواهد رسید. همچنین چاره‌اندیشی و رایزنی با طرف عراقی درباره معضل ریزگردها از جمله مهم‌ترین اهداف این سفر اعلام شده است.

 فرماندار تهران خبر داد
افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی
کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی تا حداکثر ۲۰ درصد در سال آینده افزایش می‌یابد. به گزارش فارس، عیسی فرهادی فرماندار تهران در حاشیه چهارمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان تهران درباره مصوبه افزایش نرخ کرایه‌ها در شهرستان تهران، اظهار داشت: ما مصر هستیم نرخ کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی براساس نرخ تورم افزایش یابد. وی بیان داشت: با توجه به اینکه هزینه‌های حمل‌ونقل بسیار سنگین است و هنوز به نرخ تورم واقعی نرسیده‌ایم اما برای تردد ارزان شهروندان در سطح شهر یارانه‌هایی به حمل‌ونقل عمومی از سوی دولت ارائه می‌شود. فرماندار تهران بیان داشت: به طور متوسط میانگین تا حداکثر 20 درصد کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی افزایش می‌یابد و در بعضی از خطوط کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی براساس مصوبه شورای شهر 30 درصد باید افزایش پیدا می‌کرد اما مقرر شد اصلاحاتی صورت بگیرد تا افزایش 30 درصدی کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی را نداشته باشیم. فرهادی در ادامه درباره انتخابات شورایاری‌های شهر تهران، بیان داشت: کارگروهی با ریاست مقیمی، معاون سیاسی وزارت کشور، استاندار تهران، بنده و رئیس شورای اسلامی شهر تهران برای انتخابات آتی تشکیل شد و با توجه به مصوبه دولت برای همکاری با شورایاری‌ها شیوه‌نامه‌ای تنظیم و این شیوه‌‌نامه در مسیر قانونی قرار گرفت. فرهادی افزود: براساس آن شیوه‌نامه چگونگی برگزاری انتخابات شورایاری‌ها تنظیم شد و انتخابات نیز براساس همین شیوه‌نامه اجرایی می‌شود که هیات اجرایی متشکل از معتمدین محلات 22 منطقه تهران دارد و شهرداری تهران دستگاه‌ اجرایی است و 9 نفر نیز از اعضای شورای شهر نقش نظارت بر انتخابات را دارند و در نهایت فرماندار تهران به‌عنوان ناظر عالی انتخابات انتخاب شد.

پسر دخترنمای شبکه‌های اجتماعی آفلاین شد
رئیس پلیس فتای کرمان از دستگیری پسری که در پوشش دختر اقدام به برقراری ارتباط و سپس مزاحمت برای خانم‌ها می‌کرد خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، سرهنگ کامبیز اسماعیلی، رئیس پلیس فتای کرمان با تشریح این خبر گفت: خانمی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه کرده و از یک مزاحمت اینترنتی خبر داد. وی ادامه داد: در تحقیقات شاکی اظهار داشت مزاحم اینترنتی در ابتدا در پوشش یک دختر در یکی از شبکه‌های اجتماعی موبایل اقدام به دوستی با وی کرده که به دنبال آن تعدادی عکس و اطلاعات خصوصی بین آنها رد و بدل شده است. این مقام انتظامی افزود: پس از مدتی هویت واقعی مزاحم شناخته شده و شاکی را تهدید کرده در صورت قطع ارتباط، تصاویر وی را در فضای مجازی منتشر خواهد کرد. وی اظهار داشت: از این رو تیمی از کارآگاه مهندسان پلیس فتا تشکیل شد که با انجام یک سری اقدامات پلیسی و فنی اقدام به شناسایی و دستگیری متهم کردند. به گفته اسماعیلی، متهم پس از دستگیری به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه خود را از این کار کنجکاوی و سرگرمی اعلام کرد. رئیس پلیس فتای کرمان توصیه کرد: فضای مجازی جولانگاه هویت‌های جعلی است؛ پس شهروندان مراقب باشند با اعتماد بیجا آبرو و حیثیتشان را به خطر نیندازند.


Page Generated in 0/0049 sec