printlogo


کد خبر: 133872تاریخ: 1393/11/28 00:00
چهارگوشه

موافقت اسد با طرح حلب
روزنامه لبنانی الاخبار گزارش داد فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه موفق شده است موافقت بشار اسد، رئیس‌جمهوری این کشور را برای اجرای طرح «تعلیق درگیری در حلب» به‌دست آورد. قرار است فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه امروز سه‌شنبه شورای امنیت را در جریان نتایج سفیر اخیرش به دمشق و دیدار با اسد قرار دهد. روشن است که طرح تعلیق عملیات جنگی در چارچوب راهکاری گنجانده می‌شود که سیطره دولت سوریه را به کل شهر حلب بازمی‌گرداند.

ورود کردها به پایتخت داعش
نیروهای مقاومت کردستان سوریه توانسته‌اند بلندی‌های استراتژیک بغدک در استان رقه را که مرکز آن اصلی‌ترین پایگاه داعش در سوریه و عراق محسوب می‌شود از کنترل تکفیری‌ها خارج کنند. در نبردی که منجر به آزادی این ارتفاعات شد 35 تروریست به هلاکت رسیدند. این اولین بار است که نیروهای کرد در مرزهای استان رقه با داعش درگیر شده‌اند و توانسته‌اند وارد این استان شوند و مناطقی از آن را به تصرف درآورند. به گزارش‌ دیده‌بان حقوق بشر سوریه از لندن، در جریان درگیری‌های کردها با داعش در استان حلب بویژه اطراف کوبانی نیز تلفاتی به داعش وارد شده است. پس از گذشت 3 هفته نیروهای کرد و دیگر مبارزان محلی هم‌اکنون کنترل کامل کوبانی و 163 روستا در اطراف آن را به دست گرفته‌ و اعضای داعش را از این مناطق بیرون رانده‌اند.

تصاویر کمک‌رسانی آمریکا به تروریست‌های داعشی
«گردان‌های حزب‌الله» در عراق تصاویری از یک ویدئو، منتشر کرده‌ که نشان می‌دهد بالگرد‌ی آمریکایی با پرواز در ارتفاع کم در منطقه «الآبار» که محل استقرار عناصر گروهک تروریستی داعش در شرق فلوجه است برای تروریست‌های داعشی مهمات ارسال می‌کند. پایگاه خبری «سومریه نیوز»، این ویدئو را منتشر نکرده اما گزارش داد این ویدئو در تاریخ 5 فوریه جاری ضبط شده و بالگرد «شینوک» آمریکایی پیش از غروب آفتاب به 2 خودروی وابسته به داعش نزدیک شده و اشیائی را برای آنها پرتاب می‌کند. فرود بالگردهای آمریکایی در مناطق تحت تصرف تروریست‌های داعش پیش از این نیز بارها تکرار شده است. بعد از انتشار تصاویر بریده شدن سر 21 مسیحی مصری به دست داعش در لیبی، کاربران مصری در شبکه‌های اجتماعی تصاویری از تجهیزات نظامی شاخه داعش در لیبی منتشر کردند که ویژه نیروهای ارتش آمریکاست. خنجر کلمبیایی که ویژه اجرای عملیات اعدام به وسیله داعش است نمونه‌ای از تجهیزات نظامی ارتش آمریکاست که فقط در دسترس نیروهای ارتش این کشور قرار دارد.

تروریست کپنهاگ بومی بود
طبق اعلان پلیس دانمارک، عامل حملات تروریستی اول هفته به یک کافه و کنیسه مرکزی یهودیان کپنهاگ در نزدیکی آن یک جوان ۲۲ ساله دانمارکی بوده است. این در حالی است که رسانه‌های غربی در روزهای اخیر به‌دنبال ربط دادن این حادثه تروریستی به حادثه مجله فکاهی شارلی‌ابدو بودند که ظاهرا به گردن اسلامگرایان افراطی انداخته شده است اما به گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز، پس از کشته شدن یک کارگردان در بعدازظهر شنبه در کافه‌ای در کپنهاگ که میزبان نشست آزادی بیان با حضور یک کارتونیست هتاک به پیامبر اسلام بود، سپس کشته شدن یک مامور یهودی گارد امنیتی در یک کنیسه در روز یکشنبه، حال مشخص شده که یک بومی دانمارکی مسؤول اصلی بدترین اقدام تروریستی در این کشور طی دهه‌های اخیر بوده که توسط ماموران پلیس کشته شده است. پلیس دانمارک اعلام کرده است این جوان روز گذشته در نزدیکی ایستگاه قطار نوربرو در محاصره نیروهای پلیس قرار گرفته و پس از شلیک به سوی ماموران و پاسخ آتش از سوی پلیس، کشته شده است. رسانه‌های خبری دانمارک نام وی را عمر عبدالحمید الحسین معرفی کرده‌اند ولی پلیس کپنهاگ از تایید آن خودداری کرده است و تنها اعلام کرده است این فرد یک جوان 22 ساله بوده که در دانمارک متولد و بزرگ شده است. پلیس کپنهاگ در نوامبر 2013 میلادی، فردی با همین اسم را به‌خاطر حمله با سلاح سرد به یک راننده قطار، تحت تعقیب قرار داده بود و از مردم برای یافتن وی، کمک خواسته بود.  
 


Page Generated in 0/0059 sec