printlogo


کد خبر: 133842تاریخ: 1393/11/28 00:00
نیمکت

معاون وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد
زمان واریز عیدی فرهنگیان
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از واریز عیدی فرهنگیان همزمان با حقوق بهمن‌ماه آنها خبر داد. سیدمحمد بطحائی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت
آموزش و پرورش درباره زمان واریز عیدی فرهنگیان اظهار کرد: واریز عیدی فرهنگیان همانند کارکنان دولت با حقوق بهمن‌ماه آنها واریز می‌شود و مبلغ آن 603 هزار و 500 تومان است. به گزارش ایسنا، بطحائی طی ابلاغ بخشنامه، جزئیات پرداخت عیدی و مشمولان دریافت آن را اعلام کرد. براساس مصوبه 18/۱۱/93 هیات وزیران، پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) به میزان 603 هزار و 500 تومان به کارمندان (رسمی، ثابت، پیمانی، خرید خدمت، قراردادی و موقت) به نسبت خدمت تمام‌وقت با رعایت تبصره‌های ۱و۲ بند ۱ و بند ۳مصوبه یادشده و سایر مقررات بلامانع است. همچنین دانشجویان متعهد خدمت (مشغول به تحصیل) به لحاظ نبود اشتغال به‌کار تمام وقت و مشمولان ماده ۹۵ قانون مدیریت خدمات کشوری شامل مفاد مصوبه یادشده نخواهند بود. در متن مصوبه هیات وزیران نیز آمده است که پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) موضوع این بند به کارکنان خرید خدمت، قراردادی و موقت، به نسبت خدمات تمام‌وقت آنها در سال 1393 خواهد بود. در هر حال میزان عیدی اینگونه افراد از 50 درصد رقم یادشده کمتر نخواهد بود. همچنین خدمت نیمه‌وقت بانوان از لحاظ اجرای این تصویبنامه، تمام‌وقت محسوب می‌شود و معلمان حق‌التدریس نیز نسبت به ساعات تدریس، مشمول این تصویبنامه خواهند بود.

لغو طرح تأمل برانگیز اعزام فرهنگیان به آنتالیا
چندی پیش شرکت زاگرس وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان با تبلیغات گسترده از اقدام برای اعزام فرهنگیان به آنتالیا در ایام نوروز خبر داد که پیگیری این موضوع در رسانه‌ها لغو این اقدام تامل برانگیز را در پی داشت. به گزارش تسنیم،  پس از خبر اعطای خودروهای لیزینگی خارجی به فرهنگیان و انتقادات معلمان به این روند خبر دیگری از صندوق ذخیره فرهنگیان منتشر شد. طبق اعلام تعدادی از فرهنگیان پیامک‌هایی به آنها رسیده است با این مضمون « نوروز 94 ـ تور آنتالیا با همه خدمات ـ ویژه فرهنگیان ـ نقد و اقساط». پس از اعلام این خبر و پیگیری موضوع در رسانه‌ها  شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی زاگرس اعلام کرد:‌ شرکت زاگرس در راستای احترام به دیدگاه فرهنگیان، تورهای خود به مقصد آنتالیا را لغو کرده اما سایر تورهای متنوع داخلی و خارجی اعم از زیارتی و سیاحتی را با رعایت موازین قانونی، شرعی و اخلاقی با تسهیلات 8 الی 20 میلیون ریالی ویژه فرهنگیان برگزار می‌کند. این در حالی است که همچنان تور تخصصی آموزشی معلمان و مدیران به مقصد مالزی با هدف بازدید از مراکز آموزشی کشور مالزی و تعامل با فرهنگیان و دانشگاهیان این کشور، تورهای دانش‌آموزی و تور حلال در ایام نوروز 94 به مقصد کشور صربستان و مالزی از تورهای ویژه شرکت زاگرس برای فرهنگیان از سوی این شرکت ارائه می‌شود.
 


Page Generated in 0/0057 sec