printlogo


کد خبر: 133861تاریخ: 1393/11/28 00:00
سردرگمی در خصوصی‌سازی سرخابی‌ها
مزایده بی مزایده

بعدازظهر یکشنبه دو خبر بسیار جنجالی روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت. اولی لغو جلسه مزایده سرخابی‌ها  بود و دومی درباره سمت قائم‌مقامی نژادفلاح در پرسپولیس. هر دو خبر نشان از عدم هماهنگی در راس وزارت ورزش می‌دهد. فقدان مدیریت درست میان وزارت امور اقتصادی و دارایی با وزارت ورزش و همینطور خبرهای ضد و نقیض درباره خصوصی‌سازی نشان می‌دهد که این مقوله در دولت یازدهم نیز تقریبا تبدیل به شعار شده است. از سوی دیگر خبر انتخاب نژادفلاح به‌عنوان قائم‌مقام باشگاه پرسپولیس نشان می‌دهد تا چه اندازه بی‌نظمی در ارتباط بین باشگاه و وزارتخانه موج می‌زند. دقیقا هفته پیش بود که سخنگوی باشگاه پرسپولیس انتخاب نژادفلاح را به‌عنوان مدیر عامل رد کرد و تمام خبر را شایعه دانست و به خبرنگاران خرده گرفت که چرا صحت خبر را منتشر نمی‌کنند. یک هفته از تکذیب سخنگوی باشگاه پرسپولیس نگذشته بود که باشگاه بدون مدیرعامل، ‌قائم‌مقام خود را می‌شناسد! واقعا کجای دنیا سراغ دارید یک تیم بدون مدیرعامل باشد و بعد برایش قائم‌مقام تعیین کنند! البته باید گفت از عجایب فوتبال همیشه در اینجا وجود دارد و با نوع مدیریت وزارت ورزش در فوتبال خیلی هم بعید نیست که این اتفاق‌ها رخ بدهد.
اختلاف بر سر درآمد حاصل از فروش سرخابی‌ها
معاون مالی و پشتیبانی وزارت ورزش می‌گوید درآمد حاصل از فروش استقلال و پرسپولیس براساس قانون باید به بودجه وزارت ورزش افزوده شود. پس از اینکه امیررضا خادم گفت امیدوار است پول حاصل از فروش سرخابی‌های تهران به بودجه ورزش افزوده شود، پورحسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد تمام درآمد حاصل از این فروش به خزانه واریز می‌شود. با این حال دیروز مناف هاشمی، معاون مالی و پشتیبانی وزارت ورزش در تازه‌ترین اظهارنظر گفت که براساس قانون این پول باید صرف تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام روستایی شود. او گفت: من صحبت‌های آقای خادم را در این باره نشنیدم اما مصاحبه آقای پورحسینی با رادیو را گوش دادم که گفتند این پول باید به حساب خزانه واریز شود. متاسفانه دوستان یا به قانون اشراف ندارند یا اینکه توجه نداشته‌اند. در قانون بودجه سال 93 آمده که درآمد حاصل از فروش شرکت‌های گروه 2 باید در جدول شماره 5 بودجه 93 واریز شود. استقلال و پرسپولیس هم از جمله شرکت‌های گروه 2 محسوب می‌شوند بنابراین درآمد به دست آمده از فروش این 2 باشگاه باید جزو منابع جدول شماره 5 به حساب بیاید. شاید ما نتوانیم این پول را صرف ورزش شهری کنیم اما می‌توانیم براساس قانون، این درآمد را برای ورزش روستایی و تکمیل پروژه‌های ناتمام هزینه کنیم. بر این اساس با آقای جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور مکاتبه کردیم و ایشان هم به سازمان مدیریت دستور داد منابع حاصله از فروش این دو باشگاه برای تکمیل پروژه‌های ناتمام روستایی در اختیار وزارت ورزش قرار گیرد. اگر استقلال و پرسپولیس امسال به فروش نرفت از نمایندگان مجلس استدعا داریم درآمد به دست آمده از فروش این دو باشگاه در سال 94 را در بودجه سال آینده ورزش ببینند، چرا که این درآمد می‌تواند کمک بزرگی به تکمیل پروژه‌های ناتمام باشد.
امکان واگذاری تا پایان سال بعید است
مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی دلایل لغو برگزاری جلسه مزایده استقلال و پرسپولیس را اعلام کرد و از احتمال تغییر قیمت و شرایط واگذاری سرخابی‌ها خبر داد. سبحانی درباره اینکه آیا امکان واگذاری سرخابی‌ها قبل از پایان سال وجود دارد یا نه، عنوان کرد: بعید است در شنبه آینده جلسه هیات واگذاری برگزار شود، زیرا با فرض برگزاری جلسه هیات واگذاری در آینده نزدیک و تصویب قیمت و شرایط واگذاری، با توجه به اینکه باید واگذاری این دو باشگاه در دو نوبت آگهی شود، احتمال برگزاری مزایده قبل از پایان سال بعید است، مگر اینکه جلسه هیات واگذاری در هفته آینده برگزار و شرایط واگذاری در همان جلسه تصویب شود تا بعد از انتشار آگهی، مزایده در اواخر اسفندماه برگزار شود. مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی در پاسخ به این سوال که آیا لغو جلسه مزایده از پیش تعیین شده بوده و به دلیل برخی مقاومت‌ها صورت گرفته است، گفت: برخی نمایندگان مجلس اظهار کردند قیمت سرخابی‌ها بالا تعیین شده است تا خریداری حاضر به خرید این دو باشگاه نشود اما اصلا این طور نیست به‌طوری که هماهنگی خوبی بین وزارت ورزش و وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان خصوصی‌سازی ایجاد شده بود تا این اتفاق شیرین رخ دهد.


Page Generated in 0/0076 sec