printlogo


کد خبر: 133859تاریخ: 1393/11/28 00:00
اخبار

آغاز تولید فیلم «سهراب سپهری» از سال آینده
علی قوی‌تن، کارگردان فیلم «سهراب سپهری» از آماده کردن فیلم سینمایی «آسمان آبی مادرم» برای شرکت در جشنواره‌های خارجی خبر داد و گفت: در حال حاضر 2 جشنواره خارجی برای اکران این فیلم ابراز تمایل کرده‌اند که در تلاش هستم این کار را برای اکران در آن جشنواره‌ها آماده کنم. به گزارش تسنیم، قوی‌تن افزود: ساخت فیلم سینمایی «سهراب سپهری» در مرحله تحقیق و نگارش قرار دارد و در صورت قطعی شدن ساخت این کار سینمایی، برای تکمیل مرحله تحقیق و نگارش آن به چند کشور خارجی سفرهایی را انجام می‌دهم. قوی‌تن اضافه کرد: جلال فاطمی برای ساخت فیلمی با موضوع زندگی سهراب سپهری پروانه ساخت دریافت کرده است به همین جهت من هم سرعت کارم را کم کردم تا ایشان فیلم را بسازد و ما نتیجه را ببینیم. اگر حق مطلب این شاعر ادا نشده باشد شروع به ساخت فیلم خودم خواهم کرد که تا به امروز چنین اتفاقی رخ نداده است. کارگردان «آسمان آبی مادرم» گفت: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده کار تولید فیلم سینمایی «سهراب سپهری» تا نیمه اسفند ماه سال جاری مشخص می‌شود و پس از آن به دنبال ادامه کار و تامین منابع مالی خواهم رفت. احتمالا از اواسط سال آینده کار تولید این فیلم سینمایی آغاز شود. سهراب سپهری در طول زندگی خود به 15 کشور خارجی سفر کرده و این سفرها بر نگاه و زندگی او تاثیر داشته است. این فیلم قصد دارد کشورهایی از جمله هند، ژاپن، آمریکا و فرانسه که سپهری توقف زیادی در آن کشورها داشته است را نمایش دهد. در سفر به ژاپن مکان‌هایی که سهراب سپهری رفته و سفر کرده مورد پژوهش قرار می‌گیرد و به جریان تغییرات آنها با تصویرسازی‌های این شاعر پرآوازه که در اشعار خود مواردی را بیان کرده، پرداخته می‌شود. در فیلم «سهراب» سعی شده تا نگاهی به روند زندگی سهراب سپهری از دوران کودکی تا زمان مرگ شود.

بهترین بازیگر مرد جشنواره فجر:
سال آینده سریال می‌سازم
سعید آقاخانی که این روزها فیلم «لامپ صد» به کارگردانی وی روی پرده است، قصد دارد سال آینده یک سریال بسازد. به گزارش مهر، آقاخانی درباره حضور خود در تلویزیون بیان کرد: من امسال درگیر چند فیلم سینمایی بودم و به همین دلیل نتوانستم کاری در تلویزیون داشته باشم. وی که امسال یک سریال تلویزیونی با عنوان «روزهای بد، به در» داشت درباره فعالیت‌های خود در عرصه تلویزیون بیان کرد: به‌خاطر فیلم‌هایی که درگیر آنها بودم نتوانستم به‌دنبال تصویب و تولید فیلمنامه‌ای در تلویزیون باشم با این حال برای سال آینده فیلمنامه خوبی برای یک سریال دارم که اگر موافقت شود حتما آن را خواهم ساخت.

همه آنهایی که به «سرزمین برادری» می‌روند
دبیر اتحادیه بین‌المللی امت واحده اسامی کامل میهمانان کاروان «سرزمین برادری» که قرار است آخر این هفته میهمان اهل سنت کشور شوند را اعلام کرد. به گزارش تسنیم، سید سلیم غفوری گفت: غلامرضا امامی نویسنده و مترجم، ناصر برهان‌آزاد مستندساز و منتقد، محمدحسین حقیقی نویسنده و کارگردان، پوران درخشنده نویسنده و کارگردان، مهدی زمان‌پور‌کیاسری مستندساز و کارگردان، ماشاءالله شاهمرادی‌زاده بازیگر و کارگردان، محمدحسین مهدویان مستندساز و کارگردان، سمیه حیدری قهرمان جودو، ناصر ابراهیمی مربی و پیشکسوت فوتبال، امیر حاج‌رضایی پیشکسوت و کارشناس فوتبال، حمید شاکرنژاد قاری بین‌المللی قران کریم و آقایان فرج‌الله شوشتری (فرزند شهید نورعلی شوشتری) و داوود کریمی (فرزند شهید عباس کریمی) به نمایندگی از خانواده معظم شهدا دیگر اعضای کاروان‌های سرزمین برادری به شمار می‌روند. غفوری در ادامه افزود: همانطور که پیش از این نیز اعلام شده بود حبیب احمدزاده نویسنده و کارگردان، حجت‌الاسلام دکتر محسن الویری عضو هیات علمی دانشگاه، رضا امیرخانی نویسنده و منتقد، دکتر علی انتظاری مدیر گروه جامعه‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی، محمدحسین جعفریان شاعر و مستندساز، دکتر محمدجواد حق‌شناس عضو هیات علمی دانشگاه، دکتر فروز رجایی‌فر پژوهشگر و فعال در حوزه بین‌الملل، مصطفی رحماندوست شاعر و داستان‌نویس، محمدرضا شهیدی‌فرد تهیه‌کننده و کارگردان و محمدحسین قدمی نویسنده دیگر اعضای این کاروان را تشکیل می‌دهند. گفتنی است کاروان‌های «ایران، سرزمین برادری» در روزهای پایانی این هفته به 3 استان گلستان (مناطق شرقی استان)، کردستان و سیستان‌ و  بلوچستان سفر می‌کند.


Page Generated in 0/0085 sec